j0sefin skrev 2008-09-29 08:18:37 följande:
Ni kan tycka det är korkat men det är bara för att ni själva är i den situationen. I dagens samhälle behöver man inte föda barn. Finns en massa alternativ om man inte kan försörja det. Vi tjänar inte speciellt mycket. Tillsammans får vi väl ut 24.000 nu efter skatt när jag går hemma. Vi unnar vårat barn barnbidraget för vi känner att vi vill kunna ge honom ett bra liv, en bra start när väl han blir större. Sen har vi lån räkningar mat och blöjer som ska betalas. Så det är inte så vi lever lyxen heller. Men alla får vi ha åsikter. Har man inte råd med ett barn ser man för fan till att inte skaffa nåt! Ett barn ska inte få leva dåligt ekonomiskt och få alla b saker bara för att föräldrarna inte kunde låta bli att använda skydd eller ta modet till att göra abort!
Så du tycker att bara för att man inte kan köpa a saker till sina barn, så ska man inte ha barn?
Är du seriöst så funtad i huvudet?!
Och för vissa är abort INTE ett alt. Sen kvittar det vad du tycker och tänker.
Alla har rätt till sina åsikter. Men att sitta och peka finger har du verkligen ingen rätt till.
Du har ingen aning om situationerna till att barnen finns till.
Om du nu kan ge ditt barn det absolut nyaste och häftigaste så är jhu det kul för dig. Men bara för att jag lever på bidrag så får mina barn inte mindre för det. Dom får kanske inte alltid just DEN leksaken eller åka iväg till tex bonbonland, Ölands djurpark. Men dom får sååå mycket mer av det som faktiskt är viktigt för dom. Som kärlek!