• Make a wish

Unga föräldrar, hur har ni råd?

Hej alla unag föräldrar där ute!!!
    Jag hare n liten fråga.. Hur har ni råd med allat vad ett barn kostar, samt er själva. En held el evrkar bo i lägenhet osv.. funderar lite? Skulle vilja ha ärliga svar.. Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc, vilket jag inet föröstår.. för ärligt talat så är dte jud et soc ska göra.. hjälpa å ställa upp för de somrinte har råd.. å den dagen de har råd.. betalar det tillbaka.. Ge och ta!!? Så frågan är lever ni på föräldrpenningen? Hur mkt? Soc? Andra parten? Föräldrarna.. osv? Tacksam för svar??

• Svar på tråden Unga föräldrar, hur har ni råd?
  • Proletariatet
    buffybus skrev 2008-09-04 13:55:59 följande:
    Kössen: jag fyller 22 år och är också gift
    Jag med, är 19, gifte mig när jag var 18
  • Ung Mor

jag är 25 år och min sambo fyller 24 år. Just nu är jag mammaledig med vårat tredje barn och sambon jobbar som drift tekniker. Annars jobbar jag som vikarie inom äldre vården och vi klarar oss bra. Vi bor i hus på landet, har två hästar, en hund och två katter samt två skapliga bilar.

• Lundby87

Hej! vi är båda 21, Han jobbar jag går hemma just nu med lägsta fp. funkar då vi har en väldigt låg hyra idag. skall börja jobba nu och förhoppningsvis kan vi uppdater boende inom ett år. Har ganska låga avgifter utöver boende med som tur e.

• memama

allt beror på hur man planerar ekonomin. Sen har vi fått och lånat ganska mycke. Vi köpte eget skötbord men det är nästintill det enda. Önskade oss en barnstol i doppresent. Vi flyttade 1 maj i år till vår etta. För vi ville inte bo hemma hos mamma när den lille kom. Jag gick då hos sos och fick hjälp med att köpa möbler och en ny säng. Jag är 19 nu och vi går inte hos sos sen i juli och vi klarar oss bra. Men nu får ju min kille 7,2 i månaden och det underlättare ju.

• memama