• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 21:30:57 följande:
    Jag kan köpa att Tinder är riggat på detta sätt för att användare inte ska sluta använda appen (fast män som sällan eller aldrig får napp lär ju tröttna efter ett tag?)

Men kvinnor har fortfarande ett ansvar för sina egna val. Om du gång på gång råkar ut för oseriösa hunkar - välj inte hunken. Välj någon annan, eller försök hitta en partner på andra sätt än genom Tinder eller liknande.

Sen tycker jag att det är stor skillnad på att hänga ut våldsamma män, sexualförbrytare, romansbedragare etc - och att hänga ut "oseriösa" män.

Farliga män BÖR man varna andra kvinnor för. Men varför ska omsvärmade men ofarliga män baktalas för att varenda kvinna som svansar runt dem tror att just HON ska få honom på fall, vilja gifta sig med henne och förbli trogen?

Observera att jag inte på något sätt försvarar män som medvetet ljuger eller manipulerar, oavsett om de är omsvärmade eller inte. Det är aldrig snyggt beteende. Män vill garanterat inte bli bemötta så av kvinnor, och kvinnor vill självklart inte bli bemötta så av män.

Men hur vet man om och när det handlar om medveten manipulation? När han har flera kvinnor på gång samtidigt och låtsas vara seriös med alla? Är det dessa typer vi pratar om? Eller för att han inte vill binda sig? Inte lova något? Det vill inte alltid kvinnor heller.
    Manliga användare som inte får "napp" tröttnar. Men de kommer tillbaks. Det finns ofta 2-3 manliga användare, ibland ännu högre, för varje kvinnlig användare aktiva.

De skall varnas för "snälla" fboys av den anledningen att de ljuger för att få ligga. Inte varje gång, men varje gång när det behövs. Det är också jäkligt sunkigt att ligga med en man som tidigare samma dag legat med en annan kvinna och vara i nån slags schemalagd rotation för att han skall hinna med att ligga med alla utan att veta att man är en del av en sådan rotation. Könssjukdomarna som sprids. Tex träffar man kanske någon som säger "Du är den första jag dejtar efter skilsmässan" så är man kanske inte så noga med kondom. Risken är ju nästan obefintlig att han har något om han vart gift tio år sedan träffar mig.  

Män hänger ut kvinnor de med. Det finns sidor där män delar nakenbilder på sina fruar med varandra och värre grejer än så.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 22:02:14 följande:
    Vet män som träffat kvinnor oseriöst i 20 år. Det har verkligen velat ha en relation, men pga att dom tidigare blivit sårade så drar dom så fort dom känner att det håller på att bli seriöst. Detta är ingen medveten handling. Det är inte något dom gör av ondska utan stark ångest som försvinner när dom går. Är det svinigt att leva med psykisk ohälsa? 
    Såna män är det väl jättebra att varna för så man slipper dem? Och så kan de förslagsvis uppsöka psykolog istället för att skada sin omgivning. Du kan ju dejta dem om du vill. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 22:47:47
    Tex träffar man kanske någon som säger "Du är den första jag dejtar efter skilsmässan" så är man kanske inte så noga med kondom. Risken är ju nästan obefintlig att han har något om han vart gift tio år sedan träffar mig.  
    Hahahaha den gamla klassikern! "Du är den första..." Tack för skrattet! 
  • Anonym (Apropå snöflingor)

Många kränkta kvinnor här med 'double standards' som lipar för att de inte lyckas att stadga sig med "kanske-män". Detta är priset ni får betala för att bara vilja dejta män som redan har ett harem med kvinnor.

• Anonym (Tiina Perkele)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 22:51:45 följande:
    Hahahaha den gamla klassikern! "Du är den första..." Tack för skrattet! 
    Jag har gått på den 2 ggr :D
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 22:02:14 följande:
    Det är svinigt av honom att vara otrogen JA. Men gentemot kvinnan han är otrogen med så är han ärlig även om hon hoppas, hoppas Och tolkar in tonfall, blickar eller en formulering på ett meddelande. 
    Mot en annan kvinna kanske han är heeelt annorlunda...!! Sluta gnäll på otrogna män, de kanske har stark ångest - är det svinigt att ha det, va va va??? Till slut kanske de hittar ett vänsterprassel som de vill stanna hos, tänk på det! Jag vet män som varit otrogna i 20 år och jag känner inte alls igen din beskrivning! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 23:00:03 följande:
    Jag har gått på den 2 ggr :D
    Attans då! Shame on you if you fool me once...
  • Ezmeraldah
    Anonym (Apropå snöflingor) skrev 2025-01-16 22:56:53 följande:

Många kränkta kvinnor här med 'double standards' som lipar för att de inte lyckas att stadga sig med "kanske-män". Detta är priset ni får betala för att bara vilja dejta män som redan har ett harem med kvinnor.

Är det TS du syftar på? Med tanke på att hon är (en kränkt?) kvinna. 
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa