Inlägg från: Kate Lynn |Visa alla inlägg
  • Kate Lynn

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Jag har läst lite till och från här inne när jag var gravid och verkligen längtat efter att dyka upp här på riktigt. Jag tycker ni är skitduktiga med era skidor och ap-klassiker ( ) och styrketräning och bikramyoga (wow!)! Heja er! Jag minns särskilt Galias minskning, verkligen bra jobbat!

I mitt fall står nu (eller för en vecka sedan) vågen på härliga +25 kg efter graviditeten, och det är läge att göra något åt det. Bäckenbotten hälsar att jag ska ta det lugnt ett tag till, men lite förändringar kan jag börja med iaf; bara ta en portion mat tex. Nu behöver jag inte stävja ett illamående med mängder av oboy och mackor varje dag heller. Jag har hittat till appen Mammamage också, den verkar riktigt bra, och det är där jag börjar. Det får ta lite tid, bara det blir rätt. Känns bra att vara igång så smått.

• Kate Lynn

Gabi - Mm, jag tänkte att jag inte skulle väga eller mäta mig oftare än varannan vecka. Då finns det en sportslig att det hunnit hända något mellan gångerna, jag kommer bli så frustrerad annars tror jag.

Stramalj - Oo, härligt!

Asap - Det låter så roligt att du räknar med att gå i mål på Vasaloppet nästa vecka.

• Kate Lynn
    Mosing skrev 2014-02-17 07:33:49 följande:

Jag glömde helt bort att jag skulle gjort Mammamage-övningar i helgen. Så det kan gå. Gäsp...

Du har en rätt bra ursäkt.

Resande - Hej! Roligt med en pt! Ja, tänk att det inte var länge sedan du behövde kryckor. Vad kroppen är snabb på att återhämta sig egentligen!

Galia - Tro mig, jag tar det lugnt. Jag vill inte ägna hela min föräldraledighet åt att räkna kalorier och väga mig, det verkar helt enkelt för tråkigt! Mätning gillar jag också, det säger helt klart mer än vikten!

Jag har boken du berättade om faktiskt, tänkte jag skulle börja med steg 1 när jag blivit frisk från min monsterförkylning. Fast jag hänger inte med på varför man ska göra plankan direkt, har hört från andra håll att man ska vara lite försiktig med den?
  • Kate Lynn
    asap skrev 2014-02-18 14:35:41 följande:

Nu har den här apan passerat Hökberg! smile1.gif

Jag vet inte var det ligger, men grattis!

Snow - Äsch vad trist med förkylningen. Vi kan fira här inne när du fått ihop hela sträckan.
  • Kate Lynn

Asbra jobbar, Asap!

Har ingen input i hörlursfrågan dessvärre, mer än att det borde finnas en uppsjö av hörlurar som är bättre än iPhones lurar. Helt klart något att unna sig efter att ha gått i mål i Vasaloppet! Själv ska jag köpa mig ett par örhängen när midjemåttet kryper under 100 cm, snart där.

• Kate Lynn

Galia - Roligt, men krya på dig!

Jag har smygbörjat med steg 1 i Olgas bok, men klarar bara av de första övningarna än så länge. Goda nyheter är dock att bäckenbotten nu tillåter mig att promenera lite mer och att jag kunnat sortera ut mammabyxorna i storlek 44 till förmån för de i strlk 42 jag fick av Stramalj i november.

• Kate Lynn
    Snowgirl skrev 2014-02-27 11:49:15 följande:

Men ett föräldraforum utan en sovande smiley smile3.gif skandal!

Så sant!

Stramalj - Visst sörru, den dagen jag insåg detta var jag på ruskigt dåligt humör kan jag lova!

Resande - Wow, det låter riktigt roligt! Jag funderar själv på mamma boot camp lite senare i vår, men i Sundbyberg...

Är det någon som har koll på mellanmål som är lite vettiga? En frukt håller inte blodsockret i schack mer än en kvart, och jag vill bort från alla dessa mackor som jag alltid tar när jag inte vet vad jag ska äta.
  • Kate Lynn

Asap - Klart du ska haka på! Vet du vad som menas med "inte nybörjare"? Om du ringer och frågar kanske du blir glatt överraskad. Enklare kan det inte bli gissar jag, så länge tiderna passar.

• Kate Lynn

Galia - wow, TACK!! Det här ska jag sätta mig med när jag skriver listan inför kvällens storhandling! Ett härligt fredagsnöje, åka iväg och storhandla.

Gabi - Sugen på mjölkprodukter, någon?

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6