VSGJ2025 skrev 2025-03-11 10:16:31 följande:
tack snälla du! 🥰 jag mår bra och har mått bra i princip ända sedan uttaget. Molande värk där första timmen, men den gick över med värktabletter och värmedyna. Inte behövt det sedan dess. Energin är bra så vore det inte för den svullna magen hade jag inte trott att något var annorlunda. jag var beredd på så mycket värre 😅 men kanske kommer de kommande dagarna när blåsorna fylls på med vätska igen?
barnmorskan ringde för en stund sen, av 17 utplockade ägg har 15 st befruktats 😍 vi får veta på måndag nästa vecka (i Kivra eller om vi ringer till kliniken) hur många som klarat celldelningen och får åka in i frysen. Ännu en veckas väntan. Och efter det många veckors väntan till återföring. Jag håller med dig, dagarna blir väldigt långa? Riktigt tålamodsprövande detta, så stor eloge till oss alla som går igenom det. Jag ska försöka se det positiva i det, jag får unna mig ett par glas rosévin när uteserveringarna öppnar inom kort 😂
Men vad kul med ett så fint resultat! Och skönt att må så bra. Jag kände mig som mest svullen dag fyra, men det verkar vara olika för alla, du kanske slipper! Tror att man ska försöka fira varenda liten milstolpe för att inte bli helt galen, haha. Har märkt att jag lätt fastnar i alla saker som kan gå fel framöver, och det blir liksom en ohållbar situation - särskilt om det blir så att vi måste köra fler rundor med stimulering, plock och insättningar.
skönt med snabb uppdatering från kliniken! Vi fick inget förrän jag låg med rumpan bar i gynstolen inför eventuell återföring 😅 Det var fem fruktansvärt nervösa dagar.
Och ja, passa på att njuta av vår-vinet! Jag har en snarlik tröst-plan om insättningen inte tar sig. I så fall blir det två månader till insättning - känns som en evighet, men då hinns det med några soliga, våriga stunder på vinbar 🥲