Siriit skrev 2025-02-27 12:24:36 följande:
Roligt att höra att du blivit utskriven! Är du hemma eller jobbar du? Det är så bra att prata med folk, tycker man inser hur mycket erfarenheter andra har och hur mycket förståelse det faktiskt finns ❤️
Jag hade räknat fel och befinner mig tydligen i vecka 9! 8+4 idag! Vätskan är borta och blodvärdena är normala igen och de hittade ett litet bultande hjärta på den lilla bönan i magen, så det var jätteroligt! Var dock tvungen att sjukskriva mig igen igår då jag blev så illamående och kunde inte sluta kväljas. Inte idealt när man har patienter och ägare att prata med 😅. Så nu är jag hemma tills måndag och ska se om illamåendet kanske ger sig lite in tills vecka tio...
Vad skönt att vätskan är borta och blodvärdena normala igen och såååå underbart med ett litet bultande hjärta!! ❤️ Har du fler ultraljud bokade hos IVF kliniken, eller har de också släppt iväg dig till BMM nu? Tar du fortsatt progesteron?
Du ligger några dagar före mig, jag är i v8+3 idag! Jag har fortfarande lite vätska kvar och lite förstorade äggstockar, men mycket bättre än några veckor sen enligt IVF läkaren och har också fått se ett bultande hjärta, senast i v8+0. Mina blodvärden är inte helt normala ännu, har vissa grejer som ligger utanför referens som lätt förhöjt CRP, ALAT och B-leukocyter och lite för lite natrium. Är ju lite orolig, men lVF läkaren menade på att detta är tillräckligt bra för att BMM nu ska ta över. Fortsätter ta blodförtunnande sprutor (innohep), men slutat ta progesteron efter att IVF läkaren sa att jag skulle sluta. Blir dock väldigt orolig att det ska påverka graviditeten negativt att jag slutat med progesteronet. Senast jag var gravid förra året slutade det nämligen i en missed abortion tyvärr, där graviditeten hade avstannat i v10+5 och fick reda på det under KUB. Även om det enligt läkarna/barnmorskor var med största sannolikhet pga att embryot inte var livskraftigt, så är det ju en del av mig som inte riktigt kan släppa att det kanske var något med min kropp/hormoner. Funderar starkt på att ta progesteron blodprov privat och vara min egen läkare nu närmsta veckorna, men förstår ju samtidigt att det kanske inte är så smart och att jag kanske bara ska släppa kontrollbehovet. Känns skönt att skriva av sig lite i detta forum i alla fall, för vet att ni förstår ❤️