morotsstavar skrev 2008-09-05 23:57:16 följande:
Svar på #68Ja, för de som gör det kommer ju aldrig jobba själva och dra sitt strå till stacken.ehm. Tänk om ditt barn skulle komma hem som 16 åring och vara gravid? Skulle du betala allt då? Jag tycker att det är kanon att det finns, även om jag tycker att man inte ska PLANERA barn in i en sån sits.
[/citat]
Fembarnsmorsan skrev 2008-09-06 00:30:20 följande:
[citat]
nattuggla72:Klart man inte ska PLANERA att skaffa barn oc leva på soc....men ibland blir de tinte riktigt som man tänkt sig...varken för yngre eller älder....
Nej, det var ju just det jag skrev. Att man inte ska PLANERA in barn i en sådan sits. Soc är en tillfälligt hjälp när man hamnat i en nödsituation. Var jag så otydlig?
Kommer min dotter hem vid 16 års ålder och säger att hon är gravid kommer jag att förorda abort. Vill hon och pappan inte det så förutsätter jag att hon och barnets far kommer att försörja sig själva, eftersom de anser att de är vuxna nog att sätta barn till världen. Jag kommer verkligen inte att finansiera deras livsval i det fallet. 16-åringar är barn och barn ska inte ha barn. Jag finansierar hellre hennes p-piller i förebyggande syfte, det har jag inget emot. Jag hoppas dock att problemet aldrig uppstår.