• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Toker)

En del tjejer vill man ligga med, andra bli tillsammans med.

Visste inte att det fanns sådana sidor. Men känns som att det bara är bittra, brända brudar som hänger där. Man får plocka dem innan de blir sådana. Någon måste ju lära dem att bli bittra! :)

• Anonym (J)

Då vet man att man ska undvika alla tjejer som hänger där.

• Anonym (Gott åt dem)

Fördelaktig sida för kvinnor att gå in på. Då vet vi vilka de värsta av vidriga kräk att undvika. Horbockar som utnyttjar och beter sig som psykopater är inget att ha. Hoppas att de lär sig något i samband med sina egna uthängningar, att det inte är okej att använda kvinnor likt leksaker t.ex.

• Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 09:11:26 följande:

Fördelaktig sida för kvinnor att gå in på. Då vet vi vilka de värsta av vidriga kräk att undvika. Horbockar som utnyttjar och beter sig som psykopater är inget att ha. Hoppas att de lär sig något i samband med sina egna uthängningar, att det inte är okej att använda kvinnor likt leksaker t.ex.

Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 09:13:56 följande:
    Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
    Än sen? Det är lika illa att dessa creeps utnyttjar kvinnor i vilket fall. Jag vill då inte dejta ett kräk som utnyttjat andra kvinnor, hur mycket han än skulle älska mig. Såna vider är inga riktiga män ändå. Bara kvinnoföraktande dito med en sunkig Hora-Madonna-syn. Inget man dejtar som klok och insiktsfull kvinna.
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 09:18:29 följande:
    Än sen? Det är lika illa att dessa creeps utnyttjar kvinnor i vilket fall. Jag vill då inte dejta ett kräk som utnyttjat andra kvinnor, hur mycket han än skulle älska mig. Såna vider är inga riktiga män ändå. Bara kvinnoföraktande dito med en sunkig Hora-Madonna-syn. Inget man dejtar som klok och insiktsfull kvinna.
    Uttnyttjar?
    Vad jag hörde så skulle man inte vara berättigad till något som man. 
    Dessutom ska det räknas som berättigande till kvinnors kroppar om män klagar på att kvinnor får fördelar jämfört med hur det är för männen. 
    Varför ska det inte kallas att kvinnor utnyttjar män då?
  • Anonym (Gott åt dem)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 11:19:52 följande:
    Uttnyttjar?
    Vad jag hörde så skulle man inte vara berättigad till något som man. 
    Dessutom ska det räknas som berättigande till kvinnors kroppar om män klagar på att kvinnor får fördelar jämfört med hur det är för männen. 
    Varför ska det inte kallas att kvinnor utnyttjar män då?
    Om män använder kvinnor för sex för att sedan dumpa dem så är det ett utnyttjande ja. Rätt självklart för de flesta att begripa.

Jag har heller aldrig pratat om några "rättigheter" här så den töntiga halmdockan kan du lägga ner med en gång. 

Och är man vidrig mot kvinnor så får man nog också räkna med att andra påtalar detta om en och att ett välförtjänt ökänt rykte börjar spridas. Handling och konsekvens. 

Golddiggers är kända för att utnyttja män, dock inte sexuellt, utan snarare för deras ekonomi. 
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 08:58:54 följande:

En del tjejer vill man ligga med, andra bli tillsammans med.

Visste inte att det fanns sådana sidor. Men känns som att det bara är bittra, brända brudar som hänger där. Man får plocka dem innan de blir sådana. Någon måste ju lära dem att bli bittra! :)

Och nu plötsligt är det ett stort problem när kvinnor får inte som de själva vill att det ska vara.

Ett av bevisen att många kvinnor har lite "incelbettende" i sig också. 
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 11:24:18 följande:
    Om män använder kvinnor för sex för att sedan dumpa dem så är det ett utnyttjande ja. Rätt självklart för de flesta att begripa.

Jag har heller aldrig pratat om några "rättigheter" här så den töntiga halmdockan kan du lägga ner med en gång. 

Och är man vidrig mot kvinnor så får man nog också räkna med att andra påtalar detta om en och att ett välförtjänt ökänt rykte börjar spridas. Handling och konsekvens. 

Golddiggers är kända för att utnyttja män, dock inte sexuellt, utan snarare för deras ekonomi. 
    Så om en man vill att kvinnan ska ha sex med honom efter han betalat för vad de åt och drack på deras första dejt så utnyttjar kvinnan honom om hon går inte med på sex? 
  • Anonym (Utnyttjar?)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 11:24:18 följande:

Så det är ett utnyttjande ifall sex och förhållande ska vara mer på kvinnors villkor för de är kvinnor? 
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa