Make a wish skrev 2008-08-30 22:03:35 följande:
Hej alla unag föräldrar där ute!!! Jag hare n liten fråga.. Hur har ni råd med allat vad ett barn kostar, samt er själva. En held el evrkar bo i lägenhet osv.. funderar lite? Skulle vilja ha ärliga svar.. Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc, vilket jag inet föröstår.. för ärligt talat så är dte jud et soc ska göra.. hjälpa å ställa upp för de somrinte har råd.. å den dagen de har råd.. betalar det tillbaka.. Ge och ta!!? Så frågan är lever ni på föräldrpenningen? Hur mkt? Soc? Andra parten? Föräldrarna.. osv? Tacksam för svar??
orkar inte läsa alla svar så svarar bara på ts.
fick mitt första barn mån efter jag fyllde 19, hade då hunnit studera in sista månaderna i skolan och fick min examen, började arbeta timmar när barnet var 3 mån och heltid vid 6 mån, enda gången jag behövde hjälp utav soc var under 3 mån tid precis när jag flyttade hemifrån (alltså innan barnet kom)
har väll aldrig haft några större problem ekonomiskt, jobbar jag så har jag ut ca 20´000kr/mån, tar jag up f-penning får jag ut 13´000kr e skatt/mån.
om jag skulle avra arbetslös så får jag ut högsta ersättningen osv.
Bor i villa sedan ett år tillbaka med mina barn och min sambo, väntar mitt tredje i dagsläget med bf i mars.
har inte fått en krona av mina föräldrar utan har alltid fått klara allt själv, både lägenhet/körkort och inhandling av allt jag behöver.