• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym

På vilket sätt är du värd att ha kvar sambon då? 

Och vad har han gjort för att inte få göra ett ärligt val angående vem han vill leva med? Är han inte värd att kunna välja efter rätt förutsättningar?

• Anonym (Mia)
    Fridolini skrev 2025-03-14 11:02:18 följande:
    Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

Varför ska vi andra tycka något om dig mer än att du bär dig svinigt åt mot din sambo? Sedan förstår jag att du inte vill att andra ska tänka på den som blir bedragen, för det gör ju inte du heller. Så du känner dig nog ensam när du är så egoistisk. 

Du verkar ganska naiv som inte tror att din otroget på arbetet skulle bli utan konsekvenser. 
  • Fridolini
    Anonym skrev 2025-03-14 11:05:33 följande:

På vilket sätt är du värd att ha kvar sambon då? 

Och vad har han gjort för att inte få göra ett ärligt val angående vem han vill leva med? Är han inte värd att kunna välja efter rätt förutsättningar?

Det han inte vet helt har han inte ont av.

Han har inte gjort någonting men vill att han ska tro att vi är det lyckliga paret
  • Anonym (Here we go again)

Ja, jag håller med dig TS. Stackars dig. Det är jättetaskigt att de inte ser din sida. Du måste ju få knulla och vara snuskig på jobbet så mycket du vill.

• Anonym (Min)

Min "vän" har varit otrogen mot sin sambo med mig under hela deras 5 åriga förhållande. Inte för att han inte älskar henne eller deras liv ihop utan för att han helt enkelt även vill ha mig. Vi var kks innan de träffades. Tyvärr uppdagades vår relation "bara vänner" för en tid sedan så nu ligger allt i träda med sporadisk, försiktig kontakt. Hans sambo är hans liv. Enligt honom själv. Har ofta undrat för mig själv vad jag betyder för honom och varför han inte nöjer sig med henne, men har inget bra svar. Vid något tillfälle har han sagt att han kan vara sig själv med mig och att "kan man inte gilla två samtidigt?". Att vi inte är ihop beror på vår stora åldersskillnad där jag är den mycket äldre.

• Meddelande borttaget
  • Sonora
    Fridolini skrev 2025-03-14 11:02:18 följande:
    Jobb

Jag tror att du inte kommer att få ha kvar privilegiet att ha både kakan och äta upp den speciellt länge till.

Det kommer en dag då din Sambo inte köper dina lögner längre utan har fått nog
  • Anonym (Mia)
    Fridolini skrev 2025-03-14 11:45:47 följande:
    Det han inte vet helt har han inte ont av.

Han har inte gjort någonting men vill att han ska tro att vi är det lyckliga paret
    Fast så är det ju inte:

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig
  • Fridolini
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-14 11:42:04 följande:
    Varför ska vi andra tycka något om dig mer än att du bär dig svinigt åt mot din sambo? Sedan förstår jag att du inte vill att andra ska tänka på den som blir bedragen, för det gör ju inte du heller. Så du känner dig nog ensam när du är så egoistisk. 

Du verkar ganska naiv som inte tror att din otroget på arbetet skulle bli utan konsekvenser. 
    Nej, jag vill ju som sagt inte att ni ska tycka något om mig inte ens att jag beter mig svinigt åt. Den som blir bedragen brukar alla stötta mm vilket också är
    fel.

Men man kan väl hoppas, jag förstår också att det blir konsekvenser om sanningen kommer fram.
  • Anonym (Mia)
    Fridolini skrev 2025-03-14 12:22:30 följande:
    Nej, jag vill ju som sagt inte att ni ska tycka något om mig inte ens att jag beter mig svinigt åt. Den som blir bedragen brukar alla stötta mm vilket också är
    fel.

Men man kan väl hoppas, jag förstår också att det blir konsekvenser om sanningen kommer fram.
    Varför är det fel att stötta någon som blir sviken av den person man borde kunna lita på?

Men då vet vi, blir du sviken så vill du inte ha stöttning. 
Svar på tråden Jobb