• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Kruxokrax
    VSGJ2025 skrev 2025-03-18 17:04:11 följande:
    Tack! Jaa, verkligen. Var en stor tyngd som släppte, så just nu känns det bara glädjande. Sen är det segt att vi ska vänta nu på att vi får göra första återföringen, tror det blir 1,5 - 2 månader ? så under tiden ska jag försöka slappna av och leva livet.

Så skönt med lite medvind! Hoppas verkligen att du kan slappna av och ha det bra till insättningen, det är ju verkligen en tärande process? 

Jag är rätt chockad och så lycklig över att jag hade fel - jag har plussat. Efter några euforiska dagar (tjuvtestade såklart) har jag börjar noja lite över både det ena och det andra men det är så jäkla uppfriskande att få oroa sig över andra saker än att bli gravid. Och framför allt är det så skönt att plusset kan komma trots att man är superstressad, inte klarar av att tänka positivt och så vidare. Hoppas att det kan ge någon lite hopp ❤️

Har fortsatt mensvärk som kommer och går och spända bröst, men i övrigt inga symtom. 

Håller tummarna för att det ska gå vägen, både för mig och er ❤️

• Anonym (Postpaket)
    Kruxokrax skrev 2025-03-19 15:54:12 följande:

Så skönt med lite medvind! Hoppas verkligen att du kan slappna av och ha det bra till insättningen, det är ju verkligen en tärande process? 

Jag är rätt chockad och så lycklig över att jag hade fel - jag har plussat. Efter några euforiska dagar (tjuvtestade såklart) har jag börjar noja lite över både det ena och det andra men det är så jäkla uppfriskande att få oroa sig över andra saker än att bli gravid. Och framför allt är det så skönt att plusset kan komma trots att man är superstressad, inte klarar av att tänka positivt och så vidare. Hoppas att det kan ge någon lite hopp ❤️

Har fortsatt mensvärk som kommer och går och spända bröst, men i övrigt inga symtom. 

Håller tummarna för dig nu att det får gå hela vägen! 
  • VSGJ2025
    Kruxokrax skrev 2025-03-19 15:54:12 följande:

Men åh stort grattis!! Vad kul att läsa efter att du trodde att det inte fäst, vad spännande 😍 håller alla tummar och tår att det ska hålla hela vägen för dig ❤️❤️ ska tänka på din resa och upplevelse när jag tvivlar i min
  • Tingel

Är det någon som tempar? Har kvar min Natural cycles från innan ivf-tiden och tempar några gånger i veckan för att hålla lite koll. 

Hade insättning förra måndagen så är väl på rd7 idag. Skillnaden från förra insättningen är att jag nu tar progesteron totalt 3 veckor, tackade ja till att vara med i en studie, så tar det trots att jag kör i naturlig cykel och ostimulerad ägglossning. 

Tror ni temperaturen stiger av det extra progesteronet? Ligger +0,2-0,4 grader över vad jag brukar i lutealfasen. Eller kan man hoppas det beror på att liten valt att stanna? Förutom det känner jag typ iiiiingenting😮?💨

Fler som ruvar?

• Doris2024

Vi hade insättning idag, så två veckor till test nu. 🤩
    Första försöket och vi satte in i naturlig cykel. Jag ska inte ta något extra för min slemhinna såg så fin och redo ut tycker han. 
    Funderar hur man borde må och känna nu i två veckor när man vet att det ev kan sitta ett befruktat ägg där inne 🤪🤪😅

• Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-03-24 17:07:49 följande:

Vi hade insättning idag, så två veckor till test nu. 🤩
    Första försöket och vi satte in i naturlig cykel. Jag ska inte ta något extra för min slemhinna såg så fin och redo ut tycker han. 
    Funderar hur man borde må och känna nu i två veckor när man vet att det ev kan sitta ett befruktat ägg där inne 🤪🤪😅

Jag är på ruvardag 2 idag (insättning i söndags), så då är vi nästan lika i tiden. 😄

För mig är det andra försöket. Förra gången blev det negativt, men den här gången var embryot av högre kvalitet så hoppas det går bättre denna gång!
  • Doris2024
    Anonym (Lumina) skrev 2025-03-25 11:10:37 följande:
    Jag är på ruvardag 2 idag (insättning i söndags), så då är vi nästan lika i tiden. 😄

För mig är det andra försöket. Förra gången blev det negativt, men den här gången var embryot av högre kvalitet så hoppas det går bättre denna gång!
    Okej spännande ☺️
    Har du också testdag nästa fredag?
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-03-26 12:51:38 följande:
    Okej spännande ☺️
    Har du också testdag nästa fredag?
    Nästan, min testdag är nästa lördag (5/4). Men jag kommer definitivt tjuvtesta innan dess. Jag har inget tålamod 😛
  • FrLo

Hoppar in i tråden. Har en son på 4 ( 5 i sommar) och har i 1 1/2 år försökt med syskon. Gjorde vår första ivf i februari. Igår var vi på vul i v 8 (7+3) och fick se ett litet hjärta som slog ❤️ känner mig så lättad, och nu ska jag försöka släppa massa av oron man haft, njuta lite av de och hoppas att sista 4 v flyter på bra så man kan börja berätta för nära och kära 😊
    Bf 10/11

• Doris2024
    Anonym (Lumina) skrev 2025-03-26 15:21:09 följande:
    Nästan, min testdag är nästa lördag (5/4). Men jag kommer definitivt tjuvtesta innan dess. Jag har inget tålamod 😛
    Hur mår du? 

Jag skrev fel, har ju testdag på söndag 🤪
Svar på tråden IVF 2025