Du som fick barn innan 23 års ålder!
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
mamma hampus skrev 2008-09-04 09:19:23 följande:
p.s glömde skriva att jag har mammaledigt till 23 mars d.s
jag var 23 känner ine att jag är en ung mamma.
Jag blev 22 tre veckor efter min först och ja man är ung vid 22 men inte sämre mamma för det, jag fick en del kommentarer och blickar men mkt för att jag också ser väldigt ung ut.. Men dom blev tysta när det visa sig att jag och min man varit tillsammans längre och kände varandra bättre än många av de äldre, vi blev ihop när vi var 15 är idag 29 och väntar vårt tredje barn... Såldern spelar ingen roll bara man vet vad man ger sig in i och tar sitt ansvar...
Var 18 med första, är 21 nu och väntar nr 2. Aldrig kallat mej ung. Inte fått några dumma kommentarer. Har alltid känt mej som 20 år äldre typ
Hejsan!
Jag är 23år.
Jag blev mamma när jag var 19år och har idag en dotter på 3år som heter Ebba född 05.
Och en son född 14/4 08 som heter Amadeus och är 3 veckor idag
Ibland känner jag mig ung och ibland inte.
Men vad spelar det för roll jag är en ungmamma och jag älsakar att vara ungmamma
Min dröm är att få 3 barn innan 30.
www.familjeliv.se/Forum-3-43/m35908123.html
Sket bra tråd om ni är intresserade
jag fick mitt första barn när jag var 21 och nu när jag är 24 fick jag mitt andra barn. jag känner mig ung ibland just för att det inte finns så många unga mammor här där jag bor. men jag har inte upplevt något negativt. min 3-åring har precis börjat på ett föräldrakooperativt där majoriteten eller ja, alla är över 35 vilket jag tyckte var jobbigt i början men nu väljer jag att se mig som en frisk fläkt bland alla veteraner.
jag är 22 år och har en 3½årig dotter, jag fick henne som 18åring och anser mig som en ung mamma
jag fick mitt fösta några dagar innan jag fyllde 20, och man fick ju en del konstiga blickar från folk. men jag har alltid stört mej på när folk kallar mj "ung mamma" i en å samma mening. Ja är mamma oavsett vilken ålder jag har. Nu e ja 25 och fick mitt andra barn för 8 veckor sen, vet inte om ja ska klassas som "gammal mamma" nu då eller vilket "fack" jag ska hamna i. Tycker d e så tråkigt när man stämplar folk så, vem bestämmer när man i så fall slutar vara ungmamma? Äh, ja e ung o mamma
Jag var 15 när första kom, 19 när andra kom och 22 när tredje kom. Jag ser inte mig som ung mamma, när jag fick första dottern så kände jag mig som en ung mamma men när man passerar 17 så tycker jag att det är vanligt att man får barn.
Fick min dotter när jag var 19 år, och väntar mitt andra nu i december. Har väl aldrig känt mig som en ung mamma, snarare att det nu är så att man får barn i tidigare ålder. :)
Dock har man ju hört en och annan dum kommentar.
"21 år, och mamma, hur gick det till?" Frågade en kille. Tror inte han vet hur man blir gravid. :)