• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-17 18:20:07 följande:
    Hoppas det går hela vägen för er 🤗❤️

Jag är mest ledsen för att jag inga symptom och har mina bruna blödningar så jag är inställd på att det är negativt. Ska bara få det bekräftat så att säga. 
    Tack ❤️

Åh jag förstår 🥺 jag hoppas blödningarna inte är något fel och att ni får ett plus iaf🙏🏻

Har ni fler försök kvar? Är det via landstinget ni går eller privat?
  • Jassan123
    Amamma40 skrev 2025-02-17 18:21:02 följande:
    Stort grattis till er 🤗🤗🤗 
    Man ser det 2 strecken tydligt. 
    Tack snälla 🥰  önskar dig lycka till framöver om det inte går vägen denna gång!
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-17 18:48:13 följande:
    Åh grattis vad kul! 💕
    Tack så mycket ! 🥰 hoppas det går bra för dig på onsdag 🌺
  • Amamma40
    Vixens skrev 2025-02-17 19:55:01 följande:
    Tack ❤️

Åh jag förstår 🥺 jag hoppas blödningarna inte är något fel och att ni får ett plus iaf🙏🏻

Har ni fler försök kvar? Är det via landstinget ni går eller privat?
    Testade negativt imorse och nu verkar jag blöda ännu mer. 

Vi är ett fryst embryo kvar och vi har gått privat. Vet inte vad vi gör om sista inte funkar. Fattar inte varför ägget inte vill fästa. 
  • Tingel

Stort grattis Jassan123 till plus!❤️

Själv gjorde vi insättning i fredags 14/2 och har officiell testdag 27/2. Dum som man är gjorde jag test imorse, alltså rd5, och negativt. Kunde kaaanske aaana ett streck, men kan likväl vara hjärnan som spökar? Klart man blev lite nere, men vet att det fortfarande är väldigt tidigt och hoppet har absolut inte lämnat! Tror jag testar igen på fredag.. 

Hur går det för er andra ruvare?

• Solrosen96

Hej på er igen 😊

I måndags tog jag suprefact för dom visste inte om min högra äggstock skulle visa sig idag med jättemycket blåsor och isåfall bli totalfrys.
    Men dom hittade den inte idag heller så dom tror att den inte svarat på stimuleringen. Eftersom det bara blev plock på en sida så var det 8 blåsor som var 5 ägg. Känns lite snopet när de från början trodde att jag skulle få mycket blåsor och bli överstimulerad.

Jag fick göra en "rescue" med ovitrelle och på fredag är det återföring.

Nu hoppas vi att nåt av äggen blir befruktade så att jag också kan få ruva 🥰

• Jassan123
    Tingel skrev 2025-02-19 08:35:29 följande:

Stort grattis Jassan123 till plus!❤️

Själv gjorde vi insättning i fredags 14/2 och har officiell testdag 27/2. Dum som man är gjorde jag test imorse, alltså rd5, och negativt. Kunde kaaanske aaana ett streck, men kan likväl vara hjärnan som spökar? Klart man blev lite nere, men vet att det fortfarande är väldigt tidigt och hoppet har absolut inte lämnat! Tror jag testar igen på fredag.. 

Hur går det för er andra ruvare?

Tack så mycket ! Känns helt overkligt.. tog ett digitalt idag på BIM och det stog Gravid 1-2 så nu börjar jag förstår att det faktiskt har fungerat ! 🥹🥹 
    Det är fortfarande tidigt så ge inte upp hoppet ! Jag håller alla tummar för dig 🤗🤗
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-19 10:34:21 följande:

Hej på er igen 😊

I måndags tog jag suprefact för dom visste inte om min högra äggstock skulle visa sig idag med jättemycket blåsor och isåfall bli totalfrys.
    Men dom hittade den inte idag heller så dom tror att den inte svarat på stimuleringen. Eftersom det bara blev plock på en sida så var det 8 blåsor som var 5 ägg. Känns lite snopet när de från början trodde att jag skulle få mycket blåsor och bli överstimulerad.

Jag fick göra en "rescue" med ovitrelle och på fredag är det återföring.

Nu hoppas vi att nåt av äggen blir befruktade så att jag också kan få ruva 🥰

Så spännande ! Vi får hoppas att det är 5 guldägg och att de blir en lyckosam befruktning! 🤗
  • Vixens

Hej, 

Hade testdag idag, och fick ringa till kliniken och bekräfta GRAVIDITET 🥹 Har tjuvtestat lite tidigare, men inte vågat tro på det. 

Så idag slog det digitala testet om från 1-2 veckor (förra veckan) till 2-3 veckor 🥹❤️.

Har tid för vul den 7/3, hoppas tiden går snabbt tills dess och att allt är som det ska där inne ✊🏻🙏🏻🙈

• Pingvin666

Hej alla!
    Vi ska dra igång med ivf nu privat. Har bokat ett besök i veckan och hoppas få starta direkt så vi hinner med ett försök innan jag byter jobb i maj.
    Är det någon annan i tråden som är.överviktig? Har ett bmi på 29 och blev rätt förvånad när jag läste på livios hemsida om en studie som visat att överviktiga hade ca 20% längre chans att lyckas på ivf än normalviktiga😯
    Frågan är hur man ska tänka äta nyttigt och bra vs gå ner i vikt under ivf.

Hur tänker ni andra om någon av er är överviktiga?

Fyller 35 nästa år så vill ju inte heller vänta på att gå ner i vikt nu när vi försökt i snart 2 år redan.

Svar på tråden IVF 2025