• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-17 08:54:17 följande:
    Du tycker tydligen att jag gör det, men jag älskar dom. Hur många ggr ska jag behöva säga det? 

Om jag gör slut med min sambo och fortsätter med jobbarkompisen så behöver ju inte sambon få veta något inte heller tvärt om. Männen har aldrig träffats så tror det är min räddning.

Varför upprepar du dig hela tiden om att jag vidrig, äcklig och slyna? Jag har förstått att du tycker de. Men återigen vill du själv bli kallad för slyna,äckel mm som du har kallat mig?
    Felet är inte att du älskar båda. (Om du nu gör det. Du verkar älska dig själv mest.)
    Felet är att du agerar på dina känslor och använder det som ursäkt för att bete dig som ett svin. Och det är så lågt det bara går att sjunka.
  • Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-17 09:35:40 följande:

Du kommer att bli påkommen. Rent praktiskt är det svårt. Ryktes och skvallervägen också. Brukar låta folk göra vad de vill utan att bry mig men i ditt fall skulle jag tveklöst avslöja dig. Du bli kallad för vad du är. Jag håller inte på med falskspel som du gör och är således inget äckelkänsla eller en slyna. Jag är heller inte ett dugg vidrig. Bra för mig va?! Jag kan bete mig till skillnad mot dig.

Det har du ingen aning om. svårt men som sagt jag är ganska bra på att ljuga. Varför skulle du avslöja mig? Är du en skvallergubbe? Tror du är ganska ensam om att tycka att jag är ett äckel, slyna och vidrig.

Hur gammal är du? Känns som om du är väldigt ung?
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-17 09:38:56 följande:
    Felet är inte att du älskar båda. (Om du nu gör det. Du verkar älska dig själv mest.)
    Felet är att du agerar på dina känslor och använder det som ursäkt för att bete dig som ett svin. Och det är så lågt det bara går att sjunka.
    Klart jag älskar båda. Så då menar du att jag inte får visa vad jag känner för om jag gör det så är jag ett svin? 
  • Noname00
    Fridolini skrev 2025-03-17 09:53:15 följande:
    Klart jag älskar båda. Så då menar du att jag inte får visa vad jag känner för om jag gör det så är jag ett svin? 
    Skyddar du dig med dom du är otrogna med eller kör ni helt oskyddat?
  • Fridolini
    Noname00 skrev 2025-03-17 09:56:04 följande:
    Skyddar du dig med dom du är otrogna med eller kör ni helt oskyddat?
    Det är blandat
  • Anonym (Audrey)
    Fridolini skrev 2025-03-17 09:57:23 följande:
    Det är blandat
    Hoppas du skojar?

Annars kanske den andra får reda på det genom en könssjukdom eller att du blir gravid. Då lär inte någon av killarna vilja ha med dig att göra, och då kommer du nog få höra värre ord än du vill höra.
  • Anonym (Snowihite)
    Fridolini skrev 2025-03-16 22:57:10 följande:
    Jag kan inte bara sluta över en natt oavsett hur allt blir.

Sluta försöka trycka ner vara för jag är ung. Jag vet visst om livet. Jag älskar inte bara mig själv. Vad är det för skit du snackar om?
    Du har rätt vara ung är ingen ursäkt.

Jag konstaterar bara utifrån vad du skriver att du tenderar att sätta dina känslor främst. De är viktigare för dig än vad andra känner. 

Tycker inte att detta behöver diskuteras mera.
  • Anonym (usch)

Du är otrogen mot sambon fast du inte skulle vilja att han var det mot dig. Dessutom ljuger du för älskaren om att du är singel. Så behandlar man inte människor man älskar.

• Raggartjejen
    Anonym (usch) skrev 2025-03-17 10:53:37 följande:

Du är otrogen mot sambon fast du inte skulle vilja att han var det mot dig. Dessutom ljuger du för älskaren om att du är singel. Så behandlar man inte människor man älskar.

Instämmer!
    Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad!
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-17 09:53:15 följande:
    Ja,exakt så. Även om man blir förälskad i någon annan än den man är tillsammans med så måste man inte agera på känslorna.
    Då är det ärligare att göra slut innan man väljer att vara otrogen.
    Men du verkar bara älska dig själv så jag tycker att du borde göra slut med båda innan du har sårat båda två,och sen leka av dig ordentligt innan du inleder något seriöst med någon igen.
Svar på tråden Jobb