• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Varför försvara?)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 13:23:21 följande:
    Vad skrev du till mig först menar du?? Att jag försvarar galna män och ifrågasatte hur jag kunde göra det. 
    Det var inte till dig jag skrev det!
    Du är med i grupper där kvinnor hänger ut män och stannar kvar och den enda förklaringen till att du är med är för att du kan informera andra om vad som skrivs och att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Det logiska är ju att lämna grupper där man misstycker om det som skrivs.
    Du räknas ju in i statistiken i antal kvinnor som är med i grupper som hänger ut män.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-16 21:05:49 följande:

Återigen, fascinerande att vissa här slår sig blodiga för att försvara män som beter sig svinigt, dvs inte män som berättar innan att dom bara vill ha sex eller folk som inte vill gå på fler dejter mm
    utan som  absolut måste försvara dessa män som ljuger och just beter sig svinigt mot många kvinnor. När just flera kvinnor säger att dom betet sig som svin och inte en som inte vill gå på en andra dejt.
    Varför vill man försvara dom?
    Varför vill man försvara personer som beter sig som svin vare sig det är män eller kvinnor?
    Tror inte vissa här att det finns män som beter som svin?
    Att det inte finns män som utnyttjar kvinnor?
    ändå ska skuld ifrågasättas?
    Ja det finns även kvinnor som beter sig dåligt och utnyttjar män.

Det här är ditt inlägg. Till vem är det skrivet om inte till mig?? 

Jag har tagit upp i trådstarten va det handlar om. Det här är ditt svar. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 14:01:04 följande:
    Det var inte till dig jag skrev det!
    Du är med i grupper där kvinnor hänger ut män och stannar kvar och den enda förklaringen till att du är med är för att du kan informera andra om vad som skrivs och att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Det logiska är ju att lämna grupper där man misstycker om det som skrivs.
    Du räknas ju in i statistiken i antal kvinnor som är med i grupper som hänger ut män.

Du ser inte värdet av att vara insatt i det man vill varna andra för? Det är ju jättevanligt att infiltrera olika grupper för att veta hur går det till och hur snacket går. 

Att TS går ur gör ingen skillnad. En person hör varken till eller från. 

• Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Omg) skrev 2025-01-18 14:09:26 följande:

Du ser inte värdet av att vara insatt i det man vill varna andra för? Det är ju jättevanligt att infiltrera olika grupper för att veta hur går det till och hur snacket går. 

Att TS går ur gör ingen skillnad. En person hör varken till eller från. 

Jag undrar om det blivit samma diskussion om män skapat en grupp där man hånar kvinnor dom
    träffat. Anklagat dom för att vara psykiskt instabila, för att ha dålig hygien och vara Allmänt tröga. Undra om rådet varit då att gå ut ur forumet eller typ dokumentera och polisanmäl. 

Jag tror inte att den där personen faktiskt i grunden tycker att det är fel att kvinnor hänger ut män på dessa vaga grunder?. För varför ska annars diskussionen bara handla om mig? Det mest rimliga är väl att säga shit, sådär får man faktiskt inte bete sig, dessa män kan ju bli brännmärkta för livet? 

• Anonym (Eric)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 14:30:56 följande:

Jag undrar om det blivit samma diskussion om män skapat en grupp där man hånar kvinnor dom
    träffat. Anklagat dom för att vara psykiskt instabila, för att ha dålig hygien och vara Allmänt tröga. Undra om rådet varit då att gå ut ur forumet eller typ dokumentera och polisanmäl. 

Jag tror inte att den där personen faktiskt i grunden tycker att det är fel att kvinnor hänger ut män på dessa vaga grunder?. För varför ska annars diskussionen bara handla om mig? Det mest rimliga är väl att säga shit, sådär får man faktiskt inte bete sig, dessa män kan ju bli brännmärkta för livet? 

Det du skriver är såklart det sunda och enda rätta. Att det finns folk som argumenterar emot detta visar vilken brist man har i att se saker från andra människors perspektiv.

Om män skulle ha en egen grupp att florera fritt i och utan andra belägg än sin egen subjektiva uppfattning, om just kvinnor, skulle vara otänkbart utan ett massivt motstånd. Tänk dig själv kommentarerna:

Bli inte ihop med henne, hon tappade intresset för sex efter bara ett år/Hon höll sig bara i form när hon var singel, sen blev hon en soffpotatis/Hon har bara blivit ihop med folk som har pengar etc 

Inte någonstans skulle heller detta vara ok.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Eric) skrev 2025-01-18 14:40:44 följande:
    Det du skriver är såklart det sunda och enda rätta. Att det finns folk som argumenterar emot detta visar vilken brist man har i att se saker från andra människors perspektiv.

Om män skulle ha en egen grupp att florera fritt i och utan andra belägg än sin egen subjektiva uppfattning, om just kvinnor, skulle vara otänkbart utan ett massivt motstånd. Tänk dig själv kommentarerna:

Bli inte ihop med henne, hon tappade intresset för sex efter bara ett år/Hon höll sig bara i form när hon var singel, sen blev hon en soffpotatis/Hon har bara blivit ihop med folk som har pengar etc 

Det är klart att män snackar så om kvinnor i slutna grupper. Herregud. 
  • Anonym (Signatur)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-18 14:51:16 följande:
    Källa?
  • Anonym (Eric)
    Med polare ja, men inte i slutna grupper vad jag vet. Men jag kan såklart ha fel. Har svårt att tro att någon av dessa grupper når upp till nästan 20000män.

Enligt mina erfarenheter så är kvinnor mer utpräglade flockdjur än män. Dessutom är kvinnor mer benägna att följa dessa grupperingar. Kolla bara på vissa trådar här där kvinnor frågar hur dom får reagera på olika situationer. Det är som att dom vill ha gruppens tillåtelse och godkännande att vara på ett visst sätt.
  • Anonym (Inte seriös)

I renodlade grupper som enbart är till för att män ska varna andra män för dessa kvinnor som blivit soffpotatisar? Tvivlar starkt på att detta existerar även om jag tror att dessa samtal förs, men inte att dom går ut och hänger ut tidigare dejter och flickvänner på dessa grunder. Eller att dom lägger ut en bild på en tjej och skriver Carin 24 Boden, vad vet ni om henne. Och sedan kommentarer om att hon är fett märklig. 

Tro mig, jag är ingen person som vill hylla män till skyarna? men när helt oskyldiga män hängs ut? dessutom anklaga du mig för att prata om dumpen. vill du bara bråka? 

• Anonym (Omg)
    Anonym (Eric) skrev 2025-01-18 14:40:44 följande:

Och ändå finns sådana trådar på Flashback, många där man även namnger kvinnorna. 
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa