• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • Luddvar

Jag fick mitt första barn -93 och då var jag 21 år. Precis fyllda. Jag såg mig inte som speciellt ung för det var många som skaffade barn vid den åldern då. Inte som nu när folk väntar länge med att skaffa barn.

• mamma empis

Jag fick min dotter när jag va 21..jag ser väldigt ung ut också så jag får ofta höra komentarer, "du kan inte vara så gammal, det kan inte vara din barn" eller "går du i skolan? oj jobbar du " suck och stön säger jag bara..

Men jag brukar svara att jag skaffa barn så didigt bara för att jag ska orka med dom i tonåren hahaha.....

• elinelversson

Jag var 19 när min dotter kom, men jag gillar inte att kalla mig själv för ung mamma. jag är bara mamma, helt enkelt.

• corrob

jag var 17 när min dotter föddes, jag ser nog mig själv som en ung mamma, men mest av allt är jag en mamma. som älskar sitt barn precis som alla andra.

• Carinamamma84

fick min dotter år 05 då var jag 19år
    nu fick jag en son 08 och är 23år

• Ofir1
    Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
    Nej. Jag är en person som är ganska ung och som har barn. Men begrepper ung mamma känner jag mig inte särskilt hemma i.

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
    Nej. Möjligtvis att jag blivit något annorlunda bemött pga detta.

Eller kommentarer överhuvudtaget?
    Det har diskuterats och det är ju en existerande faktor. Både jag och andra har tagit upp ämnet. Men jag vet inte om det räknas som kommentar? Inte i förhållande till mitt föräldraskap iaf.
    ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥ mina2hjartan.blogg.se/
  • ladydivine

Nej jag ser mig inte som ung mamma.
    Fick sonen -05 då jag var 20 år och dottern -08 då var jag 22 år (men skulle fylla 23 ett par månader senare)

Har vad jag komemr ihåg inte fått några elaka kommentarer.
    Dä'remot tyckte jag att BB personlaen var väldigt hönsiga första gången, tog sonen på nätterna (utan att fråga), skulle handgripligen slita fram mina bröst jämt för att ammingen skule komma igång....och när jag var utanför för att visa upp sonen (man fick ju inte ta in besökare) då kom en ut och sa att han var alldeles för kallt klädd.
    Det kändes lite jobbigt, och berodde förmodligen på min ålder....

BVC var på mig mycket precis efter dottern kommit, att jag skulle skaffa kontaktfamilj så att jag fick lite tid utan barnen....VA tyckte jag, nej det behövs inte alls. Nog för att det var en aning kaosartat innan man kom in i rutiner men inte kände jag att kontaktfamilj behövdes.

Jaja, nu ha ja skrivit lite i alla fall hehe

• ellam71

Jag var 21 när mina tvillingflickor föddes, -92. Så nu är jag 37 och mina tjejer är 16år. Jag har aldrig hört något konstigt.. men så hade jag volvo, villa o vovve när de kom =) Däremot nu kan jag känna mig ganska ung på typ föräldramöten o så... då jag är bland de yngre.. det är ju bara trevligt! Men visst hade jag kunnat vänta lite med barn!!

Det som inte dödar härdar...
  • Sofies värld

Jag kommer att vara 23 när vårt andra barn föds, och faktiskt så känns det lite gammalt. =)

• Myself30

Har hade nyss fyllt 19år när första barnet kom och nu är jag 21år och det andra har nyss kommit:)

Klart man fått hört att man är oansvarlig men sådant har jag bara skakat av mig!

Ångrar inte en sekund av det bestlutet jag tog att behålla!

Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!