• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (Here we go again) skrev 2025-03-14 12:00:25 följande:

Ja, jag håller med dig TS. Stackars dig. Det är jättetaskigt att de inte ser din sida. Du måste ju få knulla och vara snuskig på jobbet så mycket du vill.

Du behöver inte vara ironisk.
    ,

Jag är inte ensam att ha det såhär, tror det fler en man anar.
  • Fridolini
    Anonym (Min) skrev 2025-03-14 12:06:39 följande:

Min "vän" har varit otrogen mot sin sambo med mig under hela deras 5 åriga förhållande. Inte för att han inte älskar henne eller deras liv ihop utan för att han helt enkelt även vill ha mig. Vi var kks innan de träffades. Tyvärr uppdagades vår relation "bara vänner" för en tid sedan så nu ligger allt i träda med sporadisk, försiktig kontakt. Hans sambo är hans liv. Enligt honom själv. Har ofta undrat för mig själv vad jag betyder för honom och varför han inte nöjer sig med henne, men har inget bra svar. Vid något tillfälle har han sagt att han kan vara sig själv med mig och att "kan man inte gilla två samtidigt?". Att vi inte är ihop beror på vår stora åldersskillnad där jag är den mycket äldre.

Ja, men så är det för mig också. Min sambo är mitt
    liv men ha lite ?busigt? vid sidan av skadas inte. 

Skulle aldrig tillåta att han gjorde likadant

• Fridolini
    Fjäril kär skrev 2025-03-14 12:07:35 följande:

Ledsen men det här låter som en fredagstråd skriven enbart för att provocera/roa 

Absolut inte
  • Fridolini
    Sonora skrev 2025-03-14 12:08:50 följande:
    Jag tror att du inte kommer att få ha kvar privilegiet att ha både kakan och äta upp den speciellt länge till.

Det kommer en dag då din Sambo inte köper dina lögner längre utan har fått nog

Jasså? Någon erfarenhet själv? 

Får väl försöka bättra på lögnerna då

• Fridolini
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-14 12:12:39 följande:
    Fast så är det ju inte:

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig
    Fast det går lite i perioder jag får bli lite försiktigare och ljuga lite bättre 
  • Anonym (Raggarn)
    Fridolini skrev 2025-03-14 11:02:18 följande:
    Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

Kör hårt. Man lever ju bara en gång.
  • Anonym (Mia)
    Fridolini skrev 2025-03-14 12:25:09 följande:
     Du behöver inte vara ironisk.
    ,

Jag är inte ensam att ha det såhär, tror det fler en man anar.
    Och? Gör det att det är mer ok att var svinig för att andra är det?
  • Fridolini
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-14 12:24:08 följande:
    Varför är det fel att stötta någon som blir sviken av den person man borde kunna lita på?

Men då vet vi, blir du sviken så vill du inte ha stöttning. 

Är inte fel i själva stöttningen, men den som oftast stöttar brukar pusha den som har blivit sviken till att tycka och tänka saker om den som svek. Det är de som är felet. 

Klart jag skulle vilja ha stöttning men vet att jag inte kommer bli sviken

• Fridolini
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-14 12:50:33 följande:
    Och? Gör det att det är mer ok att var svinig för att andra är det?
     Nej, men vissa väljer att vara lite svinig. Men som kan vara en jättebra sambo för det
  • Anonym
    Anonym skrev 2025-03-14 11:05:33 följande:

På vilket sätt är du värd att ha kvar sambon då? 

Och vad har han gjort för att inte få göra ett ärligt val angående vem han vill leva med? Är han inte värd att kunna välja efter rätt förutsättningar?

Fridolini skrev 2025-03-14 11:45:47 följande:
    Det han inte vet helt har han inte ont av.

Han har inte gjort någonting men vill att han ska tro att vi är det lyckliga paret
    Kan du tänka dig att svara på frågorna i mitt inlägg? hur mycket ska du ha för det?

Svar på tråden Jobb