• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 08:47:45 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

Ta exempel på en riktig sådan sajt! 
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 12:19:05 följande:
    Precis samma mening kan riktas till dessa kvinnoföraktande män som lurar kvinnor och sedan dumpar dem. Bort med såna!

Om dessa grisar slutar upp med sitt sjuka beteende så behöver inte kvinnor längre varna andra kvinnor genom dessa uthängningssajter. Handling och konsekvens som sagt.
    Det skulle kunna räknas som förtal. 
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 12:19:05 följande:
    Precis samma mening kan riktas till dessa kvinnoföraktande män som lurar kvinnor och sedan dumpar dem. Bort med såna!

Om dessa grisar slutar upp med sitt sjuka beteende så behöver inte kvinnor längre varna andra kvinnor genom dessa uthängningssajter. Handling och konsekvens som sagt.
    Och hur vet ni att det ens handlar om någons som ljuger? 
    Det går att göra slut när som helst. 
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:30:38 följande:
    Bryr mig inte det minsta. Det finns bra mycket värre "brott" än förtal. 
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:34:08 följande:
    Och hur vet ni att det ens handlar om någons som ljuger? 
    Det går att göra slut när som helst. 
    Därför att en ärlig horbock behöver inte bli uthängd då kvinnor redan vet sanningen om hans avsikter. Det säger sig självt. Dum fråga.
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 12:39:48 följande:
    Bryr mig inte det minsta. Det finns bra mycket värre "brott" än förtal. 
    Det är nog ganska lätt att få någon dömd för det vanligen. 
    Det finns dokumentation om det exempelvis sker på internet 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:30:38 följande:
    Solklart fall av förtal egentligen. Rekvisiten är uppfylld. Att snacka skit om någon i en mindre grupp kallas skvaller och är okej. Annars skulle vi få förbjuda fikabord så att inte Sveriges samtliga arbetare inte ska bli inlåsta för skvaller/förtal.

Att hänga ut någon på en offentlig anslagstavla och påstå en massa saker är däremot straffbart. Om du inte har utgivningsbevis och kallar dig journalist, då kan det fortfarande vara straffbart, men vägen till upprättelse är en smula mer krokig och svår.
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:42:45 följande:
    Det är nog ganska lätt att få någon dömd för det vanligen. 
    Det finns dokumentation om det exempelvis sker på internet 
    Det lär nog fortsätta ske i vilket fall och vill män inte bli uthängda så får de sluta bete sig som psykopatsvin mot kvinnor. Kan upprepa detta i det oändliga om du vill - handling och konsekvens.

Flashback vore kanske en mer laglig plats för de välmenande kvinnorna att hänga ut dessa äckelsvin på isåfall. Där är det t.o.m. tillåtet att avslöja pedofiler så varför inte horbockar (som inte är många steg bättre än peddosvinen). Så länge man maskerar namnet på förövarna så är det tydligen tillåtet att hänga ut folk därinne, som jag har förstått det hela. 
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 12:44:28 följande:
    Solklart fall av förtal egentligen. Rekvisiten är uppfylld. Att snacka skit om någon i en mindre grupp kallas skvaller och är okej. Annars skulle vi få förbjuda fikabord så att inte Sveriges samtliga arbetare inte ska bli inlåsta för skvaller/förtal.

Att hänga ut någon på en offentlig anslagstavla och påstå en massa saker är däremot straffbart. Om du inte har utgivningsbevis och kallar dig journalist, då kan det fortfarande vara straffbart, men vägen till upprättelse är en smula mer krokig och svår.
    Det sker i privata Fb-grupper som kräver inbjudan. Aldrig sett att det sker i en öppen grupp.
  • Anonym (.,;)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 12:02:11 följande:

Den typen av uthängningar är som jag ser det en naturlig följd av vad Tinder (främst Tinder) ställt till det med inom dating/relationer.

Tinder ger ett litet fåtal av de manliga användarna möjlighet att träffa de flesta kvinnliga användarna. Övriga tinder- män blir bittra (men det är en annan fråga) men den lilla gruppen populära tinder- män till sexberoende svin. Helt enkelt.

De kan inte hantera all uppmärksamhet de får av kvinnor genom appen och på några månader bara är en man som brukade vara ett kap en runtliggande sexberoende idiot istället.

Så det är inte konstigt att den typen av uthängningar sker eftersom de här männen är eller har blivit sådana svin och är viktiga att varna andra kvinnor för.

Man kan skylla på män, skylla på kvinnor, men en stor del av skulden är på appen Tinder som skruvar upp manligt svineri till max hos en liten grupp män som säkert brukade inkludera en del jättefina killar men nu är förstörda. 

Väl skrivet!
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa