• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • momster

nja beror på anser inte att att jag är en ung mamma nu längre men i början känndes det så, fick många komentarer osv.
    var 19 när jag fick grabben.

• Maj bebis

Jag var 20 när jag fick barn, kände mig som en ganska ung mamma eftersom snittåldern i sthlm ligger runt 30-35. Har inte hört några negativa kommentarer alls IRL utan tvärtom. På FL har man dock läst en del äldre mammor som startat diverse trådar om unga mammor.

• Fhia021

jag var 21år skulle fylla 22 när jag fick min son nu väntar jag vårt andra barn och fyller 23år jag ser mig som en ganska bra ålder att skaffa barn i men har även bekanta som är yngre som har barn och jag anser att man är aldrig för ung för att skaffa barn de är något man få se över och tänka på om man känner sig mogen kanske inte så smart om man fortfarande går i skolan men de är som sakt var upp till var och en. Jag är ju dess utom en sån som inte gillar aborter så skulle jag blivit med barn i skol tid så skulle jag behållt de. men sån är jag. "ung mamma" de vet jag inte om jag ser mig som och kallar mig deffintivt inte de jag kallar mig bara mamma eller vid mitt namn!

om jag inta hade barn skulle jag nog bo i lägenhet med min sambo och jobba på birka vilket jag fick erbjudnde om när jag väntade första men då tackade nej efter som jag ville vara nära hemmet i fall något hände.  

älskar min lafamilija
  • ÄnglaTwins

Hej jag fick tvillingar 4 dagar efter att jag fyllt 23. Jag har inte fått höra några negativa komentarer. Jag och min sambo upplevs inte kanske inte heller att vara 23? Med detta menar jag att vårt liv skiljer sig enormt mot våra kompisars "party liv".

• demie

Var 16.
    Tycker man är ung mamma under 19 år men det kanske bara är jag.
    Fick höra massa skit, sket i det.

• Steffisen

Fyllde 21 ca 2 månader efter Texas föddes, väntar mitt andra nu i januari och fyller 22 i november. Känner mig inte som en ung mamma då många av mina kompisar själva har barn tror de känns annorlunda om man e ensam om att få barn av dom i ens närhet...

• bara lilla jag

jag fick barn när jag var 20.. Och ja absolut jag ser mig som en ung mamma..
    Jag har nog bara fått positiva kommentarer från barnmorskor och bvc sköterskor och förlossningspersonal.. men även i verkliga livet.. Jag får ofta höra att jag är en bra mamma då jag är lugn av mig osv.. Tror inte nån egentligen har sett mig som en ung mamma.. Visst ibland när man är ute och går så får man väll lite blickar, kanske mest nyfikna blickar av folk..

Men nej inget negativt.. Kanske att folk tycker att man ska ha levt livet först.. Men det är det här livet jag vill och alltid har velat leva.. Så jag misströstar ej :D

• bara lilla jag

däremot kanj ag tillägga att jag får alltid frågan om han var planerad.. Det känns som att det är så självklart att bebisarna inte är planerad när man är ung.. Men det var han :)

• Babymom

Fick min charlie när ja var 20 :) Är egenligen inte en ung mamma, anser ja. Tycker 20 är ganska normalt. Men i samhällets ögon på 2000-talet är jag nog det.

Elaka blickar har man fått då och då. Mest av sånna i 30-40 års åldern :S inte utav gammla som kan skulle kunan tro det är så rara så.

• Fillay

Jag var 20 år när jag fick min äldsta. Jag är nu 26, och kallar mig kanske inte ung mamma längre, men jag har i många situationer känt mig ung.

Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!