• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • Ängeln Casper

Jag var 19 när jag fick mitt första barn.....å när jag va 25 hade jag fött 3 barn....

Jag har aldrig hört något negativt direkt till mig, men är ganska övertygad om att de snackades en hel del här på orten.........
    Jag har aldrig riktigt sett mig själv som en jätte ung mamma....

Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & Emilia
  • kvinna 86

är inte så un..fyllde 22 år stax efter att min dotter föddes, men ser mycket yngre ut. har fått höra mååånga kommentarer då av folk som inte känner mig

• Ellasario

Jag fyllde 22 samma år som min dotter föddes och minns att folk tittade lite snett på mig i början men inte längre, beror kansk delvis på att jag blivit vuxen ganska fort men även att Luna är större, vad vt jag?

• zera

Ung och ung, Jag vet ju att jag är en ung mamma om man jämför med många andra (väntar mitt tredje barn i december och har precis fyllt 23år) men det är inget begrepp jag använder. Känner mig nog egentligen inte så mycket yngre än alla andra, däremot så har man hört en hel del kommentarer samt fått ganska många elaka blickar på stan. Oftast enbart av damer i 50-60 års åldern, fråga mig inte varför haha.

• munschkin

Min son fick jag när jag 9dagar efter min 19års dag. nummer två innan jag fyller 21. Men jag känner mig inte eller kallar mig för ung mamma, Bara mamma. Ingen annan som jag känner som ser på mig som ung mamma eller kallar mig för det heller. Jag kommer från en liten ort där alla känner alla. Så det är rätt gött. =)

• enny signatur

bara här. dvs jag kollar in här då och då. i vardagen? nej. jag har bara fått frågor om min ålder, de brukar pusta ut när jag svarar 21 och säga att de trodde jag var 16... hmm typ

• Alisa

Fick barn när jag var 20, men fick inga direkta kommentarer.
    Gick i en mammagrupp på BVC där jag var äldst, så där kände jag mig heller inte speciellt ung. Hade gått klart gymnasiet och hade jobb liksom pappan, så det fanns inget direkt för "moraltanter" att racka ner på. Ja förutom att vi inte var gifta då 
    Nu tycker jag det är häftigare att sonen har en så ung mamma (förhållandevis), men han fyller snart åtta så jag är ju mer pinsam än häftig... 

• Pallas

Tja, ehrm... Nej, jag kallar mig inte för ung mamma. Kom vi inte överens igår om att jag nästan var en tant? Att äldsta barnet fyller arton om några månader hör väl inte hit...?

• zera
    Pallas skrev 2008-07-29 11:01:29 följande:
    Tja, ehrm... Nej, jag kallar mig inte för ung mamma. Kom vi inte överens igår om att jag nästan var en tant? Att äldsta barnet fyller arton om några månader hör väl inte hit...?
    Hahah =)
  • danitra
    Pallas skrev 2008-07-29 11:01:29 följande:
    Typiskt du att komma och vara annorlunda!

OK, kallade du dig för ung mamma när din äldsta var nyfödd?
Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!