Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Här åp slätten har vi inga leriga hagar denna vinter eftersom det blåser halvstorm varje dag så det torkar upp snabbt här den lilla regn som har kommit under den sista tiden!
cajsasmamma: vad skönt! Eller iofs hatar jag när det blåser, men det här månlandskapet i hegen kan jag vara utan. Önskar inga hovbensbrott, direkt... I kväll har jag öst ut ett halvt ton spån i hagen runt matplatsen för att göra det lite jämnare iaf. Jag får ta spån gratis från träverkstaden som jag bor granne med.
hallå alla!
Tänkte höra med er, har nu möjlighet att ta mig an ett sto som varit väldigt undernärd men som nu är på väg att bli bättre, är det något som man bör tänka på? kan det finnas massa skador på hästen som inte märks förrn långt efter?
Hoppas alla haft en trevlig jul och att nyår blir lugnt!
Både på djur och människor kan svält skada eller påverka de inre organen, vet dock inte om det är något som kan visa sig först senare.
Mitt råd skulle vara att ringa och prata med en veterinär om vad en häst kan få för eventuella "men" av undernärhet.
Prover på hästen ska va tagna och var inga anm på dessa visst, vi kommer ha vet till att kolla på den med. Var endast under kort tid den vägde var fruktansvärt undernärd..
Tack för svar!! Stoet blev undernärd efter fölning då hon ej fått tillräckligt med mat, hon vägde långt under 300 kg och dag 470 kg. Fått se bilder och är katastrof att man kan göra så mot en häst!! Ska åka och träffa hästen i morgon då allt verkar passa oss annars
Släpen är påkopplad redan
Hon är runt 160, här får hon utevistelse och allt
vet inte så mycket mer.. Men i morgon kväll vet ni om släpet var tomt hem eller inte