• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 19:28:33 följande:
    Dessa kvinnor blir lurade av psykopater och narcissister som satt i system att utnyttja kvinnor sexuellt och såna låga kräk förtjänar ingen sympati. De kommer inte heller att lära sig något om ingen säger ifrån. Förtal är det säkert men ibland helgar ändamålet medlen. Jag tycker att dessa sajter gör helt rätt i att varna kvinnor för fula fiskar. 
    Så om man har EN dejt och har sex och mannen sedan drar och kvinnan blir förkrossad. En lösning är väl ändå att sluta ligga på första dejten. Kvinnans uppgift är väl att skydda sig själv. Vem tror att sex på första dejten handlar om kärlek?? 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Aj) skrev 2025-01-16 18:43:20 följande:

För övrigt så anser jag att det är okej att lägga upp varningar om våldsamma män. Män som är "oseriösa" eller varit det tidigare känns lite väl elakt att hänga ut.

Var finns dessa grupper?

Våldsamma galningar är ju en sak. Om någon skulle skrivit en varning att den haft sex med en man som våldtog henne istället och så har många kvinnor den erfarenheten av den mannen då är det ju rimligt. Samma sak med tinderbedragaren som lurat kvinnor på miljoner.  men här pratar vi om folk som blir uthängda på olika fuckboy sidor och orsaken kan vara att han inte vill gå på en andra dejt 
  • Meddelande borttaget
  • hmm77

Jag får väl starta en FB sida där man hänger ut vilka tjejer som har högt body count. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 09:13:56 följande:
    Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
    Somliga kvinnor kanske inte vill ha män som behandlar andra kvinnor illa. Somliga kvinnor kanske tycker att det är ett oattraktivt drag. För somliga kvinnor spelar det kanske ingen roll om "han skulle vara heeelt annorlunda med miiig". 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 11:33:14 följande:
    Så har man sex så är man skyldig att ses igen? Man kan ju ha ett intresse och sedan kan det hända något som gör att man inte är intresserad längre. Att ligga på första dejten och känna att man inte klickar är inte ett utnyttjande. Man provligger och det var inte det man önskar, får man inte känna så? 
    Om jag gång efter en annan sårar andra bör jag fundera över mitt eget beteende. Jag vill inte få andra att må dåligt om jag kan undvika det.

Visst händer det oss alla ibland att vi måste göra någon ledsen. Men ser jag ett mönster hos mig själv vill jag ändra beteende.

Det kan hända att jag tappar intresset efter att ha haft sex med en man och att han blir sårad och känner sig lurad och utnyttjad. Det är absolut en risk man får ta. Men om der händer gång på  gång bör jag se över mitt beteende. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 17:38:16 följande:
    Ja alltså träffar man män som dumpar än efteråt sex så kanske man ska fundera på om man måste ligga så tidigt. Gå inte med på dejter som är Netflix och chill då det inte betyder att man ska se på film och chilla?. Ta dig själv på allvar, gör något vettigt under en dejt, lär känna personen. Upplev något tillsammans. Det är ens egna ansvar att inte bli besatt av någon på första dejten och se det som sitt livs kärlek. Det är ohälsosamt
    Bra tips. Och som komplement till dina tips är det ju jättebra att tjejerna varnar varandra för oseriösa män. Ytterligare ett sätt att ta ansvar och ta sig själv på allvar. 
  • Anonym (Eric)

Det skulle även vara ok med en lista där män pratar om kvinnor som ligger runt?

• Ezmeraldah
    Anonym (...) skrev 2025-01-16 11:38:14 följande:
    En stor del av Kvinnor utnyttjar män. Jag håller med dig. 
    Man kan fråga också varför kvinna kan inte betala notan vid dejt oavsett om man ska ha sex efteråt eller inte?
    Då kan väl männen ta ansvar genom att inte gå med på att betala hela notan/bjuda kvinnan? De får väl skylla sig själva om de dejtar kvinnor som förväntar sig eller kräver att bli bjudna 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa