• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 11:31:58 följande:
    Det är klart att man undrar varför du är med i dessa grupper då ju du är en del av gruppen och då är delaktig i att läsa allt som skrivs, om folk som faktiskt tycker att detta är fel gick ur skulle ju inte grupperna ha lika många följare.
    Du gillar inte vad som skrivs men fortsätter att vara med?
    Då undrar man ju varför du är med och vad du får ut av det.
    Nej du skriver inget elakt men är ändå då med i en grupp där andra gör det
    så något annat då måste ju få dig att vara kvar och då undrar man vad?

En journalist som deltar i nazistiska forum för att se tugget och deltar i tugget för  att få vara med, godkänner även dessa nazismen? 

Du måste ju kunna rikta kritik mot själva problemet. Innan anklagade du mig för att skydda och försvara galna män. Om jag går ur så kan jag inte se vad som pågår. Då blir det ju bara totalt anonymt för världen utanför?. 

• Anonym (Varför försvara?)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:01:33 följande:

En journalist som deltar i nazistiska forum för att se tugget och deltar i tugget för  att få vara med, godkänner även dessa nazismen? 

Du måste ju kunna rikta kritik mot själva problemet. Innan anklagade du mig för att skydda och försvara galna män. Om jag går ur så kan jag inte se vad som pågår. Då blir det ju bara totalt anonymt för världen utanför?. 

Så du är med för Wallraffa alltså? 
    Det har du inte gått ut med tidigare så det var ju svårt att veta.
    Men då har du klargjort varför du är med i grupperna.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 12:13:40 följande:
    Så du är med för Wallraffa alltså? 
    Det har du inte gått ut med tidigare så det var ju svårt att veta.
    Men då har du klargjort varför du är med i grupperna.
    Jag är inte med för att hylla iaf utan följa för att se vad jag ska göra med det. Men du svarar inte på varför du tycker att jag försvarar idioter? du är mer intresserad av att trycka på mig än att ifrågasätta hur detta beteende kan vara okej. 
  • hmm77
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 08:47:45 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbJaL4/har-hangs-man-ut-i-slutna-facebookgruppen

Här har ni gruppen. 19000 tusen tjejer som hänger ut
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:30:03 följande:
    Jag är inte med för att hylla iaf utan följa för att se vad jag ska göra med det. Men du svarar inte på varför du tycker att jag försvarar idioter? du är mer intresserad av att trycka på mig än att ifrågasätta hur detta beteende kan vara okej. 
    Beteendet är inte ok men du bidrar ju till att det kan fortsätta när du är med i grupperna och inte går ur eller protesterar mot det. 
    Du är inte boven i det men bidrar till att det kan fortsätta när du är med utan att agera. Bara klaga här hjälper ju inte.
    Att bara vara med för att skriva på andra forum hur dumt där ändrar ju ingenting.
    Eftersom du misstycker vad som skrivs i grupperna borde det naturliga vara att lämna men du skriver att du är med för att informera andra om vad som skrivs i grupperna. 
    Nej du har inte skrivit om några män men är med i grupper som gör det, något gör ju att du fortfarande vill vara med, då undrar man varför eller om det är något annat med grupperna som gör att du stannar, det skulle ju inte vara så konstigt om annat som inte är elakt gör att du stannar kvar.
    Men det är ju konstigt att man stannar kvar i en grupp där man anser att många beter sig dåligt. Vem vill vara med då?
    Jag bara undrade varför du stannar kvar i grupperna men du gör självklart som du vill. 
    Jag själv skulle inte stanna i en grupp där många beter sig bedrövligt.
  • Anonym (Inte seriös)
    hmm77 skrev 2025-01-18 12:42:32 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbJaL4/har-hangs-man-ut-i-slutna-facebookgruppen

Här har ni gruppen. 19000 tusen tjejer som hänger ut

Jag är med i grupper i olika storlekar även 40 tusen medlemmar liksom. 

Men utifrån den där artikeln stämmer det ju väldigt överens med min bild om vad som skrivs. Det handlar inte om att en man våldtagit en kvinna. Skrivit aggressiva meddelanden eller något sånt utan saker om att någon är mysko, konstigt, udda, dryg, svarar segt på meddelanden?. Det kan ju inte vara rimligt att bli uthängd med namn och bild på så extremt vaga grunder. Vi har ju dömda män som notoriskt drogar och våldtar tjejer. Som åker in och ut i fängelse och upprepar detta, dom kan jag ju förstå att man vill ha koll på. Men då finns ju lexbase för det också. Jag tycker inte man ska skydda rena galningar. Men att vara udda, mysko eller liknande betyder ju inte att den personen är en kass partner. Finns nog många som skulle kunna uppfattas som just konstiga. Men dessa individer behöver absolut inte vara farliga. Träffa en kille en gång som konstant gick och städa. Även typ på offentliga toaletter så hade han med sig utrustning i en väska och gick in och liksom gjorde det skinande rent. Normal utöver detta men det där beteendet var konstigt? men helt seriöst, han var ju inte farlig för det, han va inte dum, empatistörd och psykopat. Men det var fortfarande konstigt. 

• Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 12:53:05 följande:
    Beteendet är inte ok men du bidrar ju till att det kan fortsätta när du är med i grupperna och inte går ur eller protesterar mot det. 
    Du är inte boven i det men bidrar till att det kan fortsätta när du är med utan att agera. Bara klaga här hjälper ju inte.
    Att bara vara med för att skriva på andra forum hur dumt där ändrar ju ingenting.
    Eftersom du misstycker vad som skrivs i grupperna borde det naturliga vara att lämna men du skriver att du är med för att informera andra om vad som skrivs i grupperna. 
    Nej du har inte skrivit om några män men är med i grupper som gör det, något gör ju att du fortfarande vill vara med, då undrar man varför eller om det är något annat med grupperna som gör att du stannar, det skulle ju inte vara så konstigt om annat som inte är elakt gör att du stannar kvar.
    Men det är ju konstigt att man stannar kvar i en grupp där man anser att många beter sig dåligt. Vem vill vara med då?
    Jag bara undrade varför du stannar kvar i grupperna men du gör självklart som du vill. 
    Jag själv skulle inte stanna i en grupp där många beter sig bedrövligt.
    Hela gruppens syfte bygger ju på detta. Att jag lämnar skulle inte göra någon som helst skillnad. Du försvarar ju t o m grupperna trots att du bevisligen inte är med och ifrågasätter mig som vill skydda dessa män. Frågan är vem som gjort något med uppsåt här? 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:56:44 följande:
    Hela gruppens syfte bygger ju på detta. Att jag lämnar skulle inte göra någon som helst skillnad. Du försvarar ju t o m grupperna trots att du bevisligen inte är med och ifrågasätter mig som vill skydda dessa män. Frågan är vem som gjort något med uppsåt här? 
    Jag har verkligen inte försvarat någon grupp!!!!!!
    Det är ju du som är med i dom grupperna och inte jag!
    Se ovan i inlägget där man refererar till Aftonbladet och en grupp med 19000 tjejer är med. 
    Du räknas ju in i grupperna som gör så även om du inte skriver något men du är med i grupperna även om det inte är den gruppen som det refereras till i Aftonbladet.
    Du är med, varför??? för att informera andra om vad som skrivs?
    konstigt påstående om att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Tycker du att grupperna är idiotiska borde man lämna.
    Är man med är det som ett tyst godkännande.
    Du är med i grupper du anser gör elaka saker! 

Men vi kommer ingenstans med detta. 
    Du är med och gör som du vill, jag tycker att det är märkligt att stanna kvar i grupper som beter sig så och som du tycker att folk beter sig dåligt i.
    Jag skulle lämna!
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 13:09:15 följande:
    Jag har verkligen inte försvarat någon grupp!!!!!!
    Det är ju du som är med i dom grupperna och inte jag!
    Se ovan i inlägget där man refererar till Aftonbladet och en grupp med 19000 tjejer är med. 
    Du räknas ju in i grupperna som gör så även om du inte skriver något men du är med i grupperna även om det inte är den gruppen som det refereras till i Aftonbladet.
    Du är med, varför??? för att informera andra om vad som skrivs?
    konstigt påstående om att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Tycker du att grupperna är idiotiska borde man lämna.
    Är man med är det som ett tyst godkännande.
    Du är med i grupper du anser gör elaka saker! 

Men vi kommer ingenstans med detta. 
    Du är med och gör som du vill, jag tycker att det är märkligt att stanna kvar i grupper som beter sig så och som du tycker att folk beter sig dåligt i.
    Jag skulle lämna!
    Vad skrev du till mig först menar du?? Att jag försvarar galna män och ifrågasatte hur jag kunde göra det. 
  • Anonym (Signatur)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 21:06:12 följande:
    Fast det handlar ju inte bara om sex på första dejten. Tjejerna kan lika gärna varna för män som kört töm-och-glöm efter ett halvårs dejtande. 
    Man kan alltså varna för vad eller vem som helst helt godtyckligt. Det låter ju schysst! Eller inte.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa