• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Omoget)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 15:06:04 följande:
    Men lägg av. Sluta lägga över skulden på den som blir lurad, offret i det hela. Nej, det är inte alltid så lätt att genomskåda en vedervärdig psykopat till "fuckboy". Just därför som dessa uthängningssajter behövs. För att varna och förhindra att fler kvinnor blir utsatta. 
    Jag lägger ingen skuld på någon utan konstaterar att om man ger sig in i ett förhållande eller har sex med någon man inte känner finns alltid risken att bli "ratad"
    Där finns ett eget ansvar och lösningen är aldrig att hänga ut någon.
    Fel ände att börja i liksom.
    Dessutom kan det bedömas som förtal.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Omoget) skrev 2025-01-16 17:32:52 följande:
    Jag lägger ingen skuld på någon utan konstaterar att om man ger sig in i ett förhållande eller har sex med någon man inte känner finns alltid risken att bli "ratad"
    Ja alltså träffar man män som dumpar än efteråt sex så kanske man ska fundera på om man måste ligga så tidigt. Gå inte med på dejter som är Netflix och chill då det inte betyder att man ska se på film och chilla?. Ta dig själv på allvar, gör något vettigt under en dejt, lär känna personen. Upplev något tillsammans. Det är ens egna ansvar att inte bli besatt av någon på första dejten och se det som sitt livs kärlek. Det är ohälsosamt
  • Xenia
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 09:11:26 följande:

Fördelaktig sida för kvinnor att gå in på. Då vet vi vilka de värsta av vidriga kräk att undvika. Horbockar som utnyttjar och beter sig som psykopater är inget att ha. Hoppas att de lär sig något i samband med sina egna uthängningar, att det inte är okej att använda kvinnor likt leksaker t.ex.

Men vadå, det finns ju tjejer som också främst är ute efter sex, ONS etc.

Om sådana killar kallas "horbockar och psykopater", är det ok att kalla sådana tjejer för "horor och psykopater"? Förvånad
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 11:28:10 följande:
    Så om en man vill att kvinnan ska ha sex med honom efter han betalat för vad de åt och drack på deras första dejt så utnyttjar kvinnan honom om hon går inte med på sex? 
    Din ordföljd gör ont i ögonen att titta på.

"..så utnyttjar kvinnan honom om hon går inte med på sex.."

Pratar du så på riktigt? Man känner väldigt lätt igen dig på din märkliga ordföljd. Familjelivsincel som enbart gillar att prata om alla orättvisor det finns med att vara man och hur dumma alla kvinnor är som inte ställer upp på sex med vem som helst.

Borde vara
    "...så utnyttjar kvinnan honom om hon inte går med på sex?"
  • Anonym (Aj)

För övrigt så anser jag att det är okej att lägga upp varningar om våldsamma män. Män som är "oseriösa" eller varit det tidigare känns lite väl elakt att hänga ut.

Var finns dessa grupper?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Aj) skrev 2025-01-16 18:43:20 följande:

För övrigt så anser jag att det är okej att lägga upp varningar om våldsamma män. Män som är "oseriösa" eller varit det tidigare känns lite väl elakt att hänga ut.

Var finns dessa grupper?

Håller med om den första meningen men annars tycker jag inte att man ska hänga ut någon.
  • Anonym (Gott åt dem)
    Xenia skrev 2025-01-16 17:50:24 följande:
    Men vadå, det finns ju tjejer som också främst är ute efter sex, ONS etc.

Om sådana killar kallas "horbockar och psykopater", är det ok att kalla sådana tjejer för "horor och psykopater"? Förvånad
    Ja, om kvinnorna är oärliga och ljuger till sig sex och lovar männen kärlek som de inte kommer att ge dem. Känner du många såna kvinnor eller är det kanske främst ett manligt beteende att vara bedräglig och lura till sig sex genom att spela på det motsatta könets känslosträngar?

Jag känner då inte till några såna kvinnor. 
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Omoget) skrev 2025-01-16 17:32:52 följande:
    Dessa kvinnor blir lurade av psykopater och narcissister som satt i system att utnyttja kvinnor sexuellt och såna låga kräk förtjänar ingen sympati. De kommer inte heller att lära sig något om ingen säger ifrån. Förtal är det säkert men ibland helgar ändamålet medlen. Jag tycker att dessa sajter gör helt rätt i att varna kvinnor för fula fiskar. 
  • Xenia
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 19:24:38 följande:
    Ja, om kvinnorna är oärliga och ljuger till sig sex och lovar männen kärlek som de inte kommer att ge dem. Känner du många såna kvinnor eller är det kanske främst ett manligt beteende att vara bedräglig och lura till sig sex genom att spela på det motsatta könets känslosträngar?

Jag känner då inte till några såna kvinnor.Och
    Och hur vet man att dessa kvinnor talar sanning? De kanske önsketänkte att mannen var lika förtjust i kvinnan som hon i honom. När de upptäckte att så inte var fallet, blev de mycket förargade och besvikna och ville hämnas.

F ö, talar vi om 15-åringar eller vuxna kvinnor här? Vuxna kvinnor borde ha lärt sig att ta kärleksförklaringar från män hon knappt känner med en nypa salt.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 19:24:38 följande:

Jag känner då inte till några såna kvinnor. 
    Ha! Jag tror jag faktiskt känner till en sådan. Fast hon sitter på Karsudden (tror jag det heter) inte för det, men för upprepade misshandelsfall tror jag.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa