Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Usch vad jag blev ledsen igår när jag såg en shettis som var med på ponnyridning. Jag är absolut ingen expert på hovvård eller hur hovarna ska se ut men jag började nästan gråta så hemskt som det såg ut. Framhovarna var alldeles för långa och fel vinkel. Längst fram på hoven gick det inte ens ner i marken utan det hade böjt sig uppåt.... Personen som äger hästarna verkar dom tydligen själv och visst det kanske kan finnas nåt sjukdomstillstånd (fång??) som gör att hoven växer tokigt men inte sjutton tar man en sån ponny/häst med på ponnyridning då eller? Och om det inte beror på sjukdom så är det ju verkat helt fel och med alldeles för långt mellanrum...
Ska köpa ett vintertäcke 400g, satt och kollade i hööks katalog och hittade två som vad jag förstod på beskrivningen var av precis samma funktion men med ett pris på 1029 :- respektive 699 :-. Varför sån skillnad i pris? båda av märket Horsepower, det ena Nevis och det andra Snowdon.
Någon som kan rekommendera ett tjockt bra och slitstarkt vintertäcke för lättfrusen häst?
Han har ett Shire som han hade i vintras men vill ha dubbel uppsättning utifall det måste tvättas eller går sönder mitt i vintern.
jag tycker att shiré, bucas och rambo är dom bästa täckernasom håller i många är. Och Rambo är bäst!
Ja, rambo hade jag till min gamla ponny. Finns det någon hemside adress till rambo täcken?
Han har inte alltid varit lättfrusen, har kommit dom senaste två åren. Innan klarade han sig med fleccefodrat regntäcke hela vintern.
Han är pigg och frisk i övrigt så jag har antagit att det är med åldern han blir mer frusen (18).
Står i utebox och stor tillgång till grovfoder vintertid, lägger alltid in mer än han äter upp.
Alltid nytt färskt hö, tar ut det överblivna.