Inlägg från: Anonym (Inte seriös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 09:11:26 följande:

Fördelaktig sida för kvinnor att gå in på. Då vet vi vilka de värsta av vidriga kräk att undvika. Horbockar som utnyttjar och beter sig som psykopater är inget att ha. Hoppas att de lär sig något i samband med sina egna uthängningar, att det inte är okej att använda kvinnor likt leksaker t.ex.

Med en annan tjej skulle dom kunna agera annorlunda 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 11:24:18 följande:
    Om män använder kvinnor för sex för att sedan dumpa dem så är det ett utnyttjande ja. Rätt självklart för de flesta att begripa.

Jag har heller aldrig pratat om några "rättigheter" här så den töntiga halmdockan kan du lägga ner med en gång. 

Och är man vidrig mot kvinnor så får man nog också räkna med att andra påtalar detta om en och att ett välförtjänt ökänt rykte börjar spridas. Handling och konsekvens. 

Golddiggers är kända för att utnyttja män, dock inte sexuellt, utan snarare för deras ekonomi. 
    Så har man sex så är man skyldig att ses igen? Man kan ju ha ett intresse och sedan kan det hända något som gör att man inte är intresserad längre. Att ligga på första dejten och känna att man inte klickar är inte ett utnyttjande. Man provligger och det var inte det man önskar, får man inte känna så? 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 11:34:50 följande:
    Nej, men beter man sig vidrigt som man och utnyttjar så får man räkna med att ryktet sprids. 

Men vad är det vidriga? Att bete sig illa mot personen är fel, typ våldta någon, men att ha sex med en person som är vuxen, inte är tokberusad och har samtyckt till sex och sedan känna efteråt att man inte vill träffas mer är inget utnyttjande. Att ha sex är ingen garanti för en relation. Om man som person har sex med folk på första dejten och sedan blir förkrossad efteråt för att dom trott att det ska bli något, det är inte mannens ansvar vad hon känner och tror, det kan bara hon ta ansvar för. Om hon blir extra sårbar av att ha sex med folk i tron om att det ska bli något mer och sedan blir besviken så får ju hon välja att agera annorlunda och ta ansvar över sitt egna mående. 

För en dag kan ju mannen vilja stanna kvar hos kvinnan, det har bara varit fel kvinnor eller fel tidpunkt tidigare. 

• Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Omoget) skrev 2025-01-16 17:32:52 följande:
    Jag lägger ingen skuld på någon utan konstaterar att om man ger sig in i ett förhållande eller har sex med någon man inte känner finns alltid risken att bli "ratad"
    Där finns ett eget ansvar och lösningen är aldrig att hänga ut någon.
    Fel ände att börja i liksom.
    Dessutom kan det bedömas som förtal.
    Ja alltså träffar man män som dumpar än efteråt sex så kanske man ska fundera på om man måste ligga så tidigt. Gå inte med på dejter som är Netflix och chill då det inte betyder att man ska se på film och chilla?. Ta dig själv på allvar, gör något vettigt under en dejt, lär känna personen. Upplev något tillsammans. Det är ens egna ansvar att inte bli besatt av någon på första dejten och se det som sitt livs kärlek. Det är ohälsosamt
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 19:28:33 följande:
    Dessa kvinnor blir lurade av psykopater och narcissister som satt i system att utnyttja kvinnor sexuellt och såna låga kräk förtjänar ingen sympati. De kommer inte heller att lära sig något om ingen säger ifrån. Förtal är det säkert men ibland helgar ändamålet medlen. Jag tycker att dessa sajter gör helt rätt i att varna kvinnor för fula fiskar. 
    Så om man har EN dejt och har sex och mannen sedan drar och kvinnan blir förkrossad. En lösning är väl ändå att sluta ligga på första dejten. Kvinnans uppgift är väl att skydda sig själv. Vem tror att sex på första dejten handlar om kärlek?? 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Aj) skrev 2025-01-16 18:43:20 följande:

För övrigt så anser jag att det är okej att lägga upp varningar om våldsamma män. Män som är "oseriösa" eller varit det tidigare känns lite väl elakt att hänga ut.

Var finns dessa grupper?

Våldsamma galningar är ju en sak. Om någon skulle skrivit en varning att den haft sex med en man som våldtog henne istället och så har många kvinnor den erfarenheten av den mannen då är det ju rimligt. Samma sak med tinderbedragaren som lurat kvinnor på miljoner.  men här pratar vi om folk som blir uthängda på olika fuckboy sidor och orsaken kan vara att han inte vill gå på en andra dejt 
  • Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 21:19:45 följande:
    Vem är det som har påstått att dessa kvinnor har sex på första dejten? Du nämner inget om det i TS så du kanske kan uppdatera för att undvika missförstånd? Det är liksom lite skillnad på att smyga ut mitt natten, blockera den andes nummer och gå upp i rök efter en träff och att göra det samma efter ett halvårs intensivt dejtande... 
    vad är en rimlig förklaring till att man lämnar efter 6 månaders dejtande då? Ska man inte få lämna en relation för att någon inte har intresse längre. Det går inte att bevisa att en man som träffat en kvinna i 6 månader och haft en relation med henne enbart gjort detta för att ha sex. Däremot tror jag många kvinnor som får höra av en man att dom enbart vill vara kk eller att dom inte vet vad dom vill att kvinnorna hoppas ändå. Har träffat många sånna kvinnor. Som letar tecken på att mannen innerst inne älskar dom. Det är bara att titta på älskarinnor som år efter år träffar en gift man som säger att han älskar sin fru och vill vara med henne men tycker att det är fint att träffa henne. Det är svinigt av honom att vara otrogen JA. Men gentemot kvinnan han är otrogen med så är han ärlig även om hon hoppas, hoppas Och tolkar in tonfall, blickar eller en formulering på ett meddelande. 

