Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Pallas: Jag har Shire-täcke till min kallblodstravare. .dom täckerna som han ha passar han perfekt. Litenpåjorden: Det stämmer :) bara jag som lämnade tanke-verkstaden nånstans igår :-O
Snart kommer hovslagaren! Önska oss lycka till med att få på skor
Ja, nu har vi hittat rätt hovslagare känner vi!
visade sig att vår shettis är hennes familjs uppfödning så var extra roligt. Men bäst va ju givetvis att hon fick på skor och hon var lugn med unghästen!
En bra hovslagare är verkligen guld värd. Våran hovslagare är verkligheten suverän, han är lugn när det krävs,han säger till när det behövs,och han till om han tycker att nån av Minä balans förslag är helt fel och sen kommer han med egna idéer. Och det bästa av allt han kommer alltid i tid eller så ringer han ett par timmar innan
Hej
Hur är det ute i stugorna?
Nu står man i kvalet och valet om man ska sko hästarna med broddskor eller inte
Hur gör ni? Jag brukar iofs ta bort skorna på hästarna den dagen det blir halt (snö) och sen invänta hovisen inom ett par dagar
Mina hästar ska skos om 3-4 veckor och då blir det med vinterskor så jag kan brodda när snön och isen kommer. Jag ska sko i mitten/slutet av november så nästa skoning blir i mitten/slutet av januari så valet till vinterskor är inte så svårt. Förra åretså behövdes det broddas redan i slutet av november för då kom det en hel del snö.