• Make a wish

Unga föräldrar, hur har ni råd?

Hej alla unag föräldrar där ute!!!
    Jag hare n liten fråga.. Hur har ni råd med allat vad ett barn kostar, samt er själva. En held el evrkar bo i lägenhet osv.. funderar lite? Skulle vilja ha ärliga svar.. Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc, vilket jag inet föröstår.. för ärligt talat så är dte jud et soc ska göra.. hjälpa å ställa upp för de somrinte har råd.. å den dagen de har råd.. betalar det tillbaka.. Ge och ta!!? Så frågan är lever ni på föräldrpenningen? Hur mkt? Soc? Andra parten? Föräldrarna.. osv? Tacksam för svar??

• Svar på tråden Unga föräldrar, hur har ni råd?
  • SomeOone

Hahaha Ja visst eller hur *Skämtosido*

Dog tråden eller ?

• Frostkristall

Måste väl komma och sparka igång tråden igen

Sambon jobbar, jag får barnbidrag, studiestöd, lön och fram tills augusti, då sonen började dagis, fick jag även hemvårdsstöd.
    Vi hyr ett hus, har varsin bil och en bunt med djur och vi klarar oss bra.

• SomeOone
    Frostkristall skrev 2008-09-01 15:09:05 följande:
    Måste väl komma och sparka igång tråden igen Sambon jobbar, jag får barnbidrag, studiestöd, lön och fram tills augusti, då sonen började dagis, fick jag även hemvårdsstöd.Vi hyr ett hus, har varsin bil och en bunt med djur och vi klarar oss bra.
    Va lite nyfiken Hur får man hemvårdstöd?
  • Frostkristall
    SomeOone skrev 2008-09-01 15:11:51 följande:
    Va lite nyfiken Hur får man hemvårdstöd?
    Man bor på åland Här hör det till "det normala"
  • SomeOone
    Frostkristall skrev 2008-09-01 15:14:13 följande:
    Man bor på åland Här hör det till "det normala"
    Hahaha okej ruskigt Hade inte hört det förut så var tvungen att fråga hehehehe :)
  • buffybus

är jag ung? 22år.. mannen 25?

iallafall.. klarar oss alldeles utmärkt eftersom vi jobbar heltid båda två.. förutom att jag är mammaledig nu ju...
    vi bor i ett stort hus på 145 kvm, har en rätt så ny bil och har hund.. och vi hinner även gå på bio och resa osv.... 
    har absolut inga problem med ekonomin....  
    varför skulle yngre ha sämre än äldre? vet många äldre som har det mkt sämre än vi
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Talossa

22 år, mannen är 25.
    Vi bor i hus och har två bilar, betalar allt själva. Vi fick en liten pojke den 10 augusti.
    Jag tar ut föräldrapenning + barnbidrag, mannen får ut ca 20 000:- i lön varje månad. Vi klarar oss gott och väl.

• Proletariatet

Jag är 19 och mannen är 28, vi har två barn (+ att han har ett barn sedan tidigare). Jag får fp (lägstanivå) och han har fast jobb med ordentlig lön, har precis avancerat till ett annat jobb, där han också får löneökning. Vi bor i hyresrätt (radhus) 5 rok för tillfället, men har planer på att flytta till något mindre då jag tycker det här är på tok för stort. Vi har bil, tvättmaskin, tja det som behövs.
    Ingen hjälp från föräldrar eller annat, men det är ju tack vare att han har jobb.
    Jag ska börja plugga, antingen nu efter årsskiftet eller nästa höst, det beror på och efter det får man väl slänga sig ut på arbetsmarknaden!

• Kinder88

Vi är båda 20, 1 hund och 1 barn. Killen jobbar, och jag får fp. Vi har inte överdrivet mkt pengar men vi klarar oss ändå själva. Det gäller bara att knepa o knåpa lite så går det=). ibland kan vi till och med unna oss lite. Vi har en äldre bil tex så du slipper ta lån på den osv, de e så vi gör iaf=)

Svar på tråden Unga föräldrar, hur har ni råd?