• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym
    Fridolini skrev 2025-03-16 22:49:38 följande:

Ja, det skulle jag. Jag kan inte berätta för min kollega att jag har sambo, hur skulle det se ut? Han har dessutom frågat mig rakt ut och jag ljög och sa att jag var singel. Som sagt jag älskar det vi har byggt upp min sambo och jag och kan inte se mig vara utom honom.

Att jag blir sur för att någon kallar mig för äckel är väl inte så konstigt? Det är väl ingen egentligen som vill att någon ska tycka så. Jag tycker dessutom att du spär på och gärna trycker på att man är ett äckel, tycker inte det är snällt. Vill du själv bli behandlad så? 

Jag är inget ego utan blivit kär i 2 st och jag är som sagt ingen slyna. 

Lite dubbelmoral från din sida? Tycker inte alla är äckel utan bara sådana som mig? Du gör allt för att jag ska känna mig skitig? Tror inte du skulle ha sagt så om det var en man utan bara för att jag är kvinna som du kallar mig allt möjligt vilket är fel

Du märker nog inte det men du har alltså startat en tråd som går ut på att du beskriver att du är ett äckel och en slyna. Märkligt beteende om du nu inte är det.
  • Fridolini
    Anonym (Snowihite) skrev 2025-03-16 21:06:44 följande:

Det spelar ingen roll vilken moral hon har så måste hon sluta med det hon gör. Om inte för männens skull så för sin egen. 

Hon är väldigt ung och männen säkert lika unga. Ingen av dem vet så mycket om livet.  

Tyvärr är binder sig många alltför tidigt och av fel orsaker. Att älska någon annan mera än sig själv existerar inte för dem. 

Jag kan inte bara sluta över en natt oavsett hur allt blir.

Sluta försöka trycka ner vara för jag är ung. Jag vet visst om livet. Jag älskar inte bara mig själv. Vad är det för skit du snackar om?
  • Fridolini
    Anonym skrev 2025-03-16 22:52:10 följande:
    Du märker nog inte det men du har alltså startat en tråd som går ut på att du beskriver att du är ett äckel och en slyna. Märkligt beteende om du nu inte är det.

Ok, ytterligare en fegis som vill spela tuff men vill ha sitt nick anonymt. Verkligen jättetuff kommentar från dig.

Men när jag sagt att jag är ett äckel & slyna? Man är ingen slyna om man råkar bli kär i en utanför sitt äktenskap. Visst jag är otrogen och vissa tycker man är  ett äckel bara för att man är just otrogen och vissa tycker att det inte behöver vara så. 

Jag är inte ute efter att såra någon därav ser jag mig inte som ett äckel egentligen 

• Meddelande borttaget
  • Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-16 23:26:25 följande:

Vad är du ute efter då? När du inte vill såra någon? Att bli kär är inte fel. Felet du gör är att du ljuger och agerar fullt ut på dina känslor. Har inte vett att känna skam eller skuld. Ditt alibi är att du älskar de här männen. Det håller inte. Har ingen relevans för ditt beteende. Så du menar då att det är ok att ljuga och vara otrogen om du älskar männen? Hur fick du ihop det? Du kan inte bli något annat än ett äckel pga ditt beteende. Du ljuger två män rätt upp i ansiktet. Du är otrogen. Du kanske ska göra slut lite längre fram men just nu kan du inte för du älskar bägge två. Vilket jävla trams. Du älskar bada dig själv. Är inte kapabel till något annat. Du missar helt poängen och innebörden av att älska. Det Visar du genom ditt beteende. Äckliga slyna. Om männen visste vad du höll på med skulle ingen av dem vilja ta i dig ens med tång. Spelar ingen roll vilket kön med det beteendet så försök inte. En man skulle vara ett svin han med. 

Det är inte meningen att såra någon medvetet, även om jag förstår att det blir så om sanningen kommer fram. Jag har blivit kär och älskar 2 st män samtidigt det är det som blev fel. Du har förmodligen svårt att förstå för förmodligen har du aldrig älskat 2 st män samtidigt. 

Visst har ljugit för dom men det är inte direkt att jag ljuger varje gång och jag visar även min kärlek till dom, jag är kärleksfull och visar uppskattning.Hur jag känner inombords när jag ljuger vet du inget om, klart att jag skäms. Ja, jag har förstått att jag är ett äckel i dina ögon men du känner mig inte heller. Jag är otrogen och ljuger, men har även sagt flera ggr att jag måste snart ta ett beslut hur/vem jag vill leva med. 

Jag älskar inte bara mig själv utan även dom 2 män. Hur tror du det känns när du kallar mig för äckliga slyna typ i varje inlägg du gör? vill du själv bli kallad de? Männen ska inte få veta hur allt ligger till som sagt.

• Anonym (Herregud)
    Fridolini skrev 2025-03-16 22:37:37 följande:

Jag har inte sagt att otrohet är ok även om den som jag är svår att ta sig ur. Just för att jag älskar båda. Självklart vill jag inte att min sambo ska vara otrogen och att jag skulle äcklas av det om det skulle komma fram. 

