Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 17:26:07 följande:
Det är mycket Tinder som koncentrerar beteendet och gör att männen kommer i kontakt med ännu fler kvinnor.
Tinder är ordnat så att du rätt snabbt kommer se en hunk bland en hel hög vanliga killar. Du känner ingen av dem. Då väljer man hunken och väljer bort de andra. Andra kvinnor gör samma val. Tinder vill presentera den här hunken bland vanliga killar, för Tinder vet inte bara hur män inte kan välja mellan kvinnor utan även hur kvinnor väljer bland män. Så du blir glad när den här hunken dyker upp efter kanske tre som inte är så intressanta. Tinder vet också att hunken inte försvinner oavsett hur många han ej träffar och har sex med så han är som ett lockbete att fortsätta använda appen eftersom kvinnan tror att det där, där hade jag bara otur.
Hunken har nu dussintals olika kvinnor som han matchat med, och om han inte var en f-boy sedan innan kommer han snart bli en, för det är så era manliga hjärnor funkar. I vanliga livet uppvaktar ni kvinnor, ni väljer en och fokuserar på att uppvakta henne, men på Tinder funkar det inte så utan här får hunken kvinnor kastade på sig. Nästan bokstavligt talat. Han kan inte hantera den uppmärksamheten, han kan inte välja bort, så han väljer alla samtidigt och det här får hans hjärna att bli sexfixerad, kicksökande vilket leder till fler kvinnor och han utvecklar narcissistiska drag.
Tinder är också den populäraste appen på många ställen, på de ställen den inte är det är den i toppen av dejtingappar.
Jag kan köpa att Tinder är riggat på detta sätt för att användare inte ska sluta använda appen (fast män som sällan eller aldrig får napp lär ju tröttna efter ett tag?)
Men kvinnor har fortfarande ett ansvar för sina egna val. Om du gång på gång råkar ut för oseriösa hunkar - välj inte hunken. Välj någon annan, eller försök hitta en partner på andra sätt än genom Tinder eller liknande.
Sen tycker jag att det är stor skillnad på att hänga ut våldsamma män, sexualförbrytare, romansbedragare etc - och att hänga ut "oseriösa" män.
Farliga män BÖR man varna andra kvinnor för. Men varför ska omsvärmade men ofarliga män baktalas för att varenda kvinna som svansar runt dem tror att just HON ska få honom på fall, vilja gifta sig med henne och förbli trogen?
Observera att jag inte på något sätt försvarar män som medvetet ljuger eller manipulerar, oavsett om de är omsvärmade eller inte. Det är aldrig snyggt beteende. Män vill garanterat inte bli bemötta så av kvinnor, och kvinnor vill självklart inte bli bemötta så av män.
Men hur vet man om och när det handlar om medveten manipulation? När han har flera kvinnor på gång samtidigt och låtsas vara seriös med alla? Är det dessa typer vi pratar om? Eller för att han inte vill binda sig? Inte lova något? Det vill inte alltid kvinnor heller.