• Jassan123

IVF 2025

Hej vad fint att du delar med dig om er resa ! Så tråkigt att det inte fungerade denna gången. Denna resan är en känslosam berg och dalbana .. 
    Jag är 29 år och min sambo 33. Vi har försökt få barn i ca 4 år. Vi gjorde utredning hösten 23 och det finns ingen riktigt förklaring till varför det inte fungerar för oss . Vi påbörjade IVF i höstas . Risken för överstimulering blev stor så vi fick inte göra återföring efter äggplock. Fixk dock 4 st fina blastocyst till frysen ! Det var planerad FET I naturlig cykel i januari men ägglossningen strulade lite. 
    Så denna månaden hoppas vi på ett FET! 

• Jassan123
    Anonym2244 skrev 2025-02-05 15:47:53 följande:

Hej! 

tack för att du delar din historia, jag förstår dina känslor även om vår histora skiljer sig lite.

Jag är 29 och min man 31, vi har försökt i över 2 års tid utan att ha blivit gravida. Vi utreddes hösten 23 utan att något fel hittades på någon av oss. Vi ville då vänta och fortsätta försöka själva utan resultat. Startade vår första IVF omgång 20/1 nu i år och vid äggplocket förra vecka fick vi ut 15 ägg. Jag hade risk för OHSS så planen var att frysa embryon för att få återinföra efter ca 5 veckor. Idag ringde min klinik och meddelade att inga embryon kunde frysas. Vi är otroligt ledsna och förstår inte hur det kunde bli så. Barnmorskan på telefonen kunde inte ge oss någon förklaring utan meddelade att läkaren ska ringa oss på måndag för att prata mer? känns som en otroligt lång väntan och otrolig sorg över att ett försök inte ens fick bli något bra embryo. Har någon mer varit med om detta? Just nu känns allt hopplöst. 

Nej vad tråkigt för er ! Har ni fått någon förklaring på vad som hände ? 
    Kämpa på 💖
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-07 18:43:04 följande:

Hej! Jag hoppar också in i tråden.Glad
    Jag och min sambo är 28 år, vi har försökt i 1.6 år utan ett enda plus.

VI gjorde en utredning i somras men de visade inga fel på oss så vi har försökt på egen hand fram tills nu. Imorgon börjar vi med ivf, då tas första sprutan. Kliniken sa att jag hade risk för överstimulering så vi får se om det blir totalfrys eller inte. 

Ser fram emot att följa er andra! 

Så spännande , lycka till med allt  ! 🤗
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-08 12:32:18 följande:

Hej! 

Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år. 

När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.

Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.

Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu. 

Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit. 

Så nu är det sista hoppet och testdag om 11 dagar.

Önskar så otroligt mycket att det ska gå hela vägen denna gång ❤️. 

Önskar er alla ett stort lycka till! 🌷

Tack för att du delar din resa ! 
    När har du testdag ? Hade FET I tisdags så ruvar också nu 🤗 lycka till 🌺
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-14 06:31:11 följande:
    Hej @jassan123! 

Jag har testdag den19/2, men tog ett test igår (rd8) som visade positivt. Vågar inte glädjas än för jag fick i morse liknande symptom som mina tre tidigare misslyckade graviditeter.. 

Men ger inte upp hoppet än, min mens borde komma imorogon så ska se vad som händer om den kommer eller inte och sen ta ett test på testdagen 😊.

När har du testdag? 😊
    Är det första ivf en för er eller har ni gjort flera? 

Lycka till! 🌷
    Åh va spännande ! Hoppas det fortsätter och går bra 🤗 Har TD den 24/2 . Min första tanke var att hålla mig till det . Men känner att dagarna går så fruktansvärt långsamt så det finns en risk att jag tjuvtestar nästa vecka då mensen egentligen är beräknad 🤣 
    Detta är våran första ivf 🤗 
  • Jassan123

Ruvardag 6 idag . Tiden går så fruktansvärt långsamt .. inga direkt symtom förutom ömma bröst . Vilket jag alltid har dagarna innan mens .
    Har en katt som är som ett plåster på mig , släpper mig inte en sekund , ligger och balanserar på mig när jag sover 😅 drömde inatt att jag var gravid! Så började faktiskt tjuvtesta... 
    Visst är det 2 streck?!🥹🥹

• Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-17 15:10:08 följande:
    Men WOW, grattis! 😍 Det är ju tydligt 2 streck 💕
    Tack!! 
    Känns lite overkligt , första positiva grav testet någonsin 🥹  nu hoppas jag verkligen att det vill hålla sig kvar 🥰 Har testdag för kliniken den 24/2. 
  • Jassan123
    Amamma40 skrev 2025-02-17 18:21:02 följande:
    Stort grattis till er 🤗🤗🤗 
    Man ser det 2 strecken tydligt. 
    Tack snälla 🥰  önskar dig lycka till framöver om det inte går vägen denna gång!
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-17 18:48:13 följande:
    Åh grattis vad kul! 💕
    Tack så mycket ! 🥰 hoppas det går bra för dig på onsdag 🌺
  • Jassan123
    Tingel skrev 2025-02-19 08:35:29 följande:

Stort grattis Jassan123 till plus!❤️

Själv gjorde vi insättning i fredags 14/2 och har officiell testdag 27/2. Dum som man är gjorde jag test imorse, alltså rd5, och negativt. Kunde kaaanske aaana ett streck, men kan likväl vara hjärnan som spökar? Klart man blev lite nere, men vet att det fortfarande är väldigt tidigt och hoppet har absolut inte lämnat! Tror jag testar igen på fredag.. 

Hur går det för er andra ruvare?

Tack så mycket ! Känns helt overkligt.. tog ett digitalt idag på BIM och det stog Gravid 1-2 så nu börjar jag förstår att det faktiskt har fungerat ! 🥹🥹 
    Det är fortfarande tidigt så ge inte upp hoppet ! Jag håller alla tummar för dig 🤗🤗
Svar på tråden IVF 2025