Jag är väl egentligen inget undan tag men vill kanske inte inse att jag själv är äcklig just nu och framför allt inte att min sambo mm ska få veta det iallafall.

Jag kan bara tycka att vi som är otrogna får väldigt lucker skit även om vi har gjort fel 

Detta är den värsta typen av beteende vid otrohet så som du håller på. Det är din sambo du har ett förhållande med inte kollegan. Att då säga att du har svårt att bryta för att du älskar två personer låter lågbegåvat i mina öron. Det är inte kollegan du har ett förhållande med. Att vara otrogen mot sin sambo en längre tid utan att avbryta och ljuga till höger och vänster är det värsta beteendet man kan ha vid otrohet och det tyder på att du saknar moral och etik och tänker bara på dig själv. Du bryr dig inte ett skit om din sambos känslor. Detta gör dig till en dålig människa helt enkelt och jag tror inte det finns någon bot på detta så som du resonerar. Som sagt psykopat vibbar. 
  • Fridolini
    Anonym (Herregud) skrev 2025-03-17 00:56:53 följande:
    Detta är den värsta typen av beteende vid otrohet så som du håller på. Det är din sambo du har ett förhållande med inte kollegan. Att då säga att du har svårt att bryta för att du älskar två personer låter lågbegåvat i mina öron. Det är inte kollegan du har ett förhållande med. Att vara otrogen mot sin sambo en längre tid utan att avbryta och ljuga till höger och vänster är det värsta beteendet man kan ha vid otrohet och det tyder på att du saknar moral och etik och tänker bara på dig själv. Du bryr dig inte ett skit om din sambos känslor. Detta gör dig till en dålig människa helt enkelt och jag tror inte det finns någon bot på detta så som du resonerar. Som sagt psykopat vibbar. 
    Vadå psykopat vibbar. Sluta snacka skit då du du tydligen inte vet vad du snackar om.

Jag vet mycket väl att det är min sambo jag är ihop med,
    men eftersom jag har sagt till kollegan att jag är singel så kanske han snart anser att vi ska snart kalla oss för par. Jag är ingen ängel vi alla kan göra fel inkl jag. Nu gör jag fel och jag få snart besluta om jag ska dumpa mi. Sambo för att fortsätta med min kollega eller om jag avslutar kollegan och fortsätter med min sambo.

Visst tyck att jag är en skit men kärlek kan man inte rå för
  • Anonym (Kimchi)

Du beter dig som ett svin och skyller på kärlek. Du säger att ingen av männen ska få veta. Din sambo får ju veta när du gör slut och fortsätter med jobbarkompisen. Tror du din sambo inte fattar att det pågått ett tag. Om du dumpar jobbarkompisen så lär han tjattra runt och få till sig att du är sambo. Vad tror du om att jobbarkompisen lackar ur och berättar för din sambo? Du är rökt helt enkelt. 

Det beteende du håller på med är vidrigt. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna. Äckligt oavsett. Klart det inte är trevligt att bli kallad för slyna men det är precis det du är. Att du inte känner skam eller skuld talar sitt tydliga språk. Det du säger gör du bara för att det är pk. Ditt agerande säger annat. Vad väntar du på? Vad är det du bedömer hos männen? 

• Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-17 08:40:39 följande:

Du beter dig som ett svin och skyller på kärlek. Du säger att ingen av männen ska få veta. Din sambo får ju veta när du gör slut och fortsätter med jobbarkompisen. Tror du din sambo inte fattar att det pågått ett tag. Om du dumpar jobbarkompisen så lär han tjattra runt och få till sig att du är sambo. Vad tror du om att jobbarkompisen lackar ur och berättar för din sambo? Du är rökt helt enkelt. 

Det beteende du håller på med är vidrigt. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna. Äckligt oavsett. Klart det inte är trevligt att bli kallad för slyna men det är precis det du är. Att du inte känner skam eller skuld talar sitt tydliga språk. Det du säger gör du bara för att det är pk. Ditt agerande säger annat. Vad väntar du på? Vad är det du bedömer hos männen? 

Du tycker tydligen att jag gör det, men jag älskar dom. Hur många ggr ska jag behöva säga det? 

Om jag gör slut med min sambo och fortsätter med jobbarkompisen så behöver ju inte sambon få veta något inte heller tvärt om. Männen har aldrig träffats så tror det är min räddning.

Varför upprepar du dig hela tiden om att jag vidrig, äcklig och slyna? Jag har förstått att du tycker de. Men återigen vill du själv bli kallad för slyna,äckel mm som du har kallat mig?
  • Anonym (Kimchi)

Du kommer att bli påkommen. Rent praktiskt är det svårt. Ryktes och skvallervägen också. Brukar låta folk göra vad de vill utan att bry mig men i ditt fall skulle jag tveklöst avslöja dig. Du bli kallad för vad du är. Jag håller inte på med falskspel som du gör och är således inget äckelkänsla eller en slyna. Jag är heller inte ett dugg vidrig. Bra för mig va?! Jag kan bete mig till skillnad mot dig.

Svar på tråden Jobb