Du som fick barn innan 23 års ålder!
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
Jag var 21 när Alexander kom till världen. De enda som uppfört sig illa pga min ålder är faktiskt bvc-sköterskan på vårt första BVC. Jag tror aldrig jag skulle mått så dåligt Alexanders första månader utanför magen om inte hon rackade ner på precis allt och på min duglighet som mamma. Tack och lov fick vi en annan och senare också flyttade.
Men ibland kan man ser på folk att de reagerar när man säger att man har barn, men inte bara äldre mammor utan även faktiskt folk i ens egen ålder. En del tycker man förstör sitt liv, ja en del tycker mycket.
Men på det stora hela tycker jag ändå att jag fått bra respons. OCh nej, jag kallar mig faktiskt inte ung mamma. Jag tycker 21 år inte är för ungt för att skaffa barn, om man känner sig redo.
fick mina två pojkar innan jag fyllt 23 år.
Ser mig som några ovan skrivt mest som en vanlig mamma. Det är först när folk reagerar på min ålder som jag hajjar till och javisst ja.. de tycker ju så hehe..
Men jag är ung och stolt. Och vill gärna ha fler barn sen om några år.
Alla verkar se "ung mamma" som om det vore något skälsord.
Jag ser inget fel med om folk tycker att man är ung, det är väl bara positivt att man är ung?
Är man 20 år och mamma är man ju inte direkt gammal. DÅ är man ung. Och mamma. alltså ung mamma Skillnad om folk tycker man är FÖR ung mamma , det är en annan sak och självklart anser ingen sig som för ung om man väl skaffat barn.
Jag kallar mig själv för mamma. Gillar inte att sätta nån stämpel. Jag är bara en vanlig mamma, precis som alla andra. Jag fick min son två veckor innan jag fyllde 20 så ung var jag och är fortfarande. Men jag är en vanlig mamma precis som alla andra!
Fick våran första son Hampus 3 dagar innan jag fyllde 20, han är en ängel
Våran son Jesper fick vi när jag var 21 (fyllde 22år 2 månader senare), och nu våran dotter Wilma fick vi när jag precis fyllt 23...
Känner mig bara som en MAMMA, varken ung eller gammal!
Jag fyller 22 i början av september och min dotter är ca 9 månader. Jag kallar inte mig själv "ung mamma". Visst är jag ju ung, men i föräldrarollen anser jag mig bara vara "mamma".
Jag tycker "ung förälder" har fått så negativ klang på något sätt. Visst har jag fått en del gilringar om att jag är ung och har barn, men bara från folk som inte känner mig, men det skakar jag bara av mig.
Mamma är något man är, inte en ålder och det finns många som är 19 och är mycket mer redo att ha barn än vissa som är över 30!! :D
Ja eller hur! det är inget negativt med att va ung mamma! Nu har jag ju skrivit förut men vad fan=)
Min mamma fyllde 45 i onsdags och har barnbarn, mina små älsklingar Elinora 5 år, David 3 år och Liam 10 mån.
Hon var 17 och pappa var 23 när dom fick mig och dom är fortfarande tillsammans.
Jag tycker att det är kul att vara ung mamma.