• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • En lyckans tår i månens sken

Jag fick min son för tre månader sen och jag är 22 :) Klassar mig inte direkt som ung mamma då det är många som får barn runt min ålder. Under 20 tycker jag är ungt.

• Syskonen Stjerneby

Nej jag tycker inte att jag räknas som ung mamma, var 21 när sonen föddes, nu är jag 24 o väntar vårat 2:a barn. Jag tycker att unga mammor är i åldrarna <16-19 år.

Mamma till underbara Zonny 05-12-09, o bebis i magen BF Februari!
  • roulette

Har aldrig kallat mig för ung mamma, är ju det nog men ändå
    Föresten jag har bytt namn, hete good and evil förr.

• Corze

fick min dotter dagen innan min 23 års dag räknar mig inte som ung mamma då jag gärna fått 2-3 pr innan men lovvade mannen att gå klart skolan först. Jämföe jag med föräldragrupp och så är jag yngst. Ung tycker jasg man e runt 20. Alla i min omgivning vet hur gärna jag velat ha och rtcker de e bra som de blev med skola och så, det änfa jag hört var inan jag vart grsavid men strax skulle börja försöka och en handledare under min praktik tyckte stt man inte ska skaffa barn förens man har jobb å sånt,m då var min kompis gravid och han sa de till henne. dum kommentar tycker jag då båda vi har män som tjänar ok så vci klarar oss på lägsta, båda vill ju jobba efter mamnmaledigheten.

Emma 080320
  • Gummsan85

jag kallar mig inte för ung mamma har fortfarande inte fått mitt första barn men hon e beräknad till den 21 nu denna månad så får se.. nästa månad fyller jag 23 :)

• idisb

fick första vid 20 och andra vid 22. märks ju folk tittar oh gullar men ändrats nu när man ha 2 tycker jag, dock inte allt

• Tussens mamma

min första fick jag när jag var 22 och mina andra två när jag var 26. jag anser mig vara en ung mamma. iallafall yngst av de mammor jag träffar. ingen av mina gamla vänner har barn ännu. så vi är först liksom.

• MammaMetzli

Fick min son när jag var 20, det var väl lite si och så med att bli räknad som ung förälder.

O ja, elaka kommentarer från föräldrar, vänner och övriga. Men också mycket medkänsla och glädje fick man:)

• Hanniiz

Fick min son för lite mer än ett år sedan, var då 22. Har inte hört några kommentarer, och mina vänner visste att jag planerat att bli mamma ganska tidigt i livet.

Tror det var värre för sambon som var 23 när han föddes, hans kompisar förstod inte alls varför man ska ha barn och vissa bor fortfarande hemma.

• en ängel
    Hanniiz skrev 2008-08-19 00:03:10 följande:
    Fick min son för lite mer än ett år sedan, var då 22. Har inte hört några kommentarer, och mina vänner visste att jag planerat att bli mamma ganska tidigt i livet.Tror det var värre för sambon som var 23 när han föddes, hans kompisar förstod inte alls varför man ska ha barn och vissa bor fortfarande hemma.
    Så hade vi med, ibland kan det kännas som att vissa tycker att jag nästan lurat honom att gifta sig och skaffa barn. Men det är ju något som vi planerat o valt tillsammans.
Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!