• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Vixens

Hej! 

Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år. 

När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.

Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.

Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu. 

Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit. 

Så nu är det sista hoppet och testdag om 11 dagar.

Önskar så otroligt mycket att det ska gå hela vägen denna gång ❤️. 

Önskar er alla ett stort lycka till! 🌷

• Solrosen96
    Vixens skrev 2025-02-08 12:32:18 följande:

Hej! 

Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år. 

När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.

Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.

Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu. 

Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit. 

Åh vad trist att ni behövt operera bort båda äggledarna😕
    Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för er denna gången! 💕
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-08 12:32:18 följande:

Hej! 

Tack för att du delar din resa ! 
    När har du testdag ? Hade FET I tisdags så ruvar också nu 🤗 lycka till 🌺
  • Smilla89

Hej alla! En fråga till den som har erfarenhet av detta.

har amh på 2.0 och i mitten av januari fick jag börja min behandling: menopur 375, på ultraljudet en vecka senare hittade man endast 1 äggblåsa som verkade vara tillräckligt bra och 2 små äggblåsor som var alldeles för små, så behandling avbröts.

den gynläkare som gjorde ultraljudet då fick mig att köras i botten och gav mig inget hopp alls. kunde inte svara på något utan började direkt prata om att det var ingen idé att fortsätta med ivf och att jag skulle överväga dubbeldonation direkt.

Har någon erfarenhet att nästa behandling visar annat resultat Av äggblåsor? Eller prova annat än menopur?

Är super orolig för att jag inte ska kunna få fram egna befruktningsbara ägg att plocka ut.

• Vixens
    Jassan123 skrev 2025-02-13 15:49:30 följande:
    Tack för att du delar din resa ! 
    När har du testdag ? Hade FET I tisdags så ruvar också nu 🤗 lycka till 🌺
    Hej @jassan123! 

Jag har testdag den19/2, men tog ett test igår (rd8) som visade positivt. Vågar inte glädjas än för jag fick i morse liknande symptom som mina tre tidigare misslyckade graviditeter.. 

Men ger inte upp hoppet än, min mens borde komma imorogon så ska se vad som händer om den kommer eller inte och sen ta ett test på testdagen 😊.

När har du testdag? 😊
    Är det första ivf en för er eller har ni gjort flera? 

Lycka till! 🌷
  • Vixens
    Solrosen96 skrev 2025-02-08 13:15:26 följande:
    Åh vad trist att ni behövt operera bort båda äggledarna😕
    Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för er denna gången! 💕
    Tack! 🙏🏻 Vi hoppas! 💕
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-14 06:31:11 följande:
    Hej @jassan123! 

Jag har testdag den19/2, men tog ett test igår (rd8) som visade positivt. Vågar inte glädjas än för jag fick i morse liknande symptom som mina tre tidigare misslyckade graviditeter.. 

Men ger inte upp hoppet än, min mens borde komma imorogon så ska se vad som händer om den kommer eller inte och sen ta ett test på testdagen 😊.

När har du testdag? 😊

Lycka till! 🌷
    Åh va spännande ! Hoppas det fortsätter och går bra 🤗 Har TD den 24/2 . Min första tanke var att hålla mig till det . Men känner att dagarna går så fruktansvärt långsamt så det finns en risk att jag tjuvtestar nästa vecka då mensen egentligen är beräknad 🤣 
    Detta är våran första ivf 🤗 
  • Solrosen96

Hej på er!

Jag var på sista ultraljudet idag och min högra äggstock vill aldrig visa sig, inte ens nu när jag tar sprutorna. Vet inte ens om den existerar😬 men de känns lite tråkigt för då kommer det bara bli plock från vänster sida.

Hoppas den magiskt dyker upp vid äggplocket på onsdag... 

• Vixens
    Solrosen96 skrev 2025-02-14 15:28:09 följande:

Hej på er!

Jag var på sista ultraljudet idag och min högra äggstock vill aldrig visa sig, inte ens nu när jag tar sprutorna. Vet inte ens om den existerar😬 men de känns lite tråkigt för då kommer det bara bli plock från vänster sida.

Hoppas den magiskt dyker upp vid äggplocket på onsdag... 

Hej! 

Vet inte hur vanligt eller ovanligt det är, men min ena äggstock hade gömt sig bakom livmodern vid mitt äggplock. Så plockaren fick bända fram den igen 😅

Hon sa att vanligtvis vid ivf så blir äggstockarna tunga  och lägger sig lågt, men min hade gått uppåt bakom livmodern istället. 

Lycka till på onsdag! 🌷
  • Amamma40
    Vixens skrev 2025-02-14 06:31:11 följande:
    Hej @jassan123! 

När har du testdag? 😊

Lycka till! 🌷
    Hej! 

Jag har också testdag 19/2. Har du känt några symptom?
Svar på tråden IVF 2025