Du som fick barn innan 23 års ålder!
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?
Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?
Eller kommentarer överhuvudtaget?
nu längre kallar jag mig inte ung även om alla tror att jag är runt 23-års strecket.
Fick mitt första barn när jag var 16 å mitt andra när jag var 18, nu på senare år fick jag en sladdis som snart är 4 år
Jag fick första vid 21 och andra vid 23 men har aldrig känt mig som särskilt ung mamma. Jag tycker man är ung om man får barn vid 18-19 år nånting.
Jag ser mig själv som en ung mamma. Jag är 22 år o har 2 barn.
Jag fick höra lite innan jag fick första barnet. Annars är jag nog ganska "vuxen"förklarad.. (kan man säga så)???
Fick min dotter när jag var 19år.
Jag säger väl inte direkt till folk att jag är en ung mamma, men jag har fått kommentarer av folk att jag är en. Oftast positiva och nyfikna kommentarer, men den finns de tju många som tycker att man ska först vara ung, sen skaffar man barn. Det är ju oftast sånna disskusioner man kan komma i...
Men jag trivs som "ung mamma". Jag brukar skriva på min blogg att jag är en ung mamma, för det är jag ju faktiskt. Däremot tykcer jag inte att jag lever något annat liv bara för att jag är en ung mamma, eller att jag resonerarr annorlunda. Mamma som mamma, det är ingen ålder. Det är något man är!
jag såg mig som ung mamma då jag var 17 år när jag fick första, nu ser jag mig som varken gammal mamma eller ung mamma
är 29 år och väntar vårt 6:e barn
ang kommentarer så fick man ju tyvärr höra en hel del och speciellt av dom i ens egen ålder
Tänk dig att du har inte barn hur skulle din dag varit då?Skulle du gått i skolan nu i höst? eller skulle du ha jobbat?.Bott hemma? Frågorna kanske e lite konstiga men det skulle bara vara kul och höra era röster
Såg på Lyxfällan igår och dom frågorna upp i huvudet.
Ni som inte så det så var det en familj som bestog av mamma,pappa och 4 barn 3 av dom bodde hemma och den minsta var nog 16-17 år och killarna var 23 och 25 år tror jag.Och killarna jobbade men bodde fortfarande hemma och deras flickvänner bodde där också men dom betalde inget medan dom bodde där...
Jag kommer ihåg när jag bodde ihop med sonens pappa (vi gör inte det längre)"Undra om vi skulle bott ihop i alla fall även om vi inte hade våran son,hur livet skulle vara utan honom,jobba båda två eller vad som helst"Han blev skitsur och sa att så fick jag inte tänka och han ville inte prata om det heller.
Men nu har jag lite funderingar; jag skulle ha en lägenhet,en katt och ett jobb hoppas man på i alla fall,jag skulle nog inte tänka mig att bo hemma i alla fall.Men det är ju sådant man får aldrig veta
Jag fick mitt första barn när jag fyllde 21, tycker inte att jag är en ung mamma.. Ung mamma är 18-19 och under det tycker jag..
mamma hampus skrev 2008-07-29 18:22:16 följande: