• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym (Sid)

Är det enbart för spänningen du gör detta? Eller din sambo kan inte tillfredsställa dig?

• Fridolini
    Anonym (Sid) skrev 2025-03-15 16:00:37 följande:

Är det enbart för spänningen du gör detta? Eller din sambo kan inte tillfredsställa dig?

Spänningen
  • Anonym (Kimchi)

Jodå. Visst tänker jag på den som bedrar också. Ett jävla äckel som särar för någon annan än din sambo. Spelar ingen roll vad du har för försvar eller argument. Finns inga som håller. Du är otrogen! Avsluta relationen med din sambo. Genast. Du är inte värd honom. Inte på något sätt. Synd att skampålar på torget är avskaffade. Där skulle du stå tillsammans med den som sätter på dig som sannolikt vet att du har sambo. Ruttet! 

• Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-15 16:41:23 följande:

Jodå. Visst tänker jag på den som bedrar också. Ett jävla äckel som särar för någon annan än din sambo. Spelar ingen roll vad du har för försvar eller argument. Finns inga som håller. Du är otrogen! Avsluta relationen med din sambo. Genast. Du är inte värd honom. Inte på något sätt. Synd att skampålar på torget är avskaffade. Där skulle du stå tillsammans med den som sätter på dig som sannolikt vet att du har sambo. Ruttet! 

Men, nu menar jag ju inte att någon som du skulle tänka att jag är ett äckel. Ja,visst jag är otrogen men fför det vet väl inte du om jag är ett äckel eller inte? jag älskar min sambo och jag är väldigt kärleksfull mot honom och ha. mot mig. Men jag dras även till den andra mannen och han vet som sagt inte att jag är upptagen. Jag sitter i sits som inte egentligen är rimlig men som jag har råkat hamna i. Just att blivit kär i 2 st samtidigt. 

Jag varken vill eller kan avsluta relationen med min sambo likaväl så kan jag inte avsluta relationen med
    min kollega, inte ännu iallafall.

• Anonym (Kimchi)

Du är polyamorös utan att dina partner har godkänt det. Du älskar inte din sambo. Då skulle du inte knulla bredvid. Då är du ett äckel. Inte svårare än så. Låt din sambo bestämma själv om han vill fortsätta med dig eller inte. Det är avgörande. Vad jag tycker är slut sak samma men om du fråga vad jag tycker om SPDs människor oavsett kön så är de äckel. Slyna än rätt bra etikett också. 

• Fridolini
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-16 17:38:35 följande:

Du är polyamorös utan att dina partner har godkänt det. Du älskar inte din sambo. Då skulle du inte knulla bredvid. Då är du ett äckel. Inte svårare än så. Låt din sambo bestämma själv om han vill fortsätta med dig eller inte. Det är avgörande. Vad jag tycker är slut sak samma men om du fråga vad jag tycker om SPDs människor oavsett kön så är de äckel. Slyna än rätt bra etikett också. 

Kallar du alla för äckel helt plötsligt eller? Oavsett vad du tror så älskar jag min sambo och min kollega. Detta är ingen lätt situation för mig heller. Men oavsett jag har också känslor så att kalla mig för äckel/slyna varför? 

Det sårar så som du uttrycker dig tänk på de

• Anonym (Audrey)
    Fridolini skrev 2025-03-16 17:48:14 följande:

Kallar du alla för äckel helt plötsligt eller? Oavsett vad du tror så älskar jag min sambo och min kollega. Detta är ingen lätt situation för mig heller. Men oavsett jag har också känslor så att kalla mig för äckel/slyna varför? 

Det sårar så som du uttrycker dig tänk på de

Vet killen du är otrogen med att du är upptagen?

Om du älskar din sambo som du säger, så borde du tänka på hans känslor främst. Det minsta du kan göra, är att låta honom få avgöra om han vill leva med dig. Eller om han vill leva i ett polyamoröst förhållande eller ett öppet förhållande.

Om man verkligen älskar någon så sätter man de i främsta rummet. Den personens känslor blir extremt viktiga. Om han inte vill gå med på poly eller öppet så har du ju ändå den andra killen kvar. 

• Fridolini
    Anonym (Audrey) skrev 2025-03-16 18:02:39 följande:

Vet killen du är otrogen med att du är upptagen?

Om du älskar din sambo som du säger, så borde du tänka på hans känslor främst. Det minsta du kan göra, är att låta honom få avgöra om han vill leva med dig. Eller om han vill leva i ett polyamoröst förhållande eller ett öppet förhållande.

Om man verkligen älskar någon så sätter man de i främsta rummet. Den personens känslor blir extremt viktiga. Om han inte vill gå med på poly eller öppet så har du ju ändå den andra killen kvar. 

Nej, han tror att jag är singel.

Jag älskar båda men vill inte leva så som du tror. Jag vill bestämma mig snart vem jag vill leva med.
  • Anonym (Audrey)
    Fridolini skrev 2025-03-16 18:16:06 följande:

Jag älskar båda men vill inte leva så som du tror. Jag vill bestämma mig snart vem jag vill leva med.
    Ok, men vad händer om han som tror att du är singel vill ha ett fast förhållande med dig? Han kanske är/blir kär i dig. Hur ska du förklara då?

Tänk om han blir arg när det kommer fram och kontaktar din sambo?
  • Anonym (Audrey)
    Fridolini skrev 2025-03-16 18:16:06 följande:

Hoppas du kan bestämma dig innan det blir problem då. Men ja tror det blir svårt att välja om du redan har så starka känslor för båda. Du kanske blir av med båda tillslut.
Svar på tråden Jobb