• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • viquelie

Jag fick min son när jag var 16 år

• TBS

Fick min son när jag var 18.
    Då var jag nog en ung mamma, men han är 8 år nu, så den tiden är väl förbi ;) Nej, jag kallar mig inte för "ung mamma" längre.

• MissSophiaS

Jag fick min son när jag var 19, nu är han snart fem månader och jag är 20 år. Men jag kallar mig inte ung mamma. Finns tjejer som är yngre än mig som fått barn. Känner mig inte lika ung som mina jämnåriga vänner heller..

• Flickan Gud Glömde

Jag fick mitt första barn vi 18 års ålder, andra som 19 åring.
    Alla utom jag kallade mig för ung mamma.

Tycker det är konstigt att kalla ngn ung mamma, samma som jag skulle kalla ngn gammal mamma.

• TBS
    Svar på #192
    Och, det var ingen som sade något nedlåtande eller elakt (inte TILL mig iaf ;) Men jag var väldigt arg på den tiden, så det var kanske ingen som vågade??...
  • viquelie

Och nej jag har aldrig sagt att jag är en ung mamma, fast jag är ju det ifs Har inte fått några elaka komentarer häller.

viquelie skrev 2008-09-01 16:20:42 följande:
    Jag fick min son när jag var 16 år
  • Buttelina

jag var 23 när jag fick mitt första barn och jag såg mig inte som en ung mamma och det gjorde ingen annan heller

• Miltons Mamma

Jag fick mitt barn när jag var 21 år och anser mig som ung mamma. Inget dock jag går och kallar mig. och uppleber inte heller att någon dömer mig mer för det eller tvärtom.

• Mysgumman

Fick dotter dagen eftre min 18 årsdag!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?: ja i bland för jag är en stolt ung mamma .

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
    ja det har jag den elakste jag ha hört är: När mamma träffade en bm som vara där ja gick oss min bm så sa hon till min mamma grattis till du blevit mormor men klara verkligen hon av det ? sa mamma va menar du med det ? ja allså hon är ju bara 18 år det är väl du som får passa dotten när du sluta jobba . så savrde mamma nej du hon skötter det jätte bra själv !

Eller kommentarer överhuvudtaget? sen fick jag massa när jag gick em magen i skolan fick även en du kommer sabba hela ditt liv . å så .

• cae

jag var 20 när min första dotter kom till världen
    21 när andra kom. i bland får man höra saker men jag försöker att inte lyssa.

Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!