Samma sak med kvinnor som har KK:s, att snart kommer han förstå att jag är den rätte för honom. 

Vet män som träffat kvinnor oseriöst i 20 år. Det har verkligen velat ha en relation, men pga att dom tidigare blivit sårade så drar dom så fort dom känner att det håller på att bli seriöst. Detta är ingen medveten handling. Det är inte något dom gör av ondska utan stark ångest som försvinner när dom går. Är det svinigt att leva med psykisk ohälsa? 
  • Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 22:39:00 följande:
    Öh, vad fan pratar du om?! Har jag sagt att man inte får lämna efter ert halvår? Nej, jag har inte påstått en ebda jävla sak av all akit du babblar om.

Jag undrar bara varför du tjatar om sex på första dejten? Är det bara det uthängningarna gäller? Eller varför upprepar du gång på att man får skylla sig själv på första dejten? 

Du läste inte ens vad du svarade på. Du skrev ett långt irrelevant "svar" som inte har ett jävla skit med det jag skrev att göra. Du har fel i huvudet. Jävla idiot.

Orsaker till att män blir uthängda kan vara att den personen har varit singel länge så det måste vara något fel på den personen. Eller att mannen är väldigt fixerad vid sitt egna utseende och därför är väldigt jobbig. Till att någon slutade svara efter EN dejt. 

Jag har läst diskussioner i flera fuckboy grupper under flera år. Många gånger handlar det om kvinnor som lägger upp bilder på någon dom pratar med på tinder och frågar om andra tjejer pratar med honom också. Ingen av dessa har träffat honom men eftersom han pratar med flera samtidigt så är det ett tecken på att han är oseriös och inte vill något seriöst? 

Sen är jag nyfiken på din ton. Den är nästan underhållande. Har du anonyma nick ibland? 

• Anonym (Inte seriös)
    Anonym (fuckboys) skrev 2025-01-16 23:20:17 följande:
    Konstigt att vara så emot det, men ändå "hänga i fuckboy-grupper", eftersom det kräver att man ber om inbjudan. Känner för övrigt inte igen dina exempel. Det är knappast någon som varit singel länge som visas upp.

Varför försvarar du dessa män så mycket, TS?

Många inlägg bygger ju på att en tjej lägger ut en bild på någon och skriver Erik 32 Trollhättan, vad vet ni om honom. Efter detta så kan tjejer svara, han har varit på badoo jättelång, såg honom på tinder senast igår. Någon annan svarar att man skrivit med honom och att han plötsligt slutade svara så han måste vara riktigt oseriös och sådär går tugget. 

Tycker du det tyder på att man varnar för någon. Vissa män som folk frågat om och alla säger att personen är snäll, kan jag känna igen och ha en helt annan uppfattning om, då jag sett honom brutalt misshandla en tjej. Så garantierna på svaren är ju inte dom bästa. Antagligen misshandlar ju inte alla. Eftersom det bara kommer upp att personen är söt, blyg och osäker. 

Jag försvarar ingen som gjort något fel? att sluta svara betyder inte att man är ett rövhål. 

• Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 23:23:18 följande:
    Googla "fuckboy" och "facebookgrupp" kanske? "Dumpen" finns det väl nån sajt som heter? 
    Men nu får du väl ge dig! Dumpen är en sajt som hänger ut män som har sexchattat med vad dom tror är barn och efter detta bestämt träff med ett fiktivt barn. Det är ju något som inte går att försvara. Aldrig att jag skulle försvara ett sådant beteende och det är inget som jag tar upp här. Det handlar inte om män som gjort något kriminellt utan bara att någon slutar svara?. Det är inte jämförbart någonstans. 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:48:20 följande:
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
    Jag är kvinna och har aldrig varit uthängd på dessa sidor. Jag är medlem och ser själv inlägg dagligen. 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 23:51:56 följande:
    Ingen aning. Har aldrig deltagit i någon sådan grupp själv. Gissningsvis någon som skärmdumpat och "skvallrat" till honom. Men det är bara en gissning.

Jag är kvinna, har varit medlem i flera sånna här grupper som flera år och är nyfiken mer?. Så jag har rätt bra koll på vad som skrivs. Oftast försvinner inläggen efter en-två veckor från gruppen för att det inte funnits något Större värde i varningen. personen har liksom inte anklagats för något större. 

Om någon säger att det är en man som är dömd för misshandel på sina ex är det absolut inte samma sak. 

Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa