Inlägg från: Anonym (fuckboys) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fuckboys)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 09:13:56 följande:
    Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
    Personligen så vill jag inte inleda något med en person som behandlar andra illa. Vill du?

Sedan ska vi verkligen inte glömma att många fuckboys är just fuckboys. De ändrar sig inte utan kör på år efter år. Kan inte se problemet faktiskt. Kan de inte stå för sitt beteende så kanske beteendet inte var så bra när kommer omkring.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:12:31 följande:
    Det borde då vara så att män ska undvika kvinnor som inte vill att sex ska vara jämställt mellan könen 
    Du behöver inte citera mina inlägg. Totalt ointresserad av att diskutera med dig.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 12:44:28 följande:
    Solklart fall av förtal egentligen. Rekvisiten är uppfylld. Att snacka skit om någon i en mindre grupp kallas skvaller och är okej. Annars skulle vi få förbjuda fikabord så att inte Sveriges samtliga arbetare inte ska bli inlåsta för skvaller/förtal.

Att hänga ut någon på en offentlig anslagstavla och påstå en massa saker är däremot straffbart. Om du inte har utgivningsbevis och kallar dig journalist, då kan det fortfarande vara straffbart, men vägen till upprättelse är en smula mer krokig och svår.
    Det sker i privata Fb-grupper som kräver inbjudan. Aldrig sett att det sker i en öppen grupp.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 13:05:18 följande:
    Antingen är grupperna så små att de är betydelselösa, eller så är de så stora att det ändå räknas som förtal.

Gott, det här är ju något som går att tjäna pengar på! En affärsidé?

En del säger ju elaka saker om mig som från början till slut är sant. *ler*
    Tror knappast att det går att stoppa. Finns överallt.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 13:39:19 följande:
    Vem bryr sig om att stoppa? Skiter väl i det...

Såg det mest som en affärsidé. Vet en som verkar ha det som affärsidé, därifrån jag fick tanken. Men vill inte nämna honom för det är en annan debatt.
    Vem? Du får läsa i tråden så ser du vem. Verkar väldigt känsligt.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 13:51:28 följande:
    Skit samma vem det är. Han är halvkändis. Han har gjort det till sin grej att stämma gamla tanter som pratar illa om honom på nätet.

Principen är ju den samma här egentligen. Även om jag som person inte bryr mig så mycket vad folk säger och tycker om mig. Personer som är inne på sådana grupper kollar säkert på lexbase och andra ställen där jag ändå förekommer.
    Det var alltså inte svar på ditt inlägg "Vem bryr sig om att stoppa?"

Kunde inte bry mig mindre om vem du pratar om.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 20:08:16 följande:
    Så om man har EN dejt och har sex och mannen sedan drar och kvinnan blir förkrossad. En lösning är väl ändå att sluta ligga på första dejten. Kvinnans uppgift är väl att skydda sig själv. Vem tror att sex på första dejten handlar om kärlek?? 
    Jag tror att du har missuppfattat dessa grupper. Aldrig sett någon som hängts ut för en dejt som inte blev något mer. De män som hängs ut är fuckboys som träffar och knullar så många de kan och ljuger om att de vill mer. Som ber sig svinaktigt åt, helt enkelt. Förstår inte hur ditt brinn för att försvara dem. Såvida du inte är en själv.

• Anonym (fuckboys)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-16 21:05:49 följande:

Återigen, fascinerande att vissa här slår sig blodiga för att försvara män som beter sig svinigt, dvs inte män som berättar innan att dom bara vill ha sex eller folk som inte vill gå på fler dejter mm
    utan som  absolut måste försvara dessa män som ljuger och just beter sig svinigt mot många kvinnor. När just flera kvinnor säger att dom betet sig som svin och inte en som inte vill gå på en andra dejt.
    Varför vill man försvara dom?
    Varför vill man försvara personer som beter sig som svin vare sig det är män eller kvinnor?
    Tror inte vissa här att det finns män som beter som svin?
    Att det inte finns män som utnyttjar kvinnor?
    ändå ska skuld ifrågasättas?
    Ja det finns även kvinnor som beter sig dåligt och utnyttjar män.

Håller fullständigt med dig. Förstår inte varför det alltid ska vara män mot kvinnor, när det egentligen handlar om ett svinaktigt beteende som VISSA män har.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 23:14:42 följande:

Orsaker till att män blir uthängda kan vara att den personen har varit singel länge så det måste vara något fel på den personen. Eller att mannen är väldigt fixerad vid sitt egna utseende och därför är väldigt jobbig. Till att någon slutade svara efter EN dejt. 

Jag har läst diskussioner i flera fuckboy grupper under flera år. Många gånger handlar det om kvinnor som lägger upp bilder på någon dom pratar med på tinder och frågar om andra tjejer pratar med honom också. Ingen av dessa har träffat honom men eftersom han pratar med flera samtidigt så är det ett tecken på att han är oseriös och inte vill något seriöst? 

Sen är jag nyfiken på din ton. Den är nästan underhållande. Har du anonyma nick ibland? 

Konstigt att vara så emot det, men ändå "hänga i fuckboy-grupper", eftersom det kräver att man ber om inbjudan. Känner för övrigt inte igen dina exempel. Det är knappast någon som varit singel länge som visas upp.

Varför försvarar du dessa män så mycket, TS?
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa