• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • MiniAndre o MiniTrajas

mamma hampus skrev 2008-09-04 09:19:23 följande:

Hej alla mammor hoppas att allt e bra med er...här sitter man i sin lilla vrå skall snart börja städa lite men jag tänkte att jag skriver några rader här först det blir roligt sedan att läsa lite...Vad gör ni på dagarna? Jobbar? vad? Studerar? vad? Hur många barn har ni? ha det bra alla
    Hej
    Joda allt är bara bra
    Jag sitter hemma med min son o tar ibland fram böckerna o studerar lite, Jag går 1 året på naturbrusks gymnasiet i töreboda, ska igentligen börja 2 an men jago mina lärare o studievägledare bestämmde att jag fortsätter där jag slutade med dom nya 1 orna som börjar..
    Jag har 1 som o han är på onsdag 4 månader
  • MiniAndre o MiniTrajas

p.s glömde skriva att jag har mammaledigt till 23 mars d.s

• jomano

jag var 23 känner ine att jag är en ung mamma.

• Im Fabulous
    danitra skrev 2008-07-15 21:45:12 följande:
    Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?Eller kommentarer överhuvudtaget?
    Jag fyllde 20 en månad efter att Saga föddes. Ibland kan jag kalla mig för ung mamma, men bara här på FL. Jag ser mig själv som en vanlig förälder och hoppas att andra också gör det.

Jag har fått kommentarer som "ojdå, det var snabba ryck". Men inget värre än så.

På BB blev vi väl inte speciellt bra behandlade, vi fick ingen hjälp när vi bad om det utan bara kommentarer som "men det ÄR jobbigt att få barn, det visste ni väl?".
  • Im Fabulous

Hej alla mammor hoppas att allt e bra med er...här sitter man i sin lilla vrå skall snart börja städa lite men jag tänkte att jag skriver några rader här först det blir roligt sedan att läsa lite...Vad gör ni på dagarna? Jobbar? vad? Studerar? vad? Hur många barn har ni? ha det bra alla
    Jag är hemma med Saga, lunchar och fikar med vänner ofta (alla har barn själva i nästan samma ålder som min dotter). Jag har inget jobb, är precis nyinflyttad och har inte hunnit ordna med det, pluggar inte och tänker inte heller göra det på en stund. Vi har ett barn
  • Marina

Jag blev 22 tre veckor efter min först och ja man är ung vid 22 men inte sämre mamma för det, jag fick en del kommentarer och blickar men mkt för att jag också ser väldigt ung ut.. Men dom blev tysta när det visa sig att jag och min man varit tillsammans längre och kände varandra bättre än många av de äldre, vi blev ihop när vi var 15 är idag 29 och väntar vårt tredje barn... Såldern spelar ingen roll bara man vet vad man ger sig in i och tar sitt ansvar...

André och Liam ska bli storebrödrar Bf 090226
  • MsRahkonen

Var 18 med första, är 21 nu och väntar nr 2. Aldrig kallat mej ung. Inte fått några dumma kommentarer. Har alltid känt mej som 20 år äldre typ

• Carinamamma84

Hejsan!
    Jag är 23år.
    Jag blev mamma när jag var 19år och har idag en dotter på 3år som heter Ebba född 05.
    Och en son född 14/4 08 som heter Amadeus och är 3 veckor idag
    Ibland känner jag mig ung och ibland inte.
    Men vad spelar det för roll jag är en ungmamma och jag älsakar att vara ungmamma
    Min dröm är att få 3 barn innan 30.

• nanaa
    danitra skrev 2008-07-15 21:45:12 följande:
    Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?Eller kommentarer överhuvudtaget?
    nu har jag inte läst hela tråden om ni kommit in på något annat men jag svarar på din trådfråga TS..

Nej jag är MAMMA överallt och som någon annan skrev "jag har alltid känt mig äldre än vad jag är" och det gör jag verkligen. Fick min dotter strax innan jag fyllde 18 är idag 21 och dottern 3 och är gift med fadern . Aldrig elaka kommentarer bara kommentarer som "hur har de gått, hur har de varit, hur klarar ni er" osv.
  • nanaa

På dagarna studerar jag till kurator dock distans.. Har bara dottern än så länge och de är bra så tills jag blir klar och har jobbat lite.
  • jen bossman

jag fick mitt första barn när jag var 21 och nu när jag är 24 fick jag mitt andra barn. jag känner mig ung ibland just för att det inte finns så många unga mammor här där jag bor. men jag har inte upplevt något negativt. min 3-åring har precis börjat på ett föräldrakooperativt där majoriteten eller ja, alla är över 35 vilket jag tyckte var jobbigt i början men nu väljer jag att se mig som en frisk fläkt bland alla veteraner.

• little mommy

jag är 22 år och har en 3½årig dotter, jag fick henne som 18åring och anser mig som en ung mamma

• mammamadeleine

jag fick mitt fösta några dagar innan jag fyllde 20, och man fick ju en del konstiga blickar från folk. men jag har alltid stört mej på när folk kallar mj "ung mamma" i en å samma mening. Ja är mamma oavsett vilken ålder jag har. Nu e ja 25 och fick mitt andra barn för 8 veckor sen, vet inte om ja ska klassas som "gammal mamma" nu då eller vilket "fack" jag ska hamna i. Tycker d e så tråkigt när man stämplar folk så, vem bestämmer när man i så fall slutar vara ungmamma? Äh, ja e ung o mamma

• Christy

Jag var 15 när första kom, 19 när andra kom och 22 när tredje kom. Jag ser inte mig som ung mamma, när jag fick första dottern så kände jag mig som en ung mamma men när man passerar 17 så tycker jag att det är vanligt att man får barn.

• nördi

Fick min dotter när jag var 19 år, och väntar mitt andra nu i december. Har väl aldrig känt mig som en ung mamma, snarare att det nu är så att man får barn i tidigare ålder. :)
    Dock har man ju hört en och annan dum kommentar.
    "21 år, och mamma, hur gick det till?" Frågade en kille. Tror inte han vet hur man blir gravid. :)

Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!