Anonym (Mimi) skrev 2025-03-07 07:18:43 följande:
Hej!
Vi är nu inne på vår 4e återföring av blastocyst, ruvardag 4. Vi har 2 kvar i frysen efter det. Har innan det gjort 4 inseminationer som inte lyckats. (Samkönat par) Första återföringen blev kemisk graviditet.
Är det någon som gått igenom liknande resa? I forum för regnbågsfamiljer och så skrivs det mest om de som lyckats på första försöken osv och hur IVF är sån dröm med resultaten. Kan inte undgå att känna mig besviken och undrande över varför min kropp inte vill ta emot embryona som förs in. Finns det fortfarande hopp, är det någon här som testat Intralipid med resultat?
Hej!
Lider verkligen med er och förstår er oro ❤️ har inte precis samma resa men lite liknande. Blev gravid på första blasto-återföringen i stimulerad cykel men det blev tyvärr MA. Sen två FET i naturlig cykel utan resultat. Inför det sista gick jag till Fertilitetplus för att utreda bla immunförsvaret. Hade inte förhöjda "killer cells" men de upptäckte att jag hade lite högt TSH. Fick ändå rådet att prova intralipid vilket jag gjorde. Blev dock SÅ sjuk. Kanske bara otur, vem vet, men fick typ influensa med hög feber och hosta. Försöket misslyckades och kände lite att det kanske inte var så konstigt iom att min kropp var så svag. Känns dock skönt att ha kollat upp det och att iaf ha testat, och det var ju bra att de hittade sköldkörtelvärdet, tar Levaxin dagligen för det nu.
Vår vanliga IVF-klinik har varit väldigt villiga att testa nya grejer, så inför fjärde FET stimulerade vi ägglossning med Letrozol och de gjorde även assisted hatching (hjälper embryot att kläcka) och embryoglue (något medel som ska hjälpa embryot att fästa). Den här gången har det satt sig och vid VUL i v. 8 förra veckan såg det bättre ut än första gången när vi gjorde VUL vid samma tidpunkt, så har lite mer hopp nu.
Tar också extra progesteron i spruta var tredje dag den här gången. Även om det kanske inte spelar någon roll egentligen tycker vi att det är skönt att det inte bara är samma samma varje gång utan att vi får testa nya saker.
Har du gjort i naturlig eller stimulerad cykel?