• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 14:39:25 följande:
    Man blir inte bortvald, man blir utnyttjad. Man blir inte informerad om att man är den femte kvinnan han har haft sex med denna veckan och den andre idag utan träffar honom i tron om att det här kan leda till något fint och inte bara till spermasmak i munnen. 
    Ändå får dessa killar ofta bra tjejer i slutändan... Vad tycker du om det då?
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 14:45:30 följande:
    Ändå får dessa killar ofta bra tjejer i slutändan... Vad tycker du om det då?
    Tycker synd om tjejen mest. För han kommer fortsätta så där. Kanske i mindre skala men ändå fortsätta. Jag säger inte att det är rätt att hänga ut, det vet jag inte om det är men att jag förstår det och sympatiserar med det.
  • hmm77
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 08:47:45 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

Ser man en bild på sig själv på en av dessa sidor så ska man i första hand polisanmäla. 
  • Anonym (Omoget)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 14:39:27 följande:
    Det råder en ganska allmän konsensus om hur ett svin beter sig mot kvinnor.

Dessa grisar går in för att lura kvinnor till sex genom att utge sig för att bry sig och känna kärlek till de som luras. Beter man sig så nedrigt så förtjänar man ingen respekt tillbaka. Jag har noll, absolut noll, sympati för dessa manskräk. 
    Herre jessus man har väl ett eget ansvar?
    Varför ha sex innan du lärt känna mannen/kvinnan?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 14:53:04 följande:
    Tycker synd om tjejen mest. För han kommer fortsätta så där. Kanske i mindre skala men ändå fortsätta. Jag säger inte att det är rätt att hänga ut, det vet jag inte om det är men att jag förstår det och sympatiserar med det.
    Olika, en del lugnar nog ner sig. Andra fortsätter i samma stil. Det är ju mer om tjejen tycker det är okej att han har ett gedigen erfarenhet. De är ju ofta så framgångsrika hos tjejer för att de är enkla och trevliga att umgås med.

Kan låta märkligt, men det går att tröttna på att hela tiden träffa nya tjejer och önska ett stabilt monogamt förhållande.
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Omoget) skrev 2025-01-16 14:55:59 följande:
    Herre jessus man har väl ett eget ansvar?
    Varför ha sex innan du lärt känna mannen/kvinnan?
    Men lägg av. Sluta lägga över skulden på den som blir lurad, offret i det hela. Nej, det är inte alltid så lätt att genomskåda en vedervärdig psykopat till "fuckboy". Just därför som dessa uthängningssajter behövs. För att varna och förhindra att fler kvinnor blir utsatta. 
  • hmm77
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 15:06:04 följande:
    Men lägg av. Sluta lägga över skulden på den som blir lurad, offret i det hela. Nej, det är inte alltid så lätt att genomskåda en vedervärdig psykopat till "fuckboy". Just därför som dessa uthängningssajter behövs. För att varna och förhindra att fler kvinnor blir utsatta. 
    Män blir inte lurade av kvinnor? kvinnor är perfekta män är alltid dåliga? Allt på internet stämmer? Man får ju tycka precis som man vill, MEN hänger man ut med bild och namn inför 100 eller 1000 tals personer. Då ska det polisanmälas. Det är dessa kvinnor som gör något brottslig inte männen. 
  • Anonym (Gott åt dem)
    hmm77 skrev 2025-01-16 15:19:38 följande:
    Män blir inte lurade av kvinnor? kvinnor är perfekta män är alltid dåliga? Allt på internet stämmer? Man får ju tycka precis som man vill, MEN hänger man ut med bild och namn inför 100 eller 1000 tals personer. Då ska det polisanmälas. Det är dessa kvinnor som gör något brottslig inte männen. 
    Ännu fler korkade halmdockor. Jag har aldrig påstått att kvinnor inte lurar män. Nu handlar denna tråd dock inte om kvinnliga lurendrejare utan manliga dito.

Och dessa kommer förhoppningsvis att lära sig sin läxa, i takt med att dessa uthängningar ökar. 
  • hmm77
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 15:23:09 följande:
    Ännu fler korkade halmdockor. Jag har aldrig påstått att kvinnor inte lurar män. Nu handlar denna tråd dock inte om kvinnliga lurendrejare utan manliga dito.

Och dessa kommer förhoppningsvis att lära sig sin läxa, i takt med att dessa uthängningar ökar. 
    Du får det att låta som kvinnor är perfekta. Det var ju därför jag vände på det fattar du inte det?

Det märkts att du är en mobbare och älskar psykisk misshandel. Hoppas du själv blir uthängd utan att motsatsen är bevisad   
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 14:58:56 följande:
    Olika, en del lugnar nog ner sig. Andra fortsätter i samma stil. Det är ju mer om tjejen tycker det är okej att han har ett gedigen erfarenhet. De är ju ofta så framgångsrika hos tjejer för att de är enkla och trevliga att umgås med.

Kan låta märkligt, men det går att tröttna på att hela tiden träffa nya tjejer och önska ett stabilt monogamt förhållande.
    Att de är enkla och trevliga är bara fejk/yta. Fboys är djupt skadade, sexberoende, kicksökande, manipulativa män som har en väldigt liknande kvinnosyn som incels. Men de ser sig som bättre än incels, fast jag svär hade en incel och en fboy hängt med varandra ett par dagar i veckan hade de blivit bästa polare och förstått varandra exakt. Kanske blivit ett par med.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa