• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • VSGJ2025
    VSGJ2025 skrev 2025-03-13 20:36:59 följande:
    Men så bra, då tror jag åtminstone någon av de sju är ert mirakel! 

förhoppningsvis får vi mer info på måndag!
    Av 17 utplockade, 15 befruktade fick vi nu brev om att 10 kunnat frysas 😄
  • Kruxokrax
    VSGJ2025 skrev 2025-03-16 13:19:45 följande:
    Av 17 utplockade, 15 befruktade fick vi nu brev om att 10 kunnat frysas 😄
    Wow, viket fantastiskt resultat! :) Grattis! Känner ni att ni kan slappna av och glädjas lite?
  • Jassan123

Ultraljud idag v.8  (7+4) . Det fanns inget hjärtslag ... känner mig så tom .. 😭
    Försöker se positivt på att jag iaf vet att jag kan bli gravid och hoppas innerligt att något av dom 3 vi har i frysen kommer välja att stanna hos oss 😢

• Anonym (Postpaket)
    Jassan123 skrev 2025-03-17 18:19:46 följande:

Ultraljud idag v.8  (7+4) . Det fanns inget hjärtslag ... känner mig så tom .. 😭
    Försöker se positivt på att jag iaf vet att jag kan bli gravid och hoppas innerligt att något av dom 3 vi har i frysen kommer välja att stanna hos oss 😢

Så himla tråkigt att höra. Stor styrkekram! fantastiskt starkt att du försöker se de positiva i det ledsamma. Unna dig att få vara riktigt besviken och ledsen innan du samlar dig och kör på igen. 
  • Solrosen96

Åh nej vad tråkigt, de är så orättvist❤
    Stor bamsekram till dig! Du är så stark som försöker se positivt. 

vi får följas åt på nästa frysåterföring, jag ska ha en mens först sen får jag börja. 
  • Kruxokrax

Fy vad jobbigt! Hoppas att du/ni får bra stöd av vården och varandra/anhöriga. Tänker också som ovanstående att man får tillåta sig att känna allt, men det låter ju bra att du ändå kan se det positiva i att faktiskt kunna bli gravid ❤️ Och att ni har embryon i frysen! 
  • Jassan123

Tack allihopa 💖 
    Man måste försöka se något positivt för annars håller man inte ihop. Hela denna resan vi alla går igenom är så otrolig känslomässig och omskakande. 
    Trodde inte att det skulle slå så hårt som det gjort. Håller med om att det är så viktigt med att få sörja i sin egen takt.  Men jag är lyckligt lottad som har en fantastisk partner som har hållt om mig , gråtit med mig och är så stöttande i detta . 
    Det kommer bli vår tur , bara inte denna gången .. 💖 
    Önskar er alla lycka 🌺💖 

• VSGJ2025
    Jassan123 skrev 2025-03-18 14:19:21 följande:

Tack allihopa 💖 
    Man måste försöka se något positivt för annars håller man inte ihop. Hela denna resan vi alla går igenom är så otrolig känslomässig och omskakande. 
    Trodde inte att det skulle slå så hårt som det gjort. Håller med om att det är så viktigt med att få sörja i sin egen takt.  Men jag är lyckligt lottad som har en fantastisk partner som har hållt om mig , gråtit med mig och är så stöttande i detta . 
    Det kommer bli vår tur , bara inte denna gången .. 💖 
    Önskar er alla lycka 🌺💖 

Styrkekramar ????????????????????
  • VSGJ2025
    VSGJ2025 skrev 2025-03-18 15:12:51 följande:
    Styrkekramar ????????????????????
    Det var massa rosa hjärtan, inte frågetecken :( testar röda istället då ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  • VSGJ2025
    Kruxokrax skrev 2025-03-17 16:00:56 följande:
    Wow, viket fantastiskt resultat! :) Grattis! Känner ni att ni kan slappna av och glädjas lite?
    Tack! Jaa, verkligen. Var en stor tyngd som släppte, så just nu känns det bara glädjande. Sen är det segt att vi ska vänta nu på att vi får göra första återföringen, tror det blir 1,5 - 2 månader ? så under tiden ska jag försöka slappna av och leva livet.
Svar på tråden IVF 2025