• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 08:47:45 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

Vilka grupper då? Vart kan man hitta de grupperna?
  • Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 22:39:00 följande:
    Öh, vad fan pratar du om?! Har jag sagt att man inte får lämna efter ert halvår? Nej, jag har inte påstått en ebda jävla sak av all akit du babblar om.

Jag undrar bara varför du tjatar om sex på första dejten? Är det bara det uthängningarna gäller? Eller varför upprepar du gång på att man får skylla sig själv på första dejten? 

Du läste inte ens vad du svarade på. Du skrev ett långt irrelevant "svar" som inte har ett jävla skit med det jag skrev att göra. Du har fel i huvudet. Jävla idiot.

Orsaker till att män blir uthängda kan vara att den personen har varit singel länge så det måste vara något fel på den personen. Eller att mannen är väldigt fixerad vid sitt egna utseende och därför är väldigt jobbig. Till att någon slutade svara efter EN dejt. 

Jag har läst diskussioner i flera fuckboy grupper under flera år. Många gånger handlar det om kvinnor som lägger upp bilder på någon dom pratar med på tinder och frågar om andra tjejer pratar med honom också. Ingen av dessa har träffat honom men eftersom han pratar med flera samtidigt så är det ett tecken på att han är oseriös och inte vill något seriöst? 

Sen är jag nyfiken på din ton. Den är nästan underhållande. Har du anonyma nick ibland? 

• Anonym (fuckboys)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 23:14:42 följande:

Orsaker till att män blir uthängda kan vara att den personen har varit singel länge så det måste vara något fel på den personen. Eller att mannen är väldigt fixerad vid sitt egna utseende och därför är väldigt jobbig. Till att någon slutade svara efter EN dejt. 

Jag har läst diskussioner i flera fuckboy grupper under flera år. Många gånger handlar det om kvinnor som lägger upp bilder på någon dom pratar med på tinder och frågar om andra tjejer pratar med honom också. Ingen av dessa har träffat honom men eftersom han pratar med flera samtidigt så är det ett tecken på att han är oseriös och inte vill något seriöst? 

Sen är jag nyfiken på din ton. Den är nästan underhållande. Har du anonyma nick ibland? 

Konstigt att vara så emot det, men ändå "hänga i fuckboy-grupper", eftersom det kräver att man ber om inbjudan. Känner för övrigt inte igen dina exempel. Det är knappast någon som varit singel länge som visas upp.

Varför försvarar du dessa män så mycket, TS?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:05:36 följande:
    Googla "fuckboy" och "facebookgrupp" kanske? "Dumpen" finns det väl nån sajt som heter? 
  • Anonym (hej och hå kameltå?)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 22:47:47 följande:
    Manliga användare som inte får "napp" tröttnar. Men de kommer tillbaks. Det finns ofta 2-3 manliga användare, ibland ännu högre, för varje kvinnlig användare aktiva.

De skall varnas för "snälla" fboys av den anledningen att de ljuger för att få ligga. Inte varje gång, men varje gång när det behövs. Det är också jäkligt sunkigt att ligga med en man som tidigare samma dag legat med en annan kvinna och vara i nån slags schemalagd rotation för att han skall hinna med att ligga med alla utan att veta att man är en del av en sådan rotation. Könssjukdomarna som sprids. Tex träffar man kanske någon som säger "Du är den första jag dejtar efter skilsmässan" så är man kanske inte så noga med kondom. Risken är ju nästan obefintlig att han har något om han vart gift tio år sedan träffar mig.  

Män hänger ut kvinnor de med. Det finns sidor där män delar nakenbilder på sina fruar med varandra och värre grejer än så.
    2-3 pa varje kvinna, btydligt fler skulle jag vilja påstå. 4-5 på varje.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 23:14:42 följande:

I vilka grupper har du blivit uthängd?
    Kan du inte nämna några av de grupperna?
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:05:36 följande:
    De poppar upp ibland på Fcaebook. Slutna grupper (oftast). Ligger uppe ett halvår, anmäls, tas bort. Sedan kommer en ny. Så det är inte ens säkert att du kan hitta en.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (fuckboys) skrev 2025-01-16 23:20:17 följande:
    Konstigt att vara så emot det, men ändå "hänga i fuckboy-grupper", eftersom det kräver att man ber om inbjudan. Känner för övrigt inte igen dina exempel. Det är knappast någon som varit singel länge som visas upp.

Varför försvarar du dessa män så mycket, TS?

Många inlägg bygger ju på att en tjej lägger ut en bild på någon och skriver Erik 32 Trollhättan, vad vet ni om honom. Efter detta så kan tjejer svara, han har varit på badoo jättelång, såg honom på tinder senast igår. Någon annan svarar att man skrivit med honom och att han plötsligt slutade svara så han måste vara riktigt oseriös och sådär går tugget. 

Tycker du det tyder på att man varnar för någon. Vissa män som folk frågat om och alla säger att personen är snäll, kan jag känna igen och ha en helt annan uppfattning om, då jag sett honom brutalt misshandla en tjej. Så garantierna på svaren är ju inte dom bästa. Antagligen misshandlar ju inte alla. Eftersom det bara kommer upp att personen är söt, blyg och osäker. 

Jag försvarar ingen som gjort något fel? att sluta svara betyder inte att man är ett rövhål. 

• Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 23:23:18 följande:
    Googla "fuckboy" och "facebookgrupp" kanske? "Dumpen" finns det väl nån sajt som heter? 
    Men nu får du väl ge dig! Dumpen är en sajt som hänger ut män som har sexchattat med vad dom tror är barn och efter detta bestämt träff med ett fiktivt barn. Det är ju något som inte går att försvara. Aldrig att jag skulle försvara ett sådant beteende och det är inget som jag tar upp här. Det handlar inte om män som gjort något kriminellt utan bara att någon slutar svara?. Det är inte jämförbart någonstans. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 23:33:22 följande:
    De poppar upp ibland på Fcaebook. Slutna grupper (oftast). Ligger uppe ett halvår, anmäls, tas bort. Sedan kommer en ny. Så det är inte ens säkert att du kan hitta en.
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa