• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Cecese

Ja det känns jättebra och kontrakt är skrivet :) Letade på nätet och hittade rätt bra samt att jag gjorde lite ändringar så det passar oss. Det är ett tillsvidare kontrakt med 1 månads uppsägningstid för båda. Det är en jätteduktig tjej och jag känner flera som lämnat hästar dit så jag vet att dom får det bra. 

• cajsasmamma
    Pallas skrev 2012-04-15 19:46:10 följande:
    Första hoppträningen på 26 år:

Fotograf: Linda Östman 
    Snygg häst :) 

och ryttaren är skrämmande likt en gamla elev till mig  
  • Pallas
    cajsasmamma skrev 2012-04-15 20:08:05 följande:
    Snygg häst :) 

och ryttaren är skrämmande likt en gamla elev till mig  
    Tack! Tycker själv att hon är jättefin! Nu börjar ridbarheten dessutom fixa till sig. Jaha, har du också haft elever som gått av i sidan?
  • cajsasmamma
    Pallas skrev 2012-04-15 20:10:10 följande:
    Tack! Tycker själv att hon är jättefin! Nu börjar ridbarheten dessutom fixa till sig. Jaha, har du också haft elever som gått av i sidan?
    Din häst är väl en kallblodstravare? Väldigt trevliga individer

Nja menade att ryttarens(ditt) ansikte likna en elevs som jag hade för några år sen. 
  • Pallas
    cajsasmamma skrev 2012-04-15 21:05:42 följande:
    Din häst är väl en kallblodstravare? Väldigt trevliga individer

Nja menade att ryttarens(ditt) ansikte likna en elevs som jag hade för några år sen. 
    Jo, kallblodstravare är hon. Väldigt trevlig att ha att göra med, på alla sätt.
  • Isnogood

Ännu än gång hamnat i sitsen "sälja häst"...
    Denna gång är det ögonstenen som ska säljas, och känslorna springer åt alla håll så ja bara önskar att den rätta köparen ska dyka upp runt hörnet så man kan få slappna av o "sörja klart"...

"GAH"

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Cecese
    Isnogood skrev 2012-05-01 20:20:59 följande:

Denna gång är det ögonstenen som ska säljas, och känslorna springer åt alla håll så ja bara önskar att den rätta köparen ska dyka upp runt hörnet så man kan få slappna av o "sörja klart"...

"GAH"

Åh vad fin :)
    Pallas skrev 2012-04-15 19:46:10 följande:
    Första hoppträningen på 26 år:

Fotograf: Linda Östman 
    Snygg häst. Vad jag kan sakna stora hästar när jag ser såna här bilder.
  • Cecese

Nu har hästarna varit borta ca 4 veckor och vad jag saknar dom. Speciellt när det är såna här fina dagar med strålande sol. Har iaf fått veta att dom mår bra, ja det visste jag nog redan innan för dom är på bra ställe (Grim Islandshästar). 

Valacken var den som hon ville ha på foder och det var därför hon ringde från första början. Han funkar riktigt bra så det känns super. Hon har han på foder nu men är ev. intresserad av att köpa honom om det funkar bra så det verkar lovande.

Stoet kom bara med på köpet just för att jag inte visste vart jag skulle sätta henne och hon kunde ju inte gå själv. Henne funkar det inte riktigt lika bra med, hon är fortfarande stel och orkar inte tölta. Tölten har hon iof alltid haft jobbigt för. Sen stod hon helt i ca 5 månader så det kanske inte är konstigt att det tar tid och att hon är stel ännu? Även månaderna innan så var hon bara halvt igång. Är nog ca 10-11 månader sen hon var riktigt igång och i form. Så nog borde det väl finnas hopp om att hon ska komma igång ännu?

Hoppas få en lucka på nån av mina barnfria dagar så jag ta en dagsresa dit och hälsa på hästarna men just nu är schemat så fullt av annat :( 

• cajsasmamma
    Isnogood skrev 2012-05-01 20:20:59 följande:

"GAH"

Nej vad jobbigt läge, en väldigt fin häst det där !

Önskar dig lycka till med försäljningen! 
  • Familj Lo

Hallå alla!
    Var väldans länge sedan jag var inne på fl nu.
    Hade inte hänt så mycket här inne såg jag men himla fina bilder på hästar =)

Jag har lite funderingar på börja med lite "trickträning" med hästarna, nån med erfarenheter?

Och i morgon är det en stor dag, ska till vet med ena hästen och ta besked om hur jag ska göra i framtiden med henne, Hon har hovled och knä ledsinflamation och verkar inte bli bättre...

Och sen på em ska jag även sitta upp på min lilla PRE för första gången =)

Svar på tråden Hästtråden v. 11