• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Gott åt dem)
    hmm77 skrev 2025-01-16 15:31:23 följande:
    Du får det att låta som kvinnor är perfekta. Det var ju därför jag vände på det fattar du inte det?

Det märkts att du är en mobbare och älskar psykisk misshandel. Hoppas du själv blir uthängd utan att motsatsen är bevisad   
    Jag fattar att du prackar på mig åsikter som jag inte har uttalat. Frågan är om du själv fattar nåt av det jag skrivit hittills i tråden? Jag har t.o.m. nämnt kvinnliga utnyttjare (golddiggers) och att dessa är precis lika vedervärdiga som horbockarna.

Men återigen så handlar tråden om onda män och då ligger också det primära fokuset på just män och inte kvinnor. Svårt att begripa en så enkel princip eller?
  • Anonym (Gott åt dem)
    hmm77 skrev 2025-01-16 15:31:23 följande:
    Du får det att låta som kvinnor är perfekta. Det var ju därför jag vände på det fattar du inte det?

Det märkts att du är en mobbare och älskar psykisk misshandel. Hoppas du själv blir uthängd utan att motsatsen är bevisad   
    Löjlig sista rad dessutom. Nej, är verkligen ingen mobbare. Det finns heller ingenting att hänga ut mig för. Mitt samvete är rent och jag skulle aldrig få för mig att utnyttja en annan människa för sex, pengar eller något annat svekfullt.

Sluta upp med ditt eget grisiga mobbande och lögner kring min person således. 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 15:33:46 följande:
    Att de är enkla och trevliga är bara fejk/yta. Fboys är djupt skadade, sexberoende, kicksökande, manipulativa män som har en väldigt liknande kvinnosyn som incels. Men de ser sig som bättre än incels, fast jag svär hade en incel och en fboy hängt med varandra ett par dagar i veckan hade de blivit bästa polare och förstått varandra exakt. Kanske blivit ett par med.
    Oj, inget socker i kaffet! :)

Nä, tror inte att en sådan skulle slösa tid på att umgås med andra män. Tror inte heller att de har någon dålig kvinnosyn. Mest att de lärt sig att träffa tjejer och gillar att umgås med dem.

Men absolut, det blir ett beroende och ett självspelande piano.
  • fornminne
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 11:51:02 följande:
    Att lura en kvinna och sedan dumpa henne är det vidriga. Om han är tydlig redan från början att det bara är sex han är ute efter så är han åtminstone ärlig och det är inte ärliga män som dessa sajter hänger ut.
    Om han inte vet ifall det bara är sex han är ute efter? Han kanske gillar kvinnan men känner efter någon eller några träffar att det inte var rätt. Han kanske letar efter den rätta, men har inget emot sex och sällskap under tiden. Det kan även kvinnor uppskatta.

Att medvetet ljuga är svinigt, men att inte veta vad man vill är faktiskt inget brott. Mängder av kvinnor vet inte vad de vill, eller velar mellan olika män. Är de också svin?

Dessa sajter som hänger ut "oseriösa" män. Är de säkra på att det bara är lögnare och players de hänger ut? Måste alla män veta vad de vill från början, med varenda kvinna, för att inte ses som oseriösa svin?
  • Anonym (Gott åt dem)
    fornminne skrev 2025-01-16 16:08:14 följande:
    Om han inte vet ifall det bara är sex han är ute efter? Han kanske gillar kvinnan men känner efter någon eller några träffar att det inte var rätt. Han kanske letar efter den rätta, men har inget emot sex och sällskap under tiden. Det kan även kvinnor uppskatta.

Att medvetet ljuga är svinigt, men att inte veta vad man vill är faktiskt inget brott. Mängder av kvinnor vet inte vad de vill, eller velar mellan olika män. Är de också svin?

Dessa sajter som hänger ut "oseriösa" män. Är de säkra på att det bara är lögnare och players de hänger ut? Måste alla män veta vad de vill från början, med varenda kvinna, för att inte ses som oseriösa svin?
    Tror att det redan konstaterats att det rör sig om s.k. "fuckboys", alltså beräknande psykopatiska män som satt i system att lura och utnyttja så många kvinnor som möjligt. 

Och det finns redan massor med hat mot kvinnor som utnyttjar män. De kallas "golddiggers". Kvinnliga horbockar är ovanliga eftersom män ofta inte klagar på att de blir utnyttjade sexuellt av kvinnor. Något som troligtvis inte heller sker i nån högre utsträckning. Att vara lösaktig och lura folk för att få sex är en manlig egenskap. 

Nej, det är inget brott att sexuellt utnyttja en vuxen kvinna på det sätt som horbockar gör, men det är ändå djupt omoraliskt och ondsint. Sådant går inte ostraffat heller vilket vi nu ser konsekvenserna av. 
  • fornminne
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 15:33:46 följande:
    Att de är enkla och trevliga är bara fejk/yta. Fboys är djupt skadade, sexberoende, kicksökande, manipulativa män som har en väldigt liknande kvinnosyn som incels. Men de ser sig som bättre än incels, fast jag svär hade en incel och en fboy hängt med varandra ett par dagar i veckan hade de blivit bästa polare och förstått varandra exakt. Kanske blivit ett par med.
    Något har ju dessa män som lockar. Annars skulle de inte attrahera så många kvinnor, med eller utan Tinder. 

