• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Jassan123

Är det någon här som tar cyklogest ? 
    Jag började med det 3 dagar innan FET och fick inte direkt ett slut datum . När jag läst runt lite verkar det som om det ska tas i 38 dagar ? 
    Idag pratade jag med kliniken och kvinnan där sa att jag kunde sluta med dom på fredag .. alltså v.6 (5+1) vilket bara är isåfall 20 dagar . 
    Hur har de varit för er ? Hur länge tog ni dom ? Vågar jag sluta så tidigt med dom?😵

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-02-25 09:30:28 följande:

Jag började med det 3 dagar innan FET och fick inte direkt ett slut datum . När jag läst runt lite verkar det som om det ska tas i 38 dagar ? 
    Idag pratade jag med kliniken och kvinnan där sa att jag kunde sluta med dom på fredag .. alltså v.6 (5+1) vilket bara är isåfall 20 dagar . 
    Hur har de varit för er ? Hur länge tog ni dom ? Vågar jag sluta så tidigt med dom?😵

Jag tar cyklogest nu, kliniken sa att jag skulle ta dem till test dag, är jag gravid ska jag fortsätta en vecka till. Så de blir ju 3 veckor typ?  Jag känner detsamma, kan man bara sluta tvärt? 
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-25 13:56:01 följande:
    Jag tar cyklogest nu, kliniken sa att jag skulle ta dem till test dag, är jag gravid ska jag fortsätta en vecka till. Så de blir ju 3 veckor typ?  Jag känner detsamma, kan man bara sluta tvärt? 
    Hm okej .. Jag skulle då bara ta dom 3 dagar till efter test..   tycker det låter konstigt . 
    Undrar också hur de funkar att bara sluta så där tvärt 🤔
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-02-25 14:32:46 följande:
    Hm okej .. Jag skulle då bara ta dom 3 dagar till efter test..   tycker det låter konstigt . 
    Undrar också hur de funkar att bara sluta så där tvärt 🤔
    Hur noga är du med cyklogesten med tider och så?

Jag jobbar 2-skift, isåfall får jag ställa klockan tidigt och sätta in en cyklogest o sen försöka somna om för jag sover ju lite längre på kvällsveckan. 
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-25 15:08:23 följande:
    Hur noga är du med cyklogesten med tider och så?

Jag jobbar 2-skift, isåfall får jag ställa klockan tidigt och sätta in en cyklogest o sen försöka somna om för jag sover ju lite längre på kvällsveckan. 
    Försöker vara noggran.
    Jobbar också dag och kväll . Försöker att ta dom med 12 timmars mellanrum men kan diffa någon halvtimme sådär. 🤔
  • EB90
    Jassan123 skrev 2025-02-25 09:30:28 följande:

Jag tar cyclogest och även extra progesteron i spruta var tredje dag. Är i 6+5 idag. Fick MA senast jag blev gravid så kanske tar de i lite extra den här gången. Har UL imorgon och får se då vad de säger, men tror att jag kommer fortsätta ett bra tag till. Känns läskigt att sluta, så förstår din oro! 
  • Jassan123
    EB90 skrev 2025-02-25 15:32:04 följande:
    Jag tar cyclogest och även extra progesteron i spruta var tredje dag. Är i 6+5 idag. Fick MA senast jag blev gravid så kanske tar de i lite extra den här gången. Har UL imorgon och får se då vad de säger, men tror att jag kommer fortsätta ett bra tag till. Känns läskigt att sluta, så förstår din oro! 
    Aha okej ! Hoppas det ser bra ut på UL imorgon 🤗 ja jag vill ju inte riskera att de slutar dåligt för att man slutar för tidigt..  Man vet ju inte alls hur kroppen reagerar på det ! Fick ju en hel del utskrivet så kommer nog att fortsätta ett litet tag till iaf . Känner nog att jag måste följa min magkänsla där 🤔
  • Nanna1

Idag satte dom in en blastocyst, så håller tummarna nu att det ska funka.. Men vågar knappt hoppas..... Jag tar oxå cyklogest 2 ggr per dygn. Till mig har dom sagt att om jag testar postivit så skall jag fortsätta med cyklogest hela vecka 8 ut.

• Solrosen96
    Nanna1 skrev 2025-02-26 02:06:59 följande:

Idag satte dom in en blastocyst, så håller tummarna nu att det ska funka.. Men vågar knappt hoppas..... Jag tar oxå cyklogest 2 ggr per dygn. Till mig har dom sagt att om jag testar postivit så skall jag fortsätta med cyklogest hela vecka 8 ut.

Åh vad kul, ja det är nervöst. Tankarna går fram o tillbaka hela tiden men vi får verkligen hoppas att de fäster sig för oss 🥰

Vad olika det kan vara med cyclogesten då. 
  • GrönaLjuslyktan

Hej! Jag har också tagit cyclogest 2ggr / dag och idag på UL i v8+0 så sa min läkare att jag kan sluta ta det, så kommer följa rådet och sluta ta det från idag. Har också ett MA i bagaget där graviditeten avstannade v10+5, så tycker det är väldigt läskigt att sluta, men samtidigt känner jag att jag helt enkelt får lita på läkaren. Men ja, det verkar vara väldigt olika det där med hur länge man ska fortsätta med progesteron beroende på läkare, klinik och land. 

Svar på tråden IVF 2025