• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (Audrey) skrev 2025-03-16 18:29:11 följande:
    Ok, men vad händer om han som tror att du är singel vill ha ett fast förhållande med dig? Han kanske är/blir kär i dig. Hur ska du förklara då?

Tänk om han blir arg när det kommer fram och kontaktar din sambo?
    Jag skjuter problemen framför mig. Men förhoppningsvis har jag bestämt hur jag vill göra så man slipper den jobbiga situation.

Ja, det får bara inte hända. Ligger nog ganska risigt till då.
  • Fridolini
    Anonym (Audrey) skrev 2025-03-16 18:31:10 följande:
    Hoppas du kan bestämma dig innan det blir problem då. Men ja tror det blir svårt att välja om du redan har så starka känslor för båda. Du kanske blir av med båda tillslut.
    Jag hoppas
    stt jag har bestämt mig inom snar framtid
  • Anonym (Snowihite)

Hoppas för din egen skull att du får ett slut på det här. Av egen erfarenhet vet jag att man får leva med skuldkänslorna under lång tid efteråt. Min man som är klokare än vad jag är sa en gång att det hade varit värre för hans hustru att leva kvar i ett känslolöst äktenskap. 

Jag kan inte heller tänka mig att ha levt med min fd sambo och haft familj med honom. Så här långt efteråt inser jag att vi var så väldigt olika och att han aldrig skulle ha kunnat gett mig vad jag behövde.

Lycka till

• Anonym (Herregud)

TS du har dubbelmoral, förstår du det? 

Du vill gärna ligga med kolllegan bakom ryggen på din sambo och du ser inga fel med det men du hade äcklats av din sambo om han gjort samma men enligt dig är du absolut inte äcklig. Sen förstår du inte varför folk oftast är på den som blir bedragens sida. Jag får psykopat vibbar av dina resonemang. Kanske dags att utreda dig hos en psykolog? 

• Anonym (Kimchi)

Skulle du bli sårad? Det är ingenting mot vad fu gör mot andra. Du valt det alldeles själv. Låt männen bestämma själva om de vill fortsätta med dig. Stor risk att det slutar med att du förlorar båda två. Det är inte mer än rätt åt dig. Oärlig och otrogen. Sedan blir du sur om du blir kallad äckel? Du beter dig som ett äckel mot två män. Hur tänkte du då? Varför väljer du att göra så mot två män du påstår dig älska. Kan du inte förstå det minsta lilla hur skevt det är. Den enda du tänker på är dig själv. Ett fullblodsego som skiter ärtor i hur du behandlar andra. Du beter dig äckligt och är definitivt en slyna.
    Tycker inte alla är äckel utan bara sådana som du och med ditt beteende. Smuts af! 

• Anonym (Snowihite)

Det spelar ingen roll vilken moral hon har så måste hon sluta med det hon gör. Om inte för männens skull så för sin egen. 

Hon är väldigt ung och männen säkert lika unga. Ingen av dem vet så mycket om livet.  

Tyvärr är binder sig många alltför tidigt och av fel orsaker. Att älska någon annan mera än sig själv existerar inte för dem. 

• Fridolini
    Anonym (Snowihite) skrev 2025-03-16 20:39:19 följande:

Hoppas för din egen skull att du får ett slut på det här. Av egen erfarenhet vet jag att man får leva med skuldkänslorna under lång tid efteråt. Min man som är klokare än vad jag är sa en gång att det hade varit värre för hans hustru att leva kvar i ett känslolöst äktenskap. 

Jag kan inte heller tänka mig att ha levt med min fd sambo och haft familj med honom. Så här långt efteråt inser jag att vi var så väldigt olika och att han aldrig skulle ha kunnat gett mig vad jag behövde.

Lycka till

Fast ju mer känslor jag får för min kollega så det nästan blir likvärdigt kärlek som jag har med min sambo så är det inte så lätt ta avbryta. 

Jag har inte så jättemycket skuldkänslor just nu, även om jag vet att jag inte kan fortsätta så här. 
  • Fridolini
    Anonym (Herregud) skrev 2025-03-16 20:51:21 följande:

Du vill gärna ligga med kolllegan bakom ryggen på din sambo och du ser inga fel med det men du hade äcklats av din sambo om han gjort samma men enligt dig är du absolut inte äcklig. Sen förstår du inte varför folk oftast är på den som blir bedragens sida. Jag får psykopat vibbar av dina resonemang. Kanske dags att utreda dig hos en psykolog? 

Jag har inte sagt att otrohet är ok även om den som jag är svår att ta sig ur. Just för att jag älskar båda. Självklart vill jag inte att min sambo ska vara otrogen och att jag skulle äcklas av det om det skulle komma fram. 

Jag är väl egentligen inget undan tag men vill kanske inte inse att jag själv är äcklig just nu och framför allt inte att min sambo mm ska få veta det iallafall.

Jag kan bara tycka att vi som är otrogna får väldigt lucker skit även om vi har gjort fel 

• Fridolini
    Anonym (Herregud) skrev 2025-03-16 20:51:21 följande:

Jag har inte sagt att otrohet är ok även om den som jag är svår att ta sig ur. Just för att jag älskar båda. Självklart vill jag inte att min sambo ska vara otrogen och att jag skulle äcklas av det om det skulle komma fram. 

Jag är väl egentligen inget undan tag men vill kanske inte inse att jag själv är äcklig just nu och framför allt inte att min sambo mm ska få veta det iallafall.

Jag kan bara tycka att vi som är otrogna får väldigt lucker skit även om vi har gjort fel 

• Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-16 20:56:59 följande:

Skulle du bli sårad? Det är ingenting mot vad fu gör mot andra. Du valt det alldeles själv. Låt männen bestämma själva om de vill fortsätta med dig. Stor risk att det slutar med att du förlorar båda två. Det är inte mer än rätt åt dig. Oärlig och otrogen. Sedan blir du sur om du blir kallad äckel? Du beter dig som ett äckel mot två män. Hur tänkte du då? Varför väljer du att göra så mot två män du påstår dig älska. Kan du inte förstå det minsta lilla hur skevt det är. Den enda du tänker på är dig själv. Ett fullblodsego som skiter ärtor i hur du behandlar andra. Du beter dig äckligt och är definitivt en slyna.
    Tycker inte alla är äckel utan bara sådana som du och med ditt beteende. Smuts af! 

Ja, det skulle jag. Jag kan inte berätta för min kollega att jag har sambo, hur skulle det se ut? Han har dessutom frågat mig rakt ut och jag ljög och sa att jag var singel. Som sagt jag älskar det vi har byggt upp min sambo och jag och kan inte se mig vara utom honom.

Att jag blir sur för att någon kallar mig för äckel är väl inte så konstigt? Det är väl ingen egentligen som vill att någon ska tycka så. Jag tycker dessutom att du spär på och gärna trycker på att man är ett äckel, tycker inte det är snällt. Vill du själv bli behandlad så? 

Jag är inget ego utan blivit kär i 2 st och jag är som sagt ingen slyna. 

Lite dubbelmoral från din sida? Tycker inte alla är äckel utan bara sådana som mig? Du gör allt för att jag ska känna mig skitig? Tror inte du skulle ha sagt så om det var en man utan bara för att jag är kvinna som du kallar mig allt möjligt vilket är fel

Svar på tråden Jobb