• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • AnnsoPannso

Fick första när jag var 21 år, känner mig inte som "ung" mamma har heller aldrig hört några kommentarer. Däremot blev jag intervjuad av försäkringskassan, de gjorde någon undersökning för någon bok om unga föräldrar. Hehe, kändes inte som att man tillförde nåt men fick ju biobiljetter iaf

• Tindy

Jag ska snart fylla 22 år och jag fick mitt förta barn i Juli i år.
    Jag tycker inte att 22 år är att vara ung förälder, fast å andra sidan finns det folk som kan få mig att känna mig väldigt "liten"/ung då de berättar för en hur ung man är...
    Fick en kommentar när jag var på ica, kassörskan såg mig och min son och frågade "chockat"(?) hur gammal jag var.

• Pernilla3

Jag fick mitt första när jag fyllt 22 år. Kände mig ganska ung, men har aldrig fått någon negativ respons alls på det. Är snart 26 år och väntar mitt tredje och känner mig fortfarande ung.

• Lindah S

Jag fick mitt första barn när jag var 17, det tyckte jag var ungt. Nu är jag gravid med tvåan och är 20, känner mig fortfarande relativt ung iaf :) Nej, inget negativt.

• Bonostra

Min son är 8 månader och jag blir 21 om två veckor Glad
    Jag kallade mig för blivande ung mamma innan jag fick barn, men nu tänker jag inte ens på att jag är ung, det känns så självklart att vara mamma nu!

De kommentarer man får är överlag positiva!!

• junjun

Fick min son när jag var 22 år, har känt mig ganska ung, fått många kommentarer, men inte elaka, om min ålder men det är npg för att de flesta är över 30 som fått barn i min omgivning. I min bvc-grupp så var jag yngst och äldsta mamman 42 år 8också hennes första), så ett åldersspann på 20 år:)

• smillanova

ja blir 23 om 6 dagar och fick min dotter i maj iår. känner mej inte spec. ung....

• Nadjis

Nej, inte direkt. Ung mamma tänker jag om mammor under 20. Var 22 när min son föddes, 24 när dottern föddes.

• mamma hampus

Hej alla mammor hoppas att allt e bra med er...här sitter man i sin lilla vrå skall snart börja städa lite men jag tänkte att jag skriver några rader här först det blir roligt sedan att läsa lite...

Vad gör ni på dagarna? Jobbar? vad? Studerar? vad? Hur många barn har ni?

ha det bra alla

• MarieHJ

mamma hampus skrev 2008-09-04 09:19:23 följande:

Hej alla mammor hoppas att allt e bra med er...här sitter man i sin lilla vrå skall snart börja städa lite men jag tänkte att jag skriver några rader här först det blir roligt sedan att läsa lite...Vad gör ni på dagarna? Jobbar? vad? Studerar? vad? Hur många barn har ni? ha det bra alla
    Hej hej, hopaps allt är bra med dig med!
    Jag försöker väl gå ut på dagarna när jag hinner.. Är just nu mammaledig och har en 12 veckors dotter hemma.
    Jag har bara en än så länge iaf=)
Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!