Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Här verkar det tyst. Även jag märker av hur svårt det är att sälja häst. Vi har haft valacken till salu ett par månader och visst några svar har det väl kommit men inget mer händer. Det har hänt en del saker som gör att vi tyvärr inte kan ha två hästar, ev måste vi sälja båda men iaf en måste vi sälja och det får bli valacken som är lättast som är en urmysig häst medans stoet är mer speciell. Hon har stor personlighet, mycket egen vilja, stark både fysiskt och psykiskt så henne säljer jag inte till vem som helst och inte i första taget. För att inte tala om första året med henne som det var blod, svett, tårar och x antal hot med slaktbil innan vi lärde känna varann. Valacken är en sån häst som man bara blir glad av, aldrig elak och så gosig. En tjej på 11 år var iof och provred i helgen och ska komma några gånger till så kanske att det äntligen lossar men jag vågar inte hoppas på för mycket. Vi har helt enkelt inte tid eller pengar till två hästar hur gärna jag än skulle vilja. En kanske vi kan ha kvar genom att inakordera henne nånstans och få en halvfodervärd.
Här verka det det faktiskt lite halvdött!!
Hur har ni det ute i stallarna? Här är det fullt ös, medvetslös
Här är det full gång med utbildningen nu! Köpte ny dressyrsadel i går och är smått lyrisk nu. Det här, mina vänner, kan bli hur jävla bra som helst!
Har börjat rida för tränare två ggr/mån och har bokat ett ridläger första veckan i juli. Hästen är fortfarande lite fet, men det gå åt rätt håll där också. Utbildningen går framåt och framförallt har jag kommit över flera viktiga trösklar vad gäller min fobi för ridning och mitt självförtroende i densamma.
Nu är det dock läggdags, för det blir tidig stallmorgon i morgon!
Jag försöker sätta igång mina, går sådär men ska väl gå bättre nu när det är ljust längre på kvällarna. Kan utan problem rida till 21 på kvällarna. Har bägge till salu men går inte så bra. Jag skulle gärna ha dom kvar men rent ekonomiskt kommer det att bli tufft :( Nå det är väl bara att bita ihop tills jag får dom sålda för nångång måste det väl svänga och vara rätt tillfälle....
Låter som en bra deal! ( men skriv kontrakt om ni inte redan har gjord det!!!)