• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • mirre2

Jag fick mitt första barn när jag va 19år & 1mån (på dagen)Jag tänkte inte ens då om jag va ung ir gammal jag va BARA MAMMA 3v innan 22årsdagen kom barn nummer 2 tänkte inget då heller inte förän nu 13år senare börjar jag tänka att jag nog va en ung mamma när man ser  att andra föräldrar e äldre som har barn i samma ålder!
    men däremot när jag fick barn nummer 3 2v EFTER 28årsdagen och barn nummer 4 vi 29år då tyckte jag att jag börjar bli gammal

• mirre2
    mirre2 skrev 2008-08-20 22:56:09 följande:
    Jag fick mitt första barn när jag va 19år & 1mån (på dagen)Jag tänkte inte ens då om jag va ung ir gammal jag va BARA MAMMA 3v innan 22årsdagen kom barn nummer 2 tänkte inget då heller inte förän nu 13år senare börjar jag tänka att jag nog va en ung mamma när man ser  att andra föräldrar e äldre som har barn i samma ålder!men däremot när jag fick barn nummer 3 2v EFTER 28årsdagen och barn nummer 4 vi 29år då tyckte jag att jag börjar bli gammal
    har nog aldrig hört komentarer pga av min ålder minns iaf inte kan ju ha slagit döv örat till oxå för jag skiter ju i va folk tycker om jag e gammal ung ful snygg fet small eller va jag nu må vara   jag e nöjd mina barn e nöjda de räcker för mig
  • jerseyko

Jag ser kring min omgivning och åldern här så är jag en ung mamma. Var 21 när jag fick barn.

Har inte fått några elaka kommentarer alls, många tror jag är äldre än vad jag är.
    De som träffar mig och frågar hur gammal jag är brukar oftast avsluta med:
    "Åhh min son/dotter är 20 år och tänk om jag också fick bli farmor/mormor"

Vi ser alltid så pigga och glada ut säger alla om våran familj.

• Lillamorsan20
    danitra skrev 2008-07-15 21:45:12 följande:
    Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?Eller kommentarer överhuvudtaget?
    Jag har 3 barn, fick min 3:dje för ca 7 1/2 månad sen.
    Är 20 år nu och har 3 barn (ung mamma)"Yes" men härligt Också!

Har fått höra många gånger om min ålder och har redan 3 barn. I början var jag väl lite obekväm i det men nu tycker jag det är som vanligt när folk frågar och tycker att det är ungt att ha barn i min ålder.
  • alsesani

Jag var 21 och har aldrig räknat mig som ung mamma
    Visst inte ens att det räknades som ung mamma över 19 år eller så..

• sthlmfilur

jag fick mitt första i mars i år 21 år gamal och hinner få mitt andra barn innan jag fyller 23 år

• Saltlakrits

Jag ser mig inte som unge mamma nu, men gjorde det nog när jag fick mitt första barn..
    Jag var då 19 år.

Enda kommentaren jag fått, som jag reagerat på, var när jag var hos bm för ett tag sen.
    Hon frågade hur många barn jag hade och jag svarade tre.

Då frågade hon om min sambo var pappa till något av dem.....
    Det kändes lite konstigt, men det behöver ju inte heller berott på min ålder....
    Var på dåligt humör den dagen, så jag var nog extra känslig

Mamma till tre underbara barn!
  • Tina och Fredrik

Jag var 21 när jag fick min dotter, har precis fyllt 27 och har en 5 åring, 3 åring och en på 11 mån. Och 21 är inte så ungt tycker jag. Min mamma var 17 när hon fick mig och det är ungt enligt mig.

• JeanneDArc

Jag hade precis fyllt 23 och har inte hört några kommentarer precis. I diskussioner har det dock kommit på tal ibland att vi är så unga. tex om man var trött och behövde gnälla av sig när man hade en skrikig bebis och inte fick sova. Då var vi tydligen för unga och visste inte vad vi hade gett oss in i och var inte tillräckligt mogna typ. Det kunde ju inte vara så att vi bara hade sömnbrist och behövde få prata om allt nytt och jobbigt och svårt med våra nära och kära
    Själv tycker jag väl inte jag är så ung. Men ibland märks det. Tex på öppna förskolan kände jag inte att jag hörde hemma då nästan alla var lite äldre och höll ihop. Man märker ju också det då de flesta komisarna ännu är ute och festar och inte har barn. Men de har inte gett dumma kommentarer.

Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!