Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Hejsan!

Här har hästparken utökas med TVÅ hästar till {#lang_emotions_surprised} det ärminus 25 här och folk vill inte gå ut genom dörren och så säljer dom sin ahästar BILLIGT till oss ...

Hunden min opererades i torsdags för hon hade en tumör, en godartad !!! Så där blev jag nästan 2000kr fattigare... Och så ska 5 hästar få nya dojor runt om och min dator har kollapsat ... så detta blir en fattig månad för mig ...

JohannaJ ; Låter inte alls kul att bli sparkad av en häst(eller rättare sagt att jagvethur det känns)
    Ang sadlar vet jag ingen ting om...

FruW; Kan du inte filma i smyg din svägerska när hon håller på med sin unghäst??? (jo jag vet att jaghar dålig humor)

littelmum; tur att ni inte har fryset vatten.. det har vi förutom i "tävlingsstallet"

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-09 19:14:21 följande:
    inte så kul, förutom att vi alla ser fram emot Fru W's film...
    Mmm nä inte alls kul.... men jag har kommit framtill att jag inte behöver nån dator det är ju bara att gå till nångranne som inte är hemma och låna deras dator i nån timme ;)

Men hästarna behöver nya gylleneskor och veterinären ska betalas... som nån sa här lite tidigare, som häst(djur) ägare har man inga ekonomiskaproblem man har alltid utgifter ;)
  • cajsasmamma
    Lathunden skrev 2010-01-10 18:02:05 följande:
    Är det nån här som håller på med detta?
    " target="_blank">

Verka häftigt.... hästen har fullförtroende för ledaren? Vart finns dom?
  • cajsasmamma

Idag tyckte jag att mina hästar hade vilat klart(dom hårdtränades HÅRT under hösten så dom har fått vila under helgerna) så jag gick till grinden och ropa på hästarna. Det visa det sig att  Ville var träningsugen så jag tänkte börja med han. Väl inne upptäckte jag TAPPsko på han, så jag spika fast skorn och tänkte att han få gå in i boxen och kissa undertiden jag drar in vagnen .MEN vagnen hade frysit igen så det vart ut med hästen igen och in med vagnen så den ev kan tina upp tills imorgon {#lang_emotions_djavulsk}  Men imorgon ska jag göra ett nytt försök, fan vilken lust jag har att rida hästarna istället. 

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-10 21:54:31 följande:
    Jag ska fan slänga i nåt farligt nån gång. Så hästkraken gissar rätt...
    ja gör det... min pappa hade en häst engång(en av hans egen uppf. ) hon var rädd för ett trä som vi hörde förbi 5ggr/vecka i 5år sen såga dom ner trädet men lika förbannat så var hon rädd på samma ställe fortfarande...
Svar på tråden Hästtråden v. 11