Om ett fåtal män får många kvinnor och andra män blir utan, beror det ju på att kvinnorna väljer så. Är alla andra män verkligen inget att ha?

Jag har svårt att tro det. Jag har aldrig träffat en player och de flesta män mina kompisar är tillsammans med, är inte heller players eller casanovor, vad jag vet. Inte heller incels, utan vanliga fina män.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 16:08:14 följande:

Ibland hängs säkert någon oskyldig snubbe ut i olika grupper bara för att nån tjej fått sårat ego och det är naturligtvis tråkigt. Jag tror ingen förnekar det, men jag tror samtidigt att damerna i sådana grupper om de får reda på att det är så kommer skälla ut fröken sårat ego efter noter och sedan utesluta henne.
  • Anonym (fuckboys)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 13:51:28 följande:
    Skit samma vem det är. Han är halvkändis. Han har gjort det till sin grej att stämma gamla tanter som pratar illa om honom på nätet.

Principen är ju den samma här egentligen. Även om jag som person inte bryr mig så mycket vad folk säger och tycker om mig. Personer som är inne på sådana grupper kollar säkert på lexbase och andra ställen där jag ändå förekommer.
    Det var alltså inte svar på ditt inlägg "Vem bryr sig om att stoppa?"

Kunde inte bry mig mindre om vem du pratar om.
  • Anonym (Varför försvara?)

Har aldrig hört talas om dessa uthängningar tidigare men det handlar väl inte om män som bara ibland träffar kvinnor för sex som är tydliga med det eller dejter där bägge är med på att ha sex första dejten, alla vet att man kan ändra sig eller inte ha dom rätta känslorna och det vet man ju inte på en gång.

Utan det handlar väl om just killar och män som just beter sig på ett dåligt sätt, som ljuger och utnyttjar och där fler kvinnor upplever samma sak, dom ljög mm.
    De flesta killar/män är inte så men det finns dom som först beter sig på ett sätt just för att få sex och efter det beter sig helt annorlunda och gör sen likadant mot andra kvinnor.

Det finns självklart killar och män som beter sig som skit precis som det finns tjejer/kvinnor som beter sig dåligt mot killar och män.
    Förstår inte varför vissa män med alla medel måste försvara dessa män som beter sig för jävligt, varför inte förstå att det finns män och kvinnor som ljuger och utnyttjar andra och beter sig som skit?
    Varför måste man försvara dessa skitstövlar bara för att man tillhör samma kön?
    Inte vill man att sin släkting eller vän ska bli utsatt för dessa skitstövlar? 

• Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 16:18:52 följande:
    Något har ju dessa män som lockar. Annars skulle de inte attrahera så många kvinnor, med eller utan Tinder. 

Om ett fåtal män får många kvinnor och andra män blir utan, beror det ju på att kvinnorna väljer så. Är alla andra män verkligen inget att ha?

Jag har svårt att tro det. Jag har aldrig träffat en player och de flesta män mina kompisar är tillsammans med, är inte heller players eller casanovor, vad jag vet. Inte heller incels, utan vanliga fina män.
    Det är mycket Tinder som koncentrerar beteendet och gör att männen kommer i kontakt med ännu fler kvinnor.

Tinder är ordnat så att du rätt snabbt kommer se en hunk bland en hel hög vanliga killar. Du känner ingen av dem. Då väljer man hunken och väljer bort de andra. Andra kvinnor gör samma val. Tinder vill presentera den här hunken bland vanliga killar, för Tinder vet inte bara hur män inte kan välja mellan kvinnor utan även hur kvinnor väljer bland män. Så du blir glad när den här hunken dyker upp efter kanske tre som inte är så intressanta. Tinder vet också att hunken inte försvinner oavsett hur många han ej träffar och har sex med så han är som ett lockbete att fortsätta använda appen eftersom kvinnan tror att det där, där hade jag bara otur.  

Hunken har nu dussintals olika kvinnor som han matchat med, och om han inte var en f-boy sedan innan kommer han snart bli en, för det är så era manliga hjärnor funkar. I vanliga livet uppvaktar ni kvinnor, ni väljer en och fokuserar på att uppvakta henne, men på Tinder funkar det inte så utan här får hunken kvinnor kastade på sig. Nästan bokstavligt talat. Han kan inte hantera den uppmärksamheten, han kan inte välja bort, så han väljer alla samtidigt och det här får hans hjärna att bli sexfixerad, kicksökande vilket leder till fler kvinnor och han utvecklar narcissistiska drag.   

Tinder är också den populäraste appen på många ställen, på de ställen den inte är det är den i toppen av dejtingappar